דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קריצת הישבן בסקוואט זה לא קשור לשירירי האמסטרינג 

מאת    [ 23/07/2014 ]

מילים במאמר: 965   [ נצפה 2727 פעמים ]

סקוואט הוא תרגיל מדהים. אם עושים אותו באמצעות משקולת בגב או מלפנים, עם משקולת או kettlebell , או כל וריאציה אחרת. סקוואט הוא פעילות גופנית פנטסטית שיכולה לקדם אותך כמעט באינסופיות דרכים שונות כדי להפיק תוצאות שונות מכוח מרבי עד כוח מתפרץ, מתנועתיות לשווי משקל ומה שביניהם. היבט אחד בסקוואט שאנו שמים לב אליו הוא והוא כמעט קורה לכל אחד זה "קריצת הישבן". זה קורה כאשר מבצעים את התרגיל ויורדים נמוך מידי, אגן הירכיים עובר לסיבוב אגן לאחור ועצם הזנב נכנסת פנימה. מה שנוצר זה כיפוף קל בעמוד השדרה המותני.

הבעיה העיקרית עם קריצת הישבן היא לא העובדה שהירכיים מקבלים גלגול קדימה, אלה שעמוד השדרה המותני עובר מחזור של פשיטה, כפיפיה ופשיטה עם עומס נוסף על הגב. זהו מנגנון נפוץ מאוד לפציעות דיסק, וגם יכולים להוביל לפציעת articularis עם מספיק עומס, בנוסף יכול להיות כמה בעיות במפרק SI מדרישות הייצוב המוגבר של מערכת התמיכה ברצועות דרך האזור כדי לנסות לשמור על עמוד השדרה שלך שלא יתפרק. אם הדרישות מהרצועות האלה, יש לך מפרק SI מאוד לא מרוצה..

הדבר החשוב ביותר הוא להבין למה זה קורה. אמונה הרווחת היא שמיתרי הברך הדוקות כל כך כשאתה נכנסת לטווח התחתון של הסקוואט הם מתנגדים לתת לאגן להישאר במנח טבעי, וכתוצאה מכך מושכת אותו לסיבוב אגן לאחור שאתה יורד לתנועה. החיסרון הוא שככל שאתה יורד לסקוואט ומכופף את הברכיים, אתה שמפחית הרבה את המתח באמסטרינג, כך שההשפעה שלהם על הירך במונחים של התנגדות לתנועה היא מינימאלית למדי.

האזור שעליו יש הרבה מתח יהיה אזור שרירי הישבן כולל שריר הפריפורמיס וגם המקרב מגנוס).הרעיון של קיצור מיתרי הברך והירך מתארכת במהלך סקוואט הוא מושג הידוע בשם הפרדוקס לומברד, שבו נקבע כי במהלך כיפוף מאוזן של הברך והירך, לא חלו שינוי באורך אמיתי בשריר האמסטרינג  rectus femoris.

ישנה דרך לבדוק אם שרירי האמסטרינג  קצרים או מהווים בעיה, ע"י תרגיל בדיקה. אנו נעמוד בעמידת 6 ומה שנעשה זה, נבצעה סיבוב אגן לפנים ואז ננסה לקרב את הישבן לכיוון הקרסוליים עד לטווח שאנו רוצים לרדת בסקוואט ואז קדימה ואחורה. זה מה שאני מכנה סקוואט אופקי. אם אני אשים את כפות הרגליים שלי שטוחות על קיר, התנועה תהיה דומה לסקוואט, כולל הקרסול, הברך והירך כפופים העובדים ביחד בתנועה. הברכיים יהיו בקו אחד עם אצבעות הרגליים, והירכיים יהיו מאחורי העקבים. אם הצלחת לבצעה את התנועה בלי קריצת ישבן כל שהי, אז זה לא באשמת האמסטרינג, בשתי העמידות האלה אין יחס שוב בלחץ המופעל על הגידים והמפרקים.

מה קורה אם התנועה עדיין יוצרת קריצה ישבן. יש כמה הבדלים אנטומיים שאנחנו צריכים לשקול, מדוע האדם אינו מסוגל להיכנס לסקוואט, ללא קשר למתח גיד הברך. הגורם המרכזי שמגביל ירידה לסקוואט לפני קריצת הישבן הוא משהו שמעט מאוד אנשים מדברים עליו. עומק שקע ירך, שהוא עניין אנטומי ואי אפשר למתוח אותו, לאמן אותו, או לשנות אותו ע"י ניתוח, הוא אחד המשפיעים העיקריים מבחינה ביומכנית כמה נמוך אתה יכול ללכת לסקוואט.

עומק השקע הוא חשוב מאוד, בנוסף מקום השקע ביחס למרכזו של ציר סיבוב של האגן. אם האצטבולום ממוקם בחלק הקדמי זה יקטין את הסיכויים של מגע בין עצם לעצם בתחתית הסקוואט בנוסף זה יקשה על המותן להגיע לפשיטה מעבר לטווח הניטרלי. כאשר האצטבולום ממוקם בעמדה אחורית, ביצוע הסקוואט יהפוך לבלתי אפשרי יהיה מגע בין העצמות או שיכול לגרום לקרע בלברום, אבל יעזור להגיע לעמדת סיומת הרבה יותר טובה. בנוסף, אם זווית צוואר הירך היא מאוד אנכית, יכול להיות שמה מגע של עצם בעצם בהשוואה לזווית צוואר הירך שהיא אופקי יותר. יחד עם זאת, צוואר ירך אנכי יכול תיאורטית לאפשר פיסוק רוחבי או סיבוב חיצוני גדול יותר בהשוואה לזווית הרוחבית.

אז אם יש לך במקרה שקע עמוק, אצטבולום אחורי וראש אופקי של צוואר הירך, הסיכויים שתצליח לרדת לסקוואט עמוק בלי קריצת ישבן שווים לאפס, גם אם נגמיש או נרדים את כל הרקמות המתנגדות, עדיין לא יהיה לך את הטווח של תנועה להיכנס לסקוואט.

אז אחזור לשאלה המקורית: איך אתה לתקן את קריצת הישבן? אם אין לך יותר טווח תנועה במפרק הירך בחלק התחתון של הסקוואט והגב התחתון שלך מסתובב לאחור מוקדם, אתה יכול לנסות למתוח את האמסטרינג ולראות אם זה עושה את הבדל. אם זה אינו מספק שיפור ניכר ביכולת שלך להגיע עמוק יותר לתוך הסקוואט, זה לא הפתרון. אם המבנה של האגן שלך כמו שתיארנו לפני כן שום מתיחה לא תעזור לך.

ננסה לעלות כאן מספר גורמים שמפריעם לנו לעשות סקוואט נמוך אם אין לנו בעייה מבנית של מפרק הירך:                      

עם נרד לסקוואט ונראה שיש מגבלה בשרירי האמסטרינג, נעשה מתיחה לשריר וננסה שוב. אם אין שינוי אז זו לא הבעייה. אולי ניקח גלגל עיסוי ונעשה תרגילים וזה עדיין לא עוזר, צריך לבדוק את הסוגייה מכיוון אחר. אולי ישנה בעייה של יציבות, כאשר יורדים לסקוואט וישנה בעיית יציבות הגוף לא יצליח לרדת וזה יכול להיות גורם משמעותי ומגביל. לכן ישנה אפשרות לאחוז בבר אופקי או  ב- TRXוזה יכול לעזור עם היציבה ולבחון שוב את העניין. עוד אפשרות שתסיעה בהקשר ליציבות, זה לקחת משקולת יד ולאחוז אותה מלפנים למעלה ולנסות לעשות בוקס סקוואט ולבדוק את הנושא, מיכוון שעומס מלפנים קל יותר מאשר מאחור, בהקשר לשיווי משקל.

לצערי יש אנשים שפשוט לא בנויים לעשות סקוואט עד הרצפה וזה בסדר. דבקה אלה שלא יכולים לרדת לסקוואט נמוך יכול לספק להם יתרון שהם יכולים להעמיס משקל גדול יותר או לרוץ מהר או לקפוץ עם פחות מאמץ מאשר מישהו שיכול לרדת  נמוך ולהרים אותו לאט. האנשים היחידים שצריך לתקן את קריצת הישבן שלהם, הם אלה שנחושים בדעתם שסקוואט עד לריצפה עם עומס על הגב שלהם שלא נדבר על אלה אם מבנה שלא מאפשר את זה. במיוחד שיש אלף וריאציות של סקוואט שונים ותרגילים אחרים כדי לקבל את אותם הטבות דומות מבלי להסתכן בפציעה או נזק משמעותי. במקרה כזה, או שהם יכולים למתוח את האמסטרינג שלהם כל היום ;-).

בקרוב אני ארשום מאמר נוסף שיכול לשפר את הסקוואט לאלה שרוצים. עם תמונות וסרטונים כיצר ואיך צריך לחשוב בזמן ביצוע התרגיל. אז עד אז שמרו על הגב שלכם כי אף אחד לא ישמור עליו בשבילכם.

 

מאמן כושר אישי בראשון לציון והסביבה מורכב ממגוון אימונים אישיים ותוכניות תזונה, לכל קבוצות הגיל וכל סוגי האוכלוסייה. y-sport מספקים שירותי כושר ותזונה נכונה לכל מטרה שתשפר את ההגשה, המראה והביטחון... החזון של y-sport מאמן אישי מראשון לציון לאורח חיים בריא הוא: "אורח חיים בריא מתחיל בצעד קטן של כושר"




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב