דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


14 הכללים שאסור להפר כאשר מטפלים במכורים - 

מאת    [ 22/07/2014 ]

מילים במאמר: 1010   [ נצפה 1999 פעמים ]

5 שמור על חפצי הערך שלך

כאשר מתחילים להופיע סימנים לשימוש בסמים ולהתמכרות, אל תפחד להגן על חפצי הערך שלך. לרוע המזל אדם שאיבד את השליטה בחייו בגלל סמים מאבד גם את השיפוט הטוב שלו. למעט יוצאים מהכלל, רוב משתמשי הסם הכבדים יגיעו למצב נואש מספיק כדי לגנוב ולשדוד כאשר נראה להם שאין חלופה אחרת. אם יש לו מפתחות לביתך, תוכל להבחין בהעלמות של דברי ערך כמו טלביזיות, מחשבים וכלי עבודה. המסומם יכול לבוא בלילה ולגנוב מזומנים מארנק או מתיק. אבא אחד מכר את כול הצעצועים של הילדים שהיו תחת עץ חג המולד. חפצי ערך אינם בטוחים בידיו של אדם שנאבק בהתמכרות.

אל תרגיש אשם אם אתה מגן על מה ששייך לך. אחסן חפצי ערך במקום אחר או בכספת. התקן מערכת אזעקה, דלתות ביטחון או מצלמות אבטחה. החלף מנעולים גם בבית וגם בעסק. שנה קודים של אבטחה, סיסמאות ודוגמאות חתימה בבנק. בטל כרטיסי אשראי שנתת למשתמש בסמים. דבר עם הבנקאי שלך על אבטחת החשבונות שלך.

זה לא צריך להיות המוצא האחרון בטיפול בהתמכרות, זה צריך לקרות ברגע שמבינים שקיימת בעיה. בהגנה על רכושך אתה מאפשר לעצמך לספק את העזרה הנכונה – טיפול גמילה – כאשר עזרה זו נחוצה. בן משפחה מכור לסמים יכול להביא משפחה לפשיטת רגל לפני שיש לה הזדמנות לתת לו טיפול.

איך עושים זאת בצורה לא נכונה

בחורה מנהלת את המסעדה שבבעלות המשפחה. היא מתחילה להשתמש בקוקאין במסעדה בחברת כמה מהעובדים. במהרה, רווחיות המסעדה מתדרדרת. לא עובר זמן רב והמסעדה מפסידה. ההורים, בעלי המסעדה, מנסים למצוא מה קורה. הבחורה טוענת שהעובדים גונבים ומפטרת כמה עובדים (אלו שלא צרכו קוקאין). ההפסדים נמשכים לאחר הפיטורין והיא ממשיכה לספק תירוצים. לבסוף ההורים מגיעים למסעדה, בוחנים את ספרי החשבונות ומבינים שפשטו את הרגל. הבת מסתלקת עם הכסף שנותר. להורים אין את הכסף שדרוש כדי למצוא אותה ולשלם עבור טיפול הגמילה שלה.

איך עושים זאת בצורה נכונה

המשפחה מבינה שהמסעדה מפסידה. הבת ממציאה תירוצים. האבא הולך למסעדה לדבר עם העובדים. עובד ותיק לבסוף מספר לאבא שהבת משתמשת בקוקאין במסעדה. "היא אמרה שאתה יודע ושלא איכפת לך" הוא מוסיף. האבא מייד מאבטח את כל חשבונות הבנק, מחליף מנעולים במסעדה ומשנה את דוגמת החתימה בבנק. ההפסדים מגיעים לאלפי דולרים אבל מאות אלפי דולרים ניצלו וערך המסעדה נשמר כך שהמשפחה יכולה להרשות לעצמה טיפול גמילה שיציל את חיי הבת.

כשיש בעיות מסתוריות שבשום אופן לא נפתרות, העלה אפשרות שקיים שימוש בסמים

כשאדם שותה אלכוהול או צורך סמים בכמות מופרזת, אין זה בלתי רגיל עבורו להסתיר את הרגליו. נער בשנות העשרה עלול לחמוק בלילות ולעשן חשיש או לשתות עם חברים – או גרוע מכך. הוא וחבריו עלולים לפשוט על מגירות התרופות של המשפחה ולקחת את תרופות המרשם. אישה אלכוהוליסטית עלולה לשתות כאשר בעלה בעבודה ולעשות כמיטב יכולתה כדי להסתיר את הראיות. הדחף להשתמש בסמים הוא כה חזק עד שהמכורים לומדים איך למנוע מאחרים מלהתערב בהרגליהם.

אבל שימוש בסמים באופן שגרתי מוביל לבעיות בחיים, כגון:


    • מחלות ובעיות כספיות
    • מעצרים על נהיגה תחת שיכרות (או סמים), אחזקת סמים או פשעים שנעשו כדי להשיג כסף לקניית סמים
    • התעללות בבני משפחה או ילדים והזנחתם.
    • אובדן של מקומות עבודה
    • רכוש חסר שנמכר כדי לממן סמים
    • חיים כחסרי בית

משפחה שמנסה לעזור ליקירם לפתור בעיות כמו אלו ייתכן ותתפלא למה מאמצים אלו נראים לא אפקטיביים. בכול פעם שמלווים לו כסף או עוזרים לו למצוא עבודה או שמשחררים אותו ממעצר, צצות בעיות חדשות. במצב כזה המשפחה צריכה להניח שהשורש של כול הבעיות האלו יכול להיות שימוש בסמים.

איך עושים זאת בצורה לא נכונה

זוג נשוי מתמודד עם קשיים פיננסיים ומתכונן להכריז על פשיטת רגל. למרות מאמציה החוזרים האישה אינה מצליחה להביא את בעלה לידי כך שיתרום לפיתרון הבעיה הכספית. בעיצומה של בעיה זו, הבעל עוזב את עבודתו ונעלם מפעם לפעם לימים שלמים. אצל הבעל מתחילות להופיע בעיות גופניות מסתוריות והוא מאבד משקל. האישה אינה יכולה להבין את השינוי בהתנהגותו בהשוואה לימים המוקדמים יותר שבהם הוא היה אמין. מעולם לא עולה בדעתה שייתכן והוא משתמש בסמים בזמן שהוא נעדר מהבית.

איך עושים זאת בצורה נכונה

כשהתנהגות הבעל הופכת להיות בלתי יציבה ושונה מדפוסי ההתנהגות בעבר, האישה מבינה שדבר רציני מפריע ליכולות של הבעל. היא קוראת למשפחת הבעל לעזרה וביחד הם מצליחים לעקוב אחריו ולגלות שהוא משתמש במט אמפטמין בזמנים בהם הוא נעלם. ההתמכרות שלו מסבירה את האסון הפיננסי הנוכחי ואת בעיות הבריאות שלו. מהרגע שהסיבה הנכונה לבעיות נמצאה, המשפחה יכולה לחפש את הפיתרון הנכון.

הכינו שיעורי בית כאשר אתם בוחרים תוכנית גמילה

ישנן כל מיני תוכניות גמילה בנמצא. קצרות טווח וארוכות טווח, בתנאי פנימייה ובטיפול יום. כאלו שמשתמשות בתחליפי סם וכאלו שמשתמשות בתוספי מזון, יוגה, עיסוי או תרגילים גופניים.תוכניות בטבע או במחנות כמו צבאיים. כאלו שקרובים וכאלו שנמצאים במקום רחוק. תוכניות שמשתמשות בבעלי חיים, מוזיקה או תיאטרון בטיפול וכאלו שמלמדות כישורים של פתרון בעיות בכיתת הלימוד.

נדרשת מעט השכלה בנושא כדי למיין את סוגי התוכניות האלו. כאשר יקירכם מכור לסמים או לאלכוהול, כול יום יכול להביא איתו בעיה חדשה, מעצר או משבר בריאותי. אבל הקדשת זמן קצר כדי להבטיח שתוכנית הגמילה שבחרתם היא הטובה ביותר לסיטואציה שלכם תשתלם כשתשיגו תוצאה טובה יותר. המשמעות יכולה להיות שתימנעו מגמילות חוזרות.

איך עושים זאת בצורה לא נכונה

משפחה משיגה סוף סוף את הסכמת המסומם שיקר להם ללכת לטיפול גמילה. מפני שלא בחנו את סוגי התוכניות הזמינות, הם בוחרים בזו שממש קרובה אליהם. זוהי תוכנית קצרת טווח ללא תוכנית מעקב שאחרי. בגלל הטבע המורכב של ההתמכרות, לא מוקדש ליקירכם מספיק זמן או שרות כדי למחוק את כול דפוסי ההתנהגות של התמכרות שהוא סיגל לעצמו בכול שנות התמכרותו. חבריו המתמכרים לסמים באים לבקר במרכז הגמילה, משמעות הדבר שהוא מעולם לא התנתק מההשפעות שגרמו לו להתמכר. היו לו רק 28 ימים שבהם היה פיקח ונקי מסמים כתוצאה מתוכנית זו והוא חוזר לשימוש בסמים מייד אחרי ששוחרר.

איך עושים זאת בצורה נכונה

המשפחה לומדת את סוגי תוכניות הגמילה השונות, אפילו מבקשת את עזרת הספרנית המקומית בכדי למצוא מידע מפני שאינם מיומנים בחיפוש באינטרנט. הם מחליטים על תוכנית שממוקמת במרחק רב מהבית כך שהאדם לא יהיה באופן מתמיד בקרבת אנשים ומקומות שקשורים לשימוש שלו בסם. הם בוחרים בתוכנית ארוכת טווח לאחר שביקשו ממרכז הגמילה את מספרי הטלפון של ההורים של אנשים אחרים שעברו דרך התוכנית. מעודדים מההערות של הורים אלו, יש להם אמון שתוכנית זו תאפשר ליקירם לגלות מדוע השתמש בסמים מלכתחילה ולהיגמל מהרגלי ההתמכרות שלו.

ציפי מסייעת למכורים לסמים ואלכוהול למצוא פתרונות יעילים לגמילה המותאמים להם אישית. באמצעות צוות מומחים מקנים להם אף כלים לחיים  על מנת לא לחזור להתמכרות. narconon.israel@gmail.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב