דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נערכים לחידוש הירי על שכונת גילה בירושלים 

מאת    [ 16/03/2008 ]

מילים במאמר: 532   [ נצפה 3344 פעמים ]

למשטרת מחוז ירושלים היה כנראה צורך דחוף לחדש נוכחות בתודעת הציבור, כזו שתקרין יוזמה. זאת לאחר הביקורת שנמתחה על תפקוד שוטרי המחוז בעקבות הפיגוע הרצחני בישיבת "מרכז הרב". לקול ישראל היה צורך ב"סקופ" וכך כנראה נולדה ידיעה חשובה ששודרה כמעט ללא הרף במהדורת חדשות "קול ישראל" ביום שישי (14/3/08) משעות הבוקר ועד לצהרי היום.

להלן הידיעה שגם הופיעה באתר האינטרנט של רשת ב': "משטרת ירושלים נערכת לאפשרות של חידוש הירי מבית ג'אלה אל שכונת גילה משטרת ירושלים נערכת לאפשרות של חידוש הירי מבית ג'אלה אל שכונת גילה בשל חיסול פעילי הג'יהאד האסלאמי שלשם בבית לחם. קצינים בכירים סיירו אמש בגילה והחליטו לרענן את ההנחיות בעניין ההתמודדות עם ירי אל השכונה. גם ארגוני ההצלה הגבירו את רמת הכוננות בדרום ירושלים ותגברו את כוחותיהם. הירי אל גילה פסק לפני כשש שנים אך ברחובות הסמוכים לבית ג'אלה עדיין מוצבות חומות בטון. (7:26 14.03.2008) "

ידיעה זו שודרה בכותרות חדשות השעה 07.00 ובגוף המהדורה עצמה. היא חזרה גם בחדשות השעה 08.00 , בחדשות 09.00 ובמהדורת 10.00. בחדשות השעה 11.00 פרשה הידיעה למנוחה בת שעה וחזרה לככב כאחת הכתבות הפותחות את יומן חדשות הצהרים "בחצי היום".אין ספק. הכתב לענייני משטרה של קול ישראל עשה עבודה.

בעקבות שידור הידיעה מתעוררות לפחות שלש שאלות: למי שידורה היה טוב, למי שידורה היה רע ואיזו תועלת ולמי הביא שידורה.

 שידור הידיעה היה שידור טוב לארגוני הטרור, החמאס, הג'יהאד, גדודי חללי שאהיד זה או שאהיד אחר. בלי שהצטרכו לעשות דבר הושגה מטרתם לעורר חששות ופחדים. לא רק בשדרות אשקלון ואיזור הדרום יפלו קסאמים ופגזי מרגמה. זה יכול להיות גם בירושלים, בשכונת גילה (ויש עוד שכונות בעיר) ולא חשוב אם זה טיל, פגז, או ירי מכלי נשק אחר.מבחינתם זה אפילו רעיון לא רע, אם עדיין לא חשבו עליו. עובדה -אפילו משטרת ירושלים מודיעה על האפשרות ועל החשש. 

  שידור הידיעה היה רע – לתושבי שכונת גילה ולירושלמים בכלל. הרי להם אין שליטה על התפתחויות מסוג זה. למי שי עניין לעורר בהם פחדים? לתושבים לא חשוב בכלל שהמשטרה נערכת יחד עם מד"א (משום מה לא כללו את העירייה בדיווח). אבל חשוב להם שהמערכות תפעלנה במהירות , ביעילות, יושיטו סיוע אם יידרש, יפעלו במהירות להפסקת הירי אם יתחדש ויותר מזה, שיפעלו למניעתו. לא תמיד הכול אפשרי אבל זו הצפייה של התושבים. הם לא צריכים שיפחידו אותם .

איזה תועלת הביא שידור הידיעה ולמי  -השידור היה לכאורה הישג עיתונאי של חדשות קול ישראל והכתב לענייני משטרה.פרט לכך משטרת מחוז ירושלים "הרוויחה" דיווח חיובי שהציג אותה כארגון שנערך במועד, יוזם ומתכנן. בכתבה ששודרה ביומן הצהרים צוין גם כי בראש הסיור עמד מפקד המחוז והשתתף עמו גם מפקד הגזרה במשטרת המחוז. גם מנכ"ל מד"א ירושלים לא הפסיד. אפילו ראיינו אותו טלפונית ושמענו אותו אומר כי מיד כשמנהל מד"א (הארצי) הודיע למחוז להתכונן הם נערכו ובדקו את מצב האמבולנסים וגם יש אחד משוריין.

יכול להיות שיש בציבור אצלנו כאלה שנהנים מידיעות הפחדה מסוג זה: חשש מירי על שכונת גילה בירושלים בירת ישראל, הערכות אמבולנסים (יש גם אחד משוריין), המשטרה בכוננות וכיוב'. אבל אין שום צורך בידיעות ההפחדה להללו. המצב בשטח כבר מספק בשפע את החששות. המבחן של משטרת המחוז ושל מד"א אינו בכך שסיירו וסקרו את מצב קירות המגן שנבנו בשכונה לפני כשש שנים. תפקודם יבחן בזמן אמת. עד אז שיעשו ולא ידבר.

דרך אגב, מאז צהרי יום שישי ירדה הידיעה מהשידור ופנתה את מקומה לידיעות על התערבות בנק ישראל בשוק מטבע החוץ. – נרגענו.

מנחם רבוי
הנתונים: תפקידים בכירים בשירות הציבורי בעבר,כותב דעתן בהווה וסבא לשלשה
פורסם גם באתר המחבר:
http://www.notes.co.il/raboy/



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב