דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד ניתן למנוע מהחתול לשייף את הציפורניים בבית? 

מאת    [ 25/07/2014 ]

מילים במאמר: 490   [ נצפה 4880 פעמים ]

מניעה של הרס רהיטי הבית, ובעיקר הספות, בזמן שיוף או חידוד הציפורניים ע"י החתול היא אחת הבעיות הקשות איתן מתמודדים בעלי חתולים רבים. חלק מבעלי החתולים מתרגלים לעובדה כי הספה משמשת את החתול לסימון וגירוד הציפורניים אך בעלים אחרים מוצאים את המצב בלתי נסבל ואינם מוכנים לקבלו.

 למה למעשה החתולים משייפים את ציפורניהם על רהיטי הבית?

הסיבה הראשונה לשיוף הציפורניים היא פשוט ומדובר בפעולה המשמשת לחידוד ציפורני החתול. בנוסף על כך, כאשר החתול מעביר את ציפורניים על הרהיט, הפעולה משמשת גם לסימון ריחני, באמצעות בלוטות זיעה הנמצאות בכפות הרגליים, את הטריטוריה של החתול.

 קיימים מספר פיתרונות להרגל מזיק זה ובמאמר זה ננסה לעזור לבעלי החתולים ולמנוע מצב בו החתול פוגע בריהוט.

אז מהן הדרכים למנוע מהחתול להרוס את הספות ושאר רהיטי הבית:


    • עקירת ציפורניים – זהו למעשה ניתוח קשה שאינו חוקי בישראל. בניתוח זה לא "עוקרים" את ציפורני החתול אלא מבצעים קטיעה של פרק כף הרגל עליו נמצאת הציפורן.כפי שנכתב, בישראל ניתוח זה אינו חוקי כיום.
    • גזירת ציפורניים בבית ע"י הבעלים– זוהי דרך פשוטה המתאימה לחתולים רגועים הדורשת חזרה על הפעולה אחת לשבוע – שבועיים. מומלץ לנסות להרגיל את החתול מגיל צעיר ואף להציע לו צ'ופרים לאחר כל פעולה כזו בכדי להגביר את שיתוף הפעולה שלו. כמו כן, המלצתנו היא לבצע את גזירת הציפורניים הראשונה יחד עם וטרינר בכדי למנוע פגיעה בחתול או דימומים מיותרים.
    • הצעת עמודי גירוד או משטחי גירוד שונים עבור החתול– חשוב לנסות להציע לחתול סוגים שונים של משטחי גירוד עד שתמצאו את הסוג המועדף עליו. כמו כן יש חתולים שיעדיפו משטח אלכסוני, אחרים משטח שטוח וחתולים אחרים ישתמשו רק בעמוד אנכי לגירוד ושיוף הציפורניים. יש הממליצים לפזר קצת קטניפ (נפית החתולים) הגורם לכך שחתולים ימשכו לעמוד הגירוד.
    • הדבקת כיסוי ציפורניים לחתול – זהו אחד הפתרונות הטובים ביותר למניעת הרס רהיטים המאפשר לחתול להמשיך בפעילותו היום יומית בלא כל הפרעה לחייו. פיתרון זה מתאים לחתולים אשר אינם יוצאים מהבית ואינם זקוקים לציפורניהם לשם הגנה. יתרון של פיתרון זה הוא גם במניעת שריטות לבני הבית האחרים, הן ההולכים על שתיים והן על ארבע. ציפורניים אשר מודבקות בצורה נכונה מחזיקות בין חודש וחצי לשלושה. למעשה כיסוי הציפורניים אינו נושר אלא הציפורן פשוט גדלה ואז הציפורן החדשה דוחקת את הציפורן המכוסה.
    ישנם בעלים המבצעים את הדבקת הציפורניים בעצמם אך רובם נעזרים בווטרינר לשם הפרוצדורה. מומלץ להיעזר בשירות וטרינר עד הבית לביצוע ההדבקה. בחלק מן החתולים מומלץ על טשטוש קצר המאפשר את ההדבקה בצורה הטובה ביותר שתחזיק לזמן ארוך ככל האפשר.
    • מניעת גישה – ניתן לנסות למנוע גישה לאזורי גירוד ספות או רהיטים ע"י ציפויים בנייר אלומיניום או דבק דו צדדי. ניתן גם לנסות להשתמש בתרסיס הרחקת חתולים (כגון זה המכיל שמן ציטרונלה) לאזורים ספציפיים של הריהוט. חשוב במקביל לספק לחתול עמודי גירוד אחרים בכדי לאפשר לו את התנהגות הגירוד.

במאמר קצר זה סקרנו חלק מן האפשרויות למניעת הרס רהיטים ע"י חתולי הבית. באם יש לכם שאלות כלשהן אתם מוזמנים לפנות לוטרינרים שלנו במרפאה הניידת "וטרינר נייד – ביקורי בית" בטלפון – 052-5562441.

"וטרינר נייד - ביקורי בית" - מרפאה וטרינרית ניידת המספקת שירותי וטרינר עד הבית נשמח לעזור בכל שאלה - 052-5562441




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב