דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


צוק איתן של מוסר וצדק. 

מאת    [ 25/07/2014 ]

מילים במאמר: 796   [ נצפה 2406 פעמים ]

מבצע "צוק איתן" בעזה עדיין בעיצומו. נכון לכתיבת שורות אלו לא נראית באופק הפסקת-אש, וברור שעל סיום המבצע מוקדם עדיין לדבר.

בתקשורת העולמית ובעיקר ברשתות החברתיות, הפרסומים בעולם מוטים לטובת עזה, ולרעת ישראל. הפלסטינים נחשבים לחלשים, וישראל לחזקה המנצלת את כוחה ומשתמשת בו באופן לא פרופורציונאלי, תוך פגיעה בחפים-מפשע.

לנו הישראלים, ברור שמדובר בעיוות משמעותי של המציאות. צה"ל נמנע ככל יכולתו מפגיעה בחפים-מפשע, ואף יוצא מגדרו בכדי שלא לפגוע במי שאינו משתתף בלחימה נגד ישראל. לעיתים, יש לצערנו שגיאות ותקלות, וגם חפים-מפשע נפגעים. ברור כי אין לישראל מדיניות של פגיעה באזרחים, ובצבא עושים ימים כלילות בכדי שכמה שפחות אזרחים בלתי-מעורבים יפגעו.

ועם זאת, עולם כמנהגו נוהג תרתי משמע. ההפגנות נגד ישראל הולכות וגוברות, וכן הקריאות להפסיק את התקיפה בעזה. מועצת זכויות האדם של האו"ם, קוראת להקמת ועדת-חקירה על פעילות צה"ל בעזה, ומאשימה את ישראל בביצוע פשעי-מלחמה ופשעים נגד האנושות כנגד הפלסטינים.

מטורפת והזויה במיוחד, היא ההשוואה של פעילות ישראל לפשעי הנאצים. אותו ציור על שלט בהפגנה שמראה מגן דוד שווה לצלב קרס. כמה בור צריך אדם להיות בהיסטוריה, בכדי לצייר או להניף שלט כזה.

פשעי הנאצים כנגד היהודים במלחמת-העולם השנייה היו ונשארו חסרי-תקדים, אין להם אח ורע בתולדות האנושות. איך ניתן בכלל להשוות את אותן זוועות, ללחימה בטרור של ישראל נגד ה"חמאס" בעזה. האומנם יימצא מישהו שבאמת מאמין בדמגוגיה הזולה והמכוערת הזו.

למרות שהאמת היא שונה בתכלית, כל זה לא יפריע כמובן לתפיסת המציאות של אנשים וארגונים בעולם, והם לא ישנו אותה כהוא זה. השנאה לישראל היא כה עזה, והפרדוקס של משחק המילים שבמשפט אינו מקרי.

אף צבא אחר חוץ מצה"ל, אינו מודיע מראש לאזרחים כי הוא עומד לתקוף, ומבקש מהם לעזוב את המקום. אף צבא אחר חוץ מצה"ל לא נוקט אמצעים כה רבים, כמו משלוח הודעות לאזרחים בעזה, וחלוקת מנשרים מן האוויר בכדי שאותם אזרחים חפים-מפשע לא יפגעו. אף צבא אחר חוץ מצה"ל לא נוקט בנוהל "הקש-בגג", לפיו שולחים פצצה ריקה מחומר-נפץ לפינת גג של מבנה, בכדי להתריע על התקפה צפויה. חפשו את שיטת הפעולה הזו בכל צבא אחר, של כל מדינה דמוקרטית והומאנית אחרת, ולא תראו או תשמעו כדבר הזה.

בתי-החולים בישראל מטפלים בפלסטינים שנפגעו. צה"ל אף הקים בית-חולים שדה ממש בגבול עם רצועת-עזה, בכדי להעניק טיפול חירום ראשוני לפצועים בשטח. היש צעד הומאני ואנושי מזה? היש פעולות נשגבות מאלו, המתקיימות תוך כדי לחימה קשה והפגזות בלתי-פוסקות מן הצד השני.

מן הצד השני נמצא "חמאס". ארגון טרור שחרט על דגלו את השמדת ישראל. הארגון אולי מאמין כי הוא פועל נגד ישראל, אך בפועל הוא פועל בעיקר נגד הפלסטינים בעזה, למשל בכך שהוא אוסר על אזרחים לפנות מקומות בהם ידוע שצה"ל עומד לתקוף. העובדה כי אותם אזרחים נמצאים עקב כך בסכנת פגיעה ממשית, משרתת בדיוק את מטרת "חמאס", כך שיוכל להציג את ההתקפה נגד אזרחים בלתי-מעורבים ע"י ישראל, ובכך להאשים את ישראל בהפצצת אוכלוסייה אזרחית חפה-מפשע.

"חמאס" לא מסתפק בכך. הוא טומן עשרות רקטות וטילים מתחת לבתי אזרחים, בתי ספר, מסגדים ועוד, ובכך הופך אנשים תמימים רבים למגנים אנושיים לאמצעי-הלחימה שלו, וגם מונע את התקפות צה"ל על מקומות אלו.

כלומר, "חמאס" משתמש באזרחים להגן על טילים, בעוד ישראל משתמשת בטילים של "כיפת-ברזל" בכדי להגן על האזרחים. איפה עוד תמצאו אירוניה עצובה וטראגית שכזו?

יתרה מכך, "חמאס" השתמש באמצעים רבים בכדי לכרות עוד ועוד מנהרות, שכל מטרתן היא לייצא טרור לתוך שטח ישראל. ממון רב ומשאבים רבים הוקצו לכך, וכל זאת על-חשבונם של האזרחים בעזה, שלא זוכים לסיוע מ"חמאס", למרות מצוקות היום-יום הרבות מהן סובלים תושבי הרצועה. אותן מצוקות של האזרחים מעניינים את "חמאס" כשלג דאשתקד. כל מה שניתן להשתמש בו נגד ישראל, תמיד יבוא לתפיסת הארגון על-חשבון התושבים ברצועה. כסף רב יישפך רק לצרכי הטרור, ולא לטובת התושבים בעזה. כנראה שאת המשפט "עניי עירך קודמים" לא מכירים שם. השנאה התהומית לישראל פשוט מעבירה אותם על-דעתם.

חשוב לזכור, שבמהלך תכנית ההתנתקות מעזה יצאה ישראל לחלוטין מכל שטח הרצועה. מה שהתקבל בתמורה היה טרור רקטי שהלך והתגבר, וכן כריית מנהרות לצורך חדירה והתקפות בתוך שטח ישראל. כתוצאה מכך, צה"ל נאלץ לפעול באופן צבאי בעזה על-מנת להגן על תושבי ישראל בכלל, ועל תושבי עוטף-עזה בפרט.

מנהיג איראן חמינאי, טען בימים אלו כי פתרון המצב בעזה הוא השמדת מדינת ישראל. מפחיד לחשוב מה עלול לקרות אם למשטר האיראני יהיה יום אחד נשק גרעיני. האם ניתן לקחת את הסיכון, שההצהרות והכוונות יפגשו את פצצת האטום. מה יקרה בפועל, ביום שרעיון העיוועים הזה יהיה חמוש בנשק המסוכן מכל.

"צוק איתן" בעזה אינו המבצע הראשון, הוא גם לא יהיה האחרון. ישראל מעדיפה כנראה את המשך שרידותו של "חמאס" המוחלש ומורתע משמעותית בעזה, ובלבד שלא יכנס לוואקום שאחרי "חמאס" ארגון טרור אחר, שעלול להיות מסוכן לא פחות מקודמו, ובנוסף לכך גם פחות מוכר ממנו. במזרח-התיכון כאשר נוצר ריק במקום כלשהו, הוא מתמלא בדרך-כלל בגורמים רדיקליים וכוחניים, שאת התנהגותם לא תמיד ניתן לצפות. ארגון "דאעש" הפועל כעת בעיראק ובסוריה הוא דוגמא אחת למה שעלול לקרות ברצועה, וזו אלטרנטיבה גרועה בהרבה לישראל. כפי שנאמר בעבר, "עדיף השטן שאתה מכיר".

צפריר זוהר


 


סטודנט למדעי-המדינה ויחב"ל


 


הרצליה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב