דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדרגות וריצוף שיש - יתרונות מול חסרונות | כל מה שציך לדעת לפני שמחליטים. 

מאת    [ 22/07/2014 ]

מילים במאמר: 607   [ נצפה 2626 פעמים ]

ריצוף ומדרגות שיש הם הגימור היוקרתי שרובנו רוצים בבית שלנו. תכונותיהם הבולטות לעין של משטחי השיש מתבטאות במראה הקלאסי, החלק ומלא הברק, אך הם לא נופלים גם בפרקטיות הנהדרת שהם מכניסים לביתנו. יחד עם זאת, כמו כל החלטה ארוכת שנים שאנו מבצעים, גם על התקנת ריצוף ומדרגות שיש יש לחשוב ולבחון לעומק, שכן על טעויות לא רק משלמים המון כסף אלא גם באי נוחות ממושכת.

איכויות ריצוף ומדרגות שיש

איכויותיהם של מדרגות וריצוף שיש צריכים להלקח בחשבון לפני ביצוע ההתחייבות הזו כחלק מעיצוב הפנים של ביתנו. בעוד שישנם יתרונות רבים לריצוף ומדרגות שיש תמיד מתלווה לרכישה שלנו תחושת דאגה שמא אנו מבצעים טעות. בסקירת הפלוסים והמינוסים של השיש תוכלו להגיע להחלטה מושכלת שתשרת אתכם לשנים ארוכות קדימה:

יתרונות ריצוף ומדרגות שיש

עמידות

בכדי לבחון את עמידות השיש עלינו רק להזכר לרגע במיצגים עתיקים כמו הסטונהנג' או פסלי שיש עתיקים אחרים על מנת להשוותם לריצוף ומדרגות שיש, אפילו קברים אשר נחשפים לתנאי מזג אויר קשים במשך מאות שנים מדגימים לנו היטב את עמידותה של אבן השיש.
כמובן שלכל סוג של אבן יש רמת עמידות שונה אך ריצוף ומדרגות שיש, עם טיפול נכון, ישרדו עשרות ואף מאות שנים.

קשיחות

ברוב הזויות, קשיחות השיש הינה יתרון בולט של השיש, אך יחד עם זאת בבתים עם חפצים שבירים רבים, במיוחד עם ילדים או חיות מחמד הסכנה היא שכל מה שיפול על הרצפה יתנפץ למליון חתיכות.
ובכל זאת, קשיחות האבן מסייעת לשיש להיות האבן העמידה שהינה.

תחזוקה

משום שהשיש היא אבן עמידה באופן טבעי נדרשת עבורה תחזוקה מועטה יחסית. ישנו צורך בטאטוא אבק ושטיפת הרצפה בתדירות של פעם - פעמיים בשבוע והקפדה על ניקוי מיידי של כתמים פוטנציאלים.

יופי

אבן לחיפוי רצפה ומדרגות מסוג שיש היא אחת האבנים היפות ביותר שתוכלו למצוא. רבים מרגישים שריצוף ומדרגות שיש המכילים 'ורידים' נראים חינניים ואלגנטיים יותר לעומת המראה הקריסטלי של הגרניט (או כמה סוגים של שיש). לשיש מלוטש יש מראה יפהפה המתבטא בברק אשר מעניק לבית את המראה היוקרתי שיש גם במוזיאונים ובארמונות.

החסרונות של אבן השיש

למרות כל היתרונות שציינו, ישנם כמה פרמטרים שעלינו לקחת בחשבון לפני שאנו בוחרים בשיש כאופציה לריצוף ולמדרגות הבית שלנו.

קור

כמו כל חיפוי אבן (במיוחד אלה הטבעיות) השיש נפלא בכל הקשור לבידוד החום החיצוני, כך שהליכה עליו תהיה קרירה למדי ברגליים יחפות. העובדה הזאת רלוונטית בייחוד עבור הגרים באזורים קרים או בעלי טמפרטורות קיצוניות, שכן לא ניתן להתקין מערכת חימום תת רצפתית כאשר אנו מתקינים ריצוף שיש בביתנו.

רגישות לכימיקאלים

רכיב הסידן אשר נמצא באבן השיש הופך אותה לרגישה בכל הקשור לשפיכת חומצות כמו; חומץ, מיצי הדרים ומשקאות קלים, בנוסף לחומרים קצת פחות ברורים כמו קטשופ, רוטב לסלט ומוצרים רבים נוספים שיש בכל בית ממוצע. שפיכת החומרים שהוזכרו על הרצפה עלולים להרוס את הגימור והטקסטורה של ריצוף השיש ומדרגות השיש. זו גם אחת הסיבות בגללה ריצוף שיש אינו אידיאלי לריצוף המטבח. חומרים מיוחדים לניקוי עדין חייבים להיות בנמצא בכל בית אשר מעוטר שריצוף ומדרגות שיש.

שריטות

שמירת נקיון השיש הינה בחשיבות עליונה מאחר וגרגירי חול או לכלוכים גסים יותר עלולים לשרוט את גימור השיש כאשר נדרך עליהם מבלי שנשים לב. רוב המומחים ממליצים להשאיר את הנעליים בחוץ ולצעוד בתוך הבית ברגליים יחפות, בגרביים או נעלי בית רכות.

מחיר

ריצוף ומדרגות שיש, בהשוואה לאפשרויות ריצוף מקבילות, תופסים את החלק העליון בטבלת היוקר. מעבר למחיר הריצוף קחו בחשבון שישנן עלויות ההתקנה, הפוליש והאיטום.

לסיכום, בבואכם לבחור ריצוף שיש או מדרגות שיש, קחו בחשבון שלכל חומר יש את היתרונות החסרונות שלו ושאבן השיש הינה אחת האבנים הנחשקות, היוקרתיות והעמידות ביותר ולמרות חסרונותיה היא בהחלט מומלצת למי שרוצה פתרון איכותי לשנים ארוכות.

 

webbos פתרונות אינטרנט מתקדמים מספקת שירותי שיווק וקידום אינטרנטי לעסקים וחברות ע"י גיבוש ויישום אסטרטגיות מותאמות אישית למטרות והיעדים שלהם. webbos מעניקה בין היתר גם שירותי קידום אתרים אורגני, קידום ממומן, בניית אתרים, עיצוב אתרים, קידום ברשתות החברתיות ועוד. פנה אלינו עכשיו ונשמח לבחון את אסטרטגיית השיווק שתפיק את המירב מפלטפורמת האינטרנט עבור העסק שלך.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב