דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מידע חלקי 

מאת    [ 22/07/2014 ]

מילים במאמר: 746   [ נצפה 2297 פעמים ]

מי האלוהים שלך? האחד שנתן לי את התורה המלמדת אותי "ואהבת לרעך כמוך, אני ה'". 
משום מה לא מזכירים את סוף הפסוק. כמו שאומרים "איש באמונתנו יחיה" כשהפסוק הוא "צדיק באמונתו יחיה". מידע חלקי... 
מי מעוות את המידע, למה ומה התוצאה? 

מידע מגיע אלינו ואנו מאמצים אותו לתוכנו במודע או לא במודע.  יש מצבים שנוח להניח לאחרים לבחור עבורנו את המידע המגיע אלינו, אלו יכולים להיות יועצים מגוונים החל מפקידי בנק האומרים לנו איך להשקיע את כספנו ועד אסטרולוגים האומרים לנו מי אנחנו ומה צפוי לנו. לפעמים, אנו סומכים על אחרים כי הם מתמחים במידע יותר מאיתנו כמו רופא או עורך דין המייעצים לנו מה לעשות תוך הישענות על מחקרים ומידע עובדתי. לפעמים, אנו בוחרים מתוך הרגל או אינטואיציה חזקה מתוך תחושה שזה בסדר. לרוב, איננו מבררים את המידע המגיע אלינו ופשוט מאמינים. זה בלתי אפשרי לחיות בחשדנות ולבדוק כל דבר בעצמנו. מצד שני, עלינו לבדוק למי אנו מוסרים את אמוננו.  

אנו מחפשים מידע כדי לענות על צורך מסוים שעלה בנו. במצב בו האמון שלנו באחרים הינו גדול אנו בוחרים לפי ההתרשמות שלנו. ההתרשמות נוצרת בשניה הראשונה וקובעת מיידית אם מה שמציעים לנו נכון עבורנו או לא. התרשמות כזו מייצרת התלהבות המדמה לנו שהנה, מצאנו את הפתרון, בן הזוג האידיאלי, הדרך להצלחה, הדרך לשינוי, אך לאחר זמן קצר מגלים שזו היתה עוד טכניקה שעזרה לטווח הקצר אך לא פתרה את הבעיה מהשורש. זהו מצב שבו אנו קופצים מדבר לדבר ומנסים עד שמרגישים כמו שפני ניסיונות ואומרים די. מספיק להאמין לאחרים. עכשיו אברר יותר לעומק, אבדוק המלצות מאחרים. די מהר מגלים שגם בצורה הזו אנו מוסרים את אמוננו לאחרים ואם זה טוב להם, זה לא בטוח שיהיה טוב גם עבורנו. 

למעשה, זה הזמן להתחיל לשאול מה מסתתר מאחורי הטכניקה. לא כל טכניקה מתאימה לכל אחד. אך, זה לא עושה את החיים לקלים יותר כי כשמתחילים לבדוק את התאוריות המסתתרות מאחורי הטכניקות אפשר ללכת לאיבוד. ההחלטה לברר ולבדוק אמיתות דברים, חושפת שיש הרבה תאוריות הסותרות אחת את השניה. מחקרים וססטיסטיקות מעידים מצד אחד שכדאי לעשות כך ומצד שני מוכיחים למה לא.  לימוד התאוריות גם חושף דבר נוסף ועמוק יותר, המניפולציות. אלו הן הדרכים שבה אחד משכנע את השני שכדאי לו לקבל את מה שיש לאחד להציע. זה רק מעמיק את חוסר האמינות וכתוצאה מכך זה יכול לערער את הביטחון. 

הדרך לא ללכת לאיבוד ולצבור ביטחון בעצמי היא בדרך כלל להפוך למומחה של עצמי. הן המצב של בירור הטכניקות והן המצב של בירור התאוריות משאיר אותנו במצב של קבלת מידע מאחרים. אנו נוטים לברר את אמיתות המידע המגיע אלינו ואז לסנן אותו אך זה עדיין לא גורם לנו להאמין בעצמנו. בשני המצבים האלו אנו מגיבים למה שהאחרים אומרים לנו. המטרה היא להפוך את הקערה על פיה ולייצר מידע מעצמי ולהעביר אותו הלאה. זה הניסיון שלי ולכן, אני יודע מה נכון ומה טוב עבורי. אך האם זה נכון עבור האחרים? האם כשאני הופך למומחה של עצמי אני הופך גם למומחה של האחרים? לא. זה רק הצד השני של המטבע. מעבר מהצד של התלמיד של האחרים לצד של המורה לאחרים. 

לסיכום, יש את כל הטכניקות המלמדות איך לעשות, לחשוב, לדבר ולהיות כדי להשיג מענה על הצורך. הטכניקות נוצרות על ידי בני האדם. יש את התאוריות המסבירות מה טוב ורע, מה נכון ולא, מה צודק ולא, מה אפשרי ומה לא. התאוריות גם הן נוצרות על ידי בני האדם. ומנגד יש תורה אחת. התורה נוצרה על ידי הבורא. התורה מכילה את כל התאוריות אך כל התאוריות הן לא התורה. השלם גדול מסך כל חלקיו ומכיל מידע נוסף על הידוע. להאמין בתורה וללמוד דרכה את עצמנו מוביל אותך להאמין בעצמך ובאחרים בדרך הנכונה. 

התורה היא היחידה שמלמדת חוקים הנכונים לכולם ומתארת מצבי נפש, רוח ונשמה בכל המדרגות והאפשרויות. התורה היא היחידה הזמינה לכולם וכל העוסק בה מקבל את המידע שהוא זקוק לו לפי דרגת הבנתו. התורה היא היחידה שלא מציבה אותך מעל האחר או שמה את האחר על פניך שהרי יש אלוהים אחד לעולם כולו. התורה היא היחידה המלמדת אותנו איך להשתמש נכון בכוחות הטבע. התורה היא היחידה המסוגלת להסביר את השורש האמיתי לכל הדברים וגם לספק את החזון הכי רחוק שאפשרי לאדם, חזון אחרית הימים. יש בה אידיאלים נכונים לאדם, דרכים ותאורי מצבים שעל האדם להתמודד איתם כדי להתקדם ולחיות טוב ונכון. 

בהדרכה לחיים מבורכים אני מלמדת לעשות את המעבר ממצב בו אני תלמיד של האחרים לתלמיד של הבורא. יצרתי הדרכה המתבססת על עשרת הדיברות, חוקים בסיסיים שרבים חיים לפיהם ומסכימים להם ולכן, הם לא מעוררים התנגדות בתוכנו. ההדרכה בנויה על רצף היגיוני שהולך ומעמיק עם הזמן ומכיוון שאין בתורה מניפולציות נוצרת באדם תשתית של אמון וביטחון פנימיים. זהו מסע מלא בעדנה ואהבה אל תוך עצמי הפלאי שהרי מקורו בפסוק "ואהבת לרעך כמוך, אני ה'".

תודה:-)

 

 

ציור דיגיטלי-מידע חלקי

אביה, הדרכה לחיים מבורכים

 

אביה הבר, מדריכה לחיים מבורכים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב