דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מתכוננים לראיון עבודה? כך תכינו גם את הפרופילים שלכם ברשתות החברתיות 

מאת    [ 27/07/2014 ]

מילים במאמר: 561   [ נצפה 2626 פעמים ]

מעסיקים רבים הכניסו את למידת חשבונות המדיה החברתית של המועמדים לעבודה לתהליך גיוס העובדים בחברות שלהם. תמונות מביכות, שיתופים בעייתיים ואפילו בדיחות פרטיות עלולות להתפרש בצורה לא נכונה בעיני המתבונן ולפגום בסיכויינו. בעזרת כמה טיפים פשוטים תוכלו להכין את הזהות המקוונת שלכם לראיון העבודה.

 

כשאתם משתפים תוכן עם החברים שלכם בפייסבוק או ברשתות החברתיות האחרות, קל לפעמים לשכוח שגם אנשים זרים עלולים לראות את מה שפרסמתם - גם אם לא בדיוק התכוונתם לכך. מעסיקים רבים כבר התקדמו לעידן הרשתות החברתיות, והם נוטים להשתמש בהן על מנת לקבל זווית נוספת אודות המועמדים לעבודה ולפעמים הם לא אוהבים את מה שהם רואים שם. לכן, בדיוק כמו שאתם משקיעים זמן ומחשבה בשיפוץ קורות החיים שלכם, כך כדאי שתשקיעו קצת זמן בשיפוץ הפרופילים שלכם ברשתות החברתיות.

 

1. הסתכלו מהעיניים של המעסיק הפוטנציאלי שלכם

 

הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות הוא לסקור את הפרופילים שלכם ברשתות החברתיות עליהן אתם מנויים מנקודת המבט של המעסיק שלכם ולחפש כל דבר שעלול לפגוע לכם במוניטין או בסיכויים שלכם לזכות במשרה – תמונות מביכות בגילופין, התרברבות על אי ציות לחוקי התנועה או חוקים אחרים, ואפילו בדיחה פרטי שעלולה להתפרש לא נכון בעיניו של אדם זר. כדאי גם לבצע חיפוש גוגל של השם שלכם כדי לראות אם ישנו משהו שמאיר אתכם באור שלילי בין התוצאות.

 

2. מחקו את החומרים ה"מפלילים"

 

הדרך הקלה ביותר להתמודד עם תוכן "בעיתי" היא כמובן למחוק אותו. זה אמנם עלול לקחת זמן רב, אבל אין דרך טובה מזו לאתר ולמחוק כל דבר שאתם לא רוצים שייחשף לעיניים זרות בכלל ולמעסיק הבא שלכם בפרט. אם ישנם פרופילים שאתם משתמשים או מבקרים בהם באופן נדיר בלבד, כדאי שתשקלו פשוט למחוק אותם.

 

בעיה גדולה קצת יותר הם אותם הפרסומים בהם אתם מתויגים, אך לא אתם העליתם. ניתן להסיר את התיוגים בקלות, אך זכרו שהסרת התיוג אינה מוחקת את הפוסט או מסירה את התמונה ועל מנת לעשות זאת תצטרכו ליצור קשר עם מי שפרסם אותם ולבקש ממנו לבצע את המחיקה.

 

כדי להסיר תיוגים בפייסבוק כנסו ל Activity Log אשר מופיע בצד הימני התחתון של תמונת הרקע שלכם. לחיצה על Posts you’re tagged in בתפריט השמאלי תפתח לכם רשימה של כל התיוגים שלכם במרכז המסך, לחיצה על האייקון של העיפרון מצד ימין של כל תיוג תפתח לכם את האופציה של Report / Remove tag.

 

3. עדכנו את המידע בפרופיל שלכם

 

אחרי שסיימתם להסיר את השיתופים והפרסומים הבעייתיים, הגיע הזמן לעדכן את הפרופיל שלכם ואת הגדרות הפרטיות. עדיף שתשתפו כמה שפחות מידע אישי על עצמכם ברשתות החברתיות. מספר טלפון, כתובת מגורים או מידע אישי דומה עלולים להיות מנוצלים לרעה על ידי גורמים עוינים.

 

עדכון של הגדרות הפרטיות מומלץ אף הוא. ההמלצה שלנו היא לעדכן את הגדרות הפרטיות כך שרק מי שחבר שלכם יוכל לראות את מה שאתם מעלים. חשוב לזכור – כל דבר שאתם מפרסמים או מעלים לרשת יכול להגיע בקלות גם לאנשים שלא התכוונתם, לא משנה מה אומרות הגדרות הפרטיות שלכם. מספיק שחבר אחד ישתף  הלאה תמונה שפרסמתם כדי שהיא תופץ הלאה.

 

4. צרו חשבונות חדשים

 

אחת הדרכים להתמודד עם תוכן לא מחמיא שייתכן שנמצא ברשת ועם תוצאות שליליות בתוצאות גוגל, הוא ליצור תוכן חדש שמציג אתכם באור חיובי. פתיחת בלוג או אתר תחת שמכם למשל, יכולות להיות דרכים טובות לשפר את דירוג המוניטין שלכם בגוגל ובאותו הזמן ליצור רושם חיובי על מעסיקים פוטנציאליים שייתכן שייתקלו בהם.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב