דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הדרך הקלה לרתום את הקיץ לסייע לכם לשמור על משקל תקין 

מאת    [ 20/07/2014 ]

מילים במאמר: 664   [ נצפה 1802 פעמים ]

אנחנו אמורים לצרוך פחות קלוריות בקיץ, אין לנו צורך לחמם את גופנו, אך משום מה אנחנו נוטים דווקא לצרוך יותר קלוריות ממה שאנחנו צריכים. גלידות, שלגונים ושלל פיתויים לאכול בחוץ מרחיקים אותנו ממה שהוא יעד אפשרי בהחלט, לרתום את עונת השנה הזו דווקא לטובתנו. ד"ר אסנת רזיאל מסבירה לכם מדוע הקיץ לעומת החורף, הוא בדיוק הזמן להרזות.

ד"ר אסנת רזיאל

אלו לא רק בגדי הים החדשים שאתם רוצים לקנות "כשתרזו", הקיץ הישראלי החם הוא בדיוק העונה הזו בשנה שאנחנו נוטים לחשוף יותר את אברי גופנו. ישראל החמה לא מאפשרת קוד לבוש מעונב מדי במהלך עונת הקיץ שהטמפרטורות והלחות הגבוהה בו גורמים לכולנו ללבוש מעט מאד ולבלות הרבה בשפת הים או בבריכה.

החורף מביא איתו בגדים ארוכים, ויכולת להסתתר תחת מעילים, אנחנו יודעים שאנחנו יכולים לפתח "אשליית משקל", פשוט נלבש בגד גדול ורחב יותר, אך אנו רוצים להיראות במיטבנו בקיץ, ואת הקילוגרמים המיותרים שרציתם להשיל, "עד הקיץ", לא השלתם, והקיץ כבר כאן... איך תרתמו את עונת השנה הזו להצלחה בדיאטה ולשמירה על תפריט אישי מאוזן. הנה כמה עצות מועילות איך להשתמש לטובתכם במזג האוויר הישראלי.

פירות במקום עוגיות- בעוד שבחורף צריכת המזונות המתוקים המעובדים כגון חלבה, עוגות ועוגיות גבוהה, מתוך אשליית רעב ורצון ל"חמם את הגוף", הקיץ מביא אתו שלל מגוון ומבחר פירות עונתיים נהדרים, משמשים, שזיפים, אבטיח מלון ועוד פירות רבים שניתן למצוא רק בקיץ. פירות נהדרים לכם כקינוח ותוספת סוכר טבעי לגוף, אבל שימו לא שלא להגזים איתם. לפירות רבים ערכים קלוריים גבוהים. אכלו אותם במידה, כן, הם עדיפים בכל מקרה על גלידות או שוקולדים, אבל השתדלו לאכול אותם במצבם הטבעי, בישראל היום צצו הרבה מאד בתי טבע שיציעו לכם שיק עתיר קלוריות המבוסס על פירות להם יוסיפו חלב וגם ירכזו אותם בכמות גבוהה מדי. השייקים האלו, פשוט משמינים, המנעו מהם! אכלו את הפירות במצבם הטבעי ובמשורה.

גלידות- זוהי נקודת התורפה של רבים מאיתנו, הקיץ מביא איתו שלל טעמים חדשים, ובעיקר הרבה מאד מבצעים המעודדים אתכם לצרוך יותר גלידות ממה שאתם אמורים לאכול. מתקשים לעמוד בפיתוי? אל תקנו גלידות במבצע של אחד פלוס אחד, [אתם תאכלו בסופו של דבר את שתי האריזות המפתות], חזרו לשלגונים בגודל סביר אותם תקנו מתוך החלטה מחושבת מתי מותר לכם "לפנק" את עצמכם.  הצרכן הישראלי אינו צורך גלידה בחורף באופן מסורתי, זהו אחד הפיתויים הקייצים היחודיים לישראל, אתם חייבים להמנע מצריכה מופרזת, הערכים הקלורים של גלידה אדירים...

קיים בשוק היום מגוון רחב של שלגוני קרח ופירות נהדרים או גלידות דלות שומן, ההבדל הקלורי גדול, והוא תלוי בתכולה וגם בגודל השלגון. החוק מחייב לציין ערכים תזונתיים על כל אריזה, הסתכלו מהי כמות הקלוריות בכל שלגון, לפני שאתם מחליטים לאכול אותו וקחו בחשבון מה עליכם להפחית מהצריכה היומית שלכם כאשר אתם מחליטים לאכול גלידה.

ימים ארוכים אל מול ימים קצרים- שעות השמש הארוכות והמעבר לשעון קיץ מוקדם עובדים לטובתכם, שעות האור הרבות משייכות באופן מסורתי למצב רוח טוב בשל הפרשה מוגברת של סרטונין בקיץ [ההורמון האחראי על מצב הרוח], השתמשו בתחושה הטובה שהימים הארוכים משרים עליכם, התחושה הזו שאתם זקוקים לפחות פחמימות מאשר בחורף- נכונה! הימים הקצרים בחורף והחושך שמגיע מוקדם אכן מעודדים את אכילת יתר, פחות סרטונין ופחות שמש הם רק אחת מן הסיבות הפיזיולוגית לכך.

חם לכם מידי בכדי לבשל- לעומת החורף על שלל המרקים החמים עתירי הקלוריות שלו, זו הזדמנות נהדרת דווקא בקיץ לתכנן ארוחות קלות ממוצרים בריאים ולא ארוחות חורף "כבדות" בעלות ערך קלורי רב. אתם יכולים לוותר על חלק מן הארוחות החמות הקבועות שלכם ולהחליף אותן בארוחות קלות בריאות שיכילו פסטרמה, טונה, ביצה קשה או גבינות למריחה דלות קלוריות. יוגורט קר עם מלפפונים ועוד מגוון רחב של ארוחות קלות, תואמות את ההרגשה הזו שלא בא לכם לאכול יותר מדי, מנפו את ההרגשה הזו להכנת ארוחות קלות מהירות ובעלות ערך קלורי נמוך.

שותים הרבה!- בקיץ תחושת הצימאון מתגברת, ואנו שותים יותר, שתו מים, רק מים, אם תמנעו לחלוטין ממשקאות מוגזים, הנוזלים הללו יסייעו לחילוף החומרים בגופכם, יהפכו אותו ליעיל יותר ויסייעו לכם בירידה במשקל. 

עונת הקיץ בישראל ארוכה במיוחד, אם תתחילו עכשיו לאמץ את כל היתרונות וההזדמנויות התזונתיים שהיא מציעה לכם, זו יכולה בהחלט להיות יריית הפתיחה של המראה החדש והרזה יותר אותו תאמצו בקיץ הזה. 

ד"ר אסנת רזיאל, רופאה כירורגית מומחית בניתוחי הרזיה, מנהלת מלבי - מרכז רפואי לטיפול בהשמנת יתר, קבוצת אסיא מדיקל, אסותא תל אביב. אתר מלבי מרכז מידע מקצועי ומהימן אודות כל האמצעים לטיפול בבעיות השמנת יתר: הרזיה, דיאטה, ספורט, פסיכולוגיה וניתוחי קיצור קיבה. כתובת: בית חולים אסותא רמת החייל, הברזל 20, תל אביב. טל: 03-7645444 http://www.hashmana.co.il drraziel@zahav.net.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב