דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פיקוח בניה קלה - משמעות 

מאת    [ 27/07/2014 ]

מילים במאמר: 495   [ נצפה 1492 פעמים ]

בניה קלה היא למעשה טכניקה של בניה שבה נבנים חלקי הבניה מחלקים בעלי משקל קל יותר מחלקי הבניה בבניה הסטנדרטית. מכאן השם בניה קלה. טכניקה של בניה קלה תופסת תאוצה רבה מאוד בתקופה האחרונה בישראל, כאשר היא מאוד מבוססת וענפה במקומות שונים בעולם כמו ארה"ב. טכניקת הבניה הזו, בניה קלה, מתאימה מאוד לעסקים בעל מתחם תעשייתי, כמשרד נייד, כתוספת בניה למבנה בטון קיים ומשומשת גם לבניה של בתים פרטיים.

מרבית המשתמשים בטכניקת הבניה הקלה הם לקוחות ממגזר התעשייה שלהם מתחם תעשייתי גדול המצריך מספר מבנים לשימושים שונים. מבחינת אותם מפעלים וחברות תעשייה היתרון הגדול בטכניקת הבניה הקלה הוא היכולת של הקבלן לבצע את הבניה באתר הבניה פרטי, עם מפקח בניה שמבצע פיקוח בניה על הבניה, ואז מה שנשאר זה רק להתקין את המבנה, שכבר נבנה במקום אחר, במיקומו המיועד המתחם הלקוח. תהליך זה מצמצם משמעותית את ההפרעה ללקוח שמתקיימת בהבניה ישירות במתחם הלקוח, בנוסף טכניקת בניה קלה מונעת מפסולת בניין להצטבר במתחם הלקוח כי רק הרכבה מתבצעת אצל הלקוח, התהליך של בניה במתחם הקבלן מאפשרת לבצע פיקוח בניה איכותי יותר, ובשורה התחתונה בניה קלה היא זולה יותר לביצוע ולכן מצמצת עלויות בניה. עוד להדגיש את יתרונות הבניה הקלה יש לציין שהשפעה עקיפה לעניין זה הוא שמתקיים פיקוח בניה איכותי יותר זה מבטיח איכות מבנה טובה יותר.

טכניקה של בניה קלה גם מאוד אטרקטיבית בתור תוספת בניה לבית בנוי בבניה סטנדרטית. בין אם מעוניינים לבנות עליית גג או בין אם רוצים לבנות מרפסת. תוספות בניה לבתים מבטון מאוד שכיחים גם למוסדות ציבוריים אשר להם מבנים ישנים ויש צורך לבצע תוספות בעלות מצומצמת, אז משתמשים בבניה קלה. בכל הנוגע לבתים פרטיים, ניתן גם לבצע הוספה של חדר נוסף לבית קיים. במקרה כזה קירות החדר יועמדו על ידי בניה קלה ויחוברו לבית הבנוי מבניה סטנדרטית. ללקוחות בעלי שטח קרקע לא מנוצל הבניה הקלה מייצרת פתרון נוח ושימושי לבניית יחידת דיור. למה בניה קלה היא פתרון זול לבנית יחידת דיור. מכיוון שניתן להרכיב את יחידת הדיור בצמוד לבית כאשר היחידה הנה תוספת לבית אשר זול וקל יותר לבנותה מבניה קלה. הקמת יחידת דיור מבניה קלה היא פתרון זול ומהיר לניצול שטח קרקע שבבעלות הלקוח. מומלץ להתייעץ עם מפקח בניה לפני שמבצעים את התכנית להקמת יחידת דיור על מנת להעריך את דרישות הבניה.

תחום מתפתח אך עדיין אינו מפותח מספיק הוא תחום בניה קלה לטובת בניה של בתים פרטיים. בתים פרטיים אלו נקראים בתים קלים והם מעיין קרוונים לא ניידים. בבניה הקלה של בתים, הבתים הקלים מיוצרים בעזרת קירות המבודדים בחומרי בניה קלה כגון: אלומיניום, עץ פלדה ופלסטיק. חומרי בניה אלו  הם חומרי בניה ובידוד בעלי משקל קל יותר ולכן ניתן לבנות אותם ולנייד אותם למתחם המיועד. בניה קלה של בתים פרטיים משומשת הרבה בהתנחלויות. חשוב שבעת הזמנת בניה קלה להתייעץ עם מפקח בניה מהאזור, מפקח בניה במרכז להקמה של בניה קלה במרכז וכן הלאה, ולדאוג שהבניה שמתקבלת היא בניה במפרט הנדרש. בנוסף, חשוב להבין שבניה קלה תמיד מבוצעת עם פיקוח בניה במרכז השיטה ומומלץ לקבל חוות דעת ממפקח בניה לפני תחילת הפרויקט.

יוחאי שוורץ
הכותב הנו מפקח בניה במרכז, מומחה בשירותי פיקוח בניה פרטית ומוסדית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב