דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מאור קפלנסקי - 8 טיפים להגדלת יחס המרה 

מאת    [ 16/03/2008 ]

מילים במאמר: 452   [ נצפה 3403 פעמים ]

מבחינת בעלי אתרים רבים, יש רק סטטיסטיקה אחת חשובה: מספר הגולשים שנכנסו לאתר. אין אנו מפחיתים בערכו של נתון זה, אך תסכימו איתנו שהמטרה היא שאותם גולשים לא רק ייכנסו, אלא גם ייבצעו פעולה נדרשת - במקרה של אתר סחר: רכישת מוצר.

מספר הגולשים שמבצעים פעולה נדרשת, חלקי סך מספר הגולשים שנכנסו לאתר, נקרא יחס המרה, או אחוז המרה (באנגלית: Conversion Rate). כדי להגדיל את אחוז ההמרה, יש כמובן להכניס לאתר מימד שיווקי, אך לא פחות חשוב מכך - ליצור ממשק ידידותי לניווט ונוח לקריאה.

יחס המרה שנחשב למוצלח עומד על 1%. כלומר מצבכם טוב אם על כל 100 גולשים שנכנסו לחנות האינטרנט שלכם, קונה אחד ביצע רכישה ושילם. המסקנה המיידית מכך היא שצריך הרבה מאוד גולשים כדי שחנות האינטרנט שלכם תהיה רווחית, אולם על ידי מספר פעולות בסיסיות תוכלו לשפר את יחס ההמרה:

1. שימוש במערכת סטטיסטית: ה'שלבים' אותם עוברים הגולשים עד לרכישה או יציאה, מורכבים ממידע לגבי עמודי אינטרנט והפעולות (או חוסר הפעולות) המתרחשות בהם. כדי להגיע למידע זה יש להיעזר בכלים סטטיסטיים המנתחים את התעבורה באתר (כמו מערכת הסטטיסטיקה אותה אנו מספקים במערכות הניהול או גוגל אנליטיקס).
מהסטטיסטיקות חשוב להוציא את הנתונים הבאים:
? Bounce Rate: אחוז הגולשים שנטש את האתר מבלי לגלוש בו (שהה רק באתר הבית).
? התנהגות הגולשים לפי מילות חיפוש.
? תנועת הגולשים והניווט שלהם בין העמודים.
? משך הזמן בו שהו באתר.
? אחוז הגולשים החדשים והחוזרים.

2. שימוש בשפה תקינה וברורה: טקסט הכתוב בעילגות ובחוסר בהירות לא רק יגביר היסוס לרכישה מצד לקוחות פוטנציאליים, אלא גם יעשה לכם שם רע.
3. שימוש נכון בכותרות: הכותרת היא החלק החשוב בטקסט, ואם היא מזמינה לרכוש מוצר מסוים היא חייבת להיות שיווקית ובולטת ככל הניתן.
4. תמונת המוצר: לפעמים על זה קם ונופל אתר. תמונות המוצרים חייבות להיות ברורות, כאילו הלקוח (הגולש) רואה אותן במציאות. תמונה מטושטשת או לא ברורה, יכולה לאבד לך לקוח, שכבר מזמן עבר לאתר הבא.
5. מי אנחנו/אודות: קטגוריה של "מי אנחנו" או "אודות", היא צורך הכרחי בכל אתר סחר, זאת משום שבניגוד לחנות אמיתית, אןי מגע ישיר עם נותן השירות או מספר המוצר. כתיבה נכונה של עמוד זה יכולה לשבות את ליבו של הקורא, וכך להפוך אותו לקונה פוטנציאלי.
6. דגש על אבטחה: מאז הימים הראשונים של האינטרנט, עניין אבטחת המידע שופר בלי הכיר, והיום כמעט ואין גולשים החוששים לנפק את כרטיסי אשראי למחשב. אולם לאלה שכן, רצוי להדגיש עד כמה האתר מאובטח ושאין להם מה לדאוג.
7. דגש על שירות: הקפידו בכל טקסט לציין את השירות המוצלח שלכם ולקוחות מרוצים.
8. אפשרו תגובות: זה נשמע אולי קצת מפתיע, אך מומלץ מאוד לאפשר לגולשים להגיב עם ביקורת על מוצר זה או אחר. גם אם במקרה מתקבלת ביקורת רעה: אל תמהרו למחוק אותה. ההיפך. נסו להתבכל עליה בתור הערה ולנסות לשפר. אפשרו תגובות מזרים תנועה לאתר ומשדר הגינות ואובייקטיביות.

בניית אתרי סחר ותדמית - פלוטו
http://www.pluto-group.co.il

מיתוג אישי באינטרנט - הדרך שלך להצלחה
http://www.internetishi.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב