דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בניה ירוקה - עניין מורכב 

מאת    [ 22/07/2014 ]

מילים במאמר: 541   [ נצפה 1474 פעמים ]

בניה ירוקה היא שם דבר בתחום הבניה לאחרונה, כתשובה גם ללקוחות פרטיים וגם ללקוחות עסקיים. הבניה הירוקה מעמידה יתרונות רבים בבנייה לטווח ארוך מתגברת הדרישה לסוג בניה זה. בניה ירוקה מבטאת מערך בניה אשר פועל וחותר למטרה של בניית פרויקטים שיצמצמו בעתיד את הפגיעה באיכות הסביבה וחותר להיעזר בכמה שיותר משאבים מהטבע. כתוצאה משימוש בחומרים טבעיים נוצר חסכון רב בעלויות בניה תוך כדי ביצוע הפרויקט וחסכון משמעותי בתחזוקה של הבית, בכל הנוגע לחשמל ומים בשימוש היומי של המבנה בשוטף. למשל, בניה ירוקה ממצבת את הבית כך שתהיה חשיפה גבוה לאור שמש במהלך שעות היום, מה שמייצר אור טבעי ואז אין צורך לבזבז אלפי שקלים על חשמל לתאורת המבנה ביום.

בניה ירוקה מבססת מספר של טכניקות לבניה אשר פועלות למען הסביבה. טכניקות אלו הם טכניקות מורכבות מאוד מאוד ומצריכות פיקוח בניה של אנשי מקצוע בעלי ניסיון מוכח בבניה ירוקה. כיוצא מעניין זה פיקוח בניה נעשה מרכיב משמעותי בתהליך הבניה הירוקה. מה זה פיקוח בניה בכלל? פיקוח בניה זהו פיקוח על כלל המרכיבים של הבניה אשר מבצע מפקח בניה. מפקח הבניה יוצר הרמוניה בין כלל הגורמים המקצועיים ומבטיח בקרת איכות לכל אורך הפרויקט. עוד נוסיף שבכל הנוגע לפיקוח בניה ירוקה, תחום הבניה הירוקה נפוץ מאוד בעבודות פיקוח בניה במרכז ומרבית מומחי פיקוח הבניה הירוקה פועלים במרכז.

בואו נפרט קצת על טכניקות בניה ירוקה. נתחיל ונדבר על טכניקת העמדה. בה מתבצעת התאמה נבונה על מתאר המתחם ומתבצעת אופטימיזציה של זווית הצבתו של המבנה. בעזרת הצבה יעילה של המבנה ניתן למקסם את האור הטבעי החודר למבנה, אשר יבטיח אור טבעי ללא צורך בתאורה בשעות האור. בנוסף עמידה נכונה של הבית יכולה להבטיח שינשבו רוחות בתוך המתחם בתקופות חמות שיורידו את הטמפרטורה. טכניקה נוספת היא שימוש בבידוד תרמי ירוק שישמור על טמפרטורת המתחם בעונות קרות ואף לבצע הכלאה בתוך המתחם של אביזרים המסייעים בחסכון חשמל ומים כגון: פנלים סולאריים, מערכת אגירת מים להשקיית הגינה ועוד. עוד טכניקה ירוקה מעניינת היא שימוש של חומרי גלם ירוקים בשלבי תהליך הבניה. מה זה חומרי גלם ירוקים? ובכן חומרי גלם ירוקים הם כחומרי גלם אשר מיוצרים באנרגיה נמוכה או לחילופין חומרי גלם אשר מקורם מהטבע והם אינם מתכלים. טכניקה זו משפיעה בשתי מישורים חיוביים: 1. חומרי גלם ירוקים הם זולים בהשוואה לחומרי הגלם האחרים המשתמשים לבניה כמו מלט למשל. 2. חומרי גלם ירוקים לא פוגעים בסביבה. כלומר, שימוש בבניה ירוקה, לרבות שימשו בחומרי גלם ירוקים כגון: עץ, סלע וחומרי גלם ממוחזרים הם גם זולים וגם מעניקים מענה השומר על הסביבה. כך בעצם השימוש בחומרי הגלם האלו גם מצמצם עלויות בניה, גם מצמצם פסולת בניין שעולה הרבה לפנות אותה וגם מצמצם את הפגיעה בסביבה במהלך חיי המתחם.

לסיכום בכל הנוגע לבניה ירוקה, בניה ירוקה היא פתרון מושלם לכל פרויקט בניה, אך עם זאת יש לזכור שתהליך בניה ירוקה הוא תהליך בניה מורכב אשר מצריך פיקוח בניה ירוקה על ידי מפקח בניה בעל ניסיון בבניה ירוקה. קחו למשל פרויקט בניה שבוצע במרכז. ראשית התקיימה הערכה של זוויות העמדת הבית כך שיתקיים ניצול מקסימלי של אור השמש הטבעי החודר מהשמש, מה שמייצר אור יום טבעי בכל חדרי המבנה, וזאת  ללא חימום שמתקבל מהשמש כי יהיה מעברי אוויר. במהלך הבניה, אשר נוהלה על ידי מפקח בניה במרכז, רוכזה פסולת מיותרת במכלים, אשר לאחר מכן מוחזרה. שימוש נוסף בחומרי גלם ממוחזרים הקטין את עלויות הפרויקט. בסיומו של הפרויקט.

יוחאי שוורץ
הכותב הנו מפקח בניה במרכז, מומחה בשירותי פיקוח בניה פרטית ומוסדית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב