דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השלבים לביצוע פרויקט פינוי בינוי בתל אביב 

מאת    [ 17/07/2014 ]

מילים במאמר: 550   [ נצפה 1787 פעמים ]

אנשים רבים בארץ שמחזיקים בדירות בירושה או שקנו דירה להשקעה מעוניינים להשביח את ערך הנכס בעשרות אחוזים ולפעמים אך יותר. מציאות זו ריאלית אך אינה פשוטה, היות ומחיר נכס, למעט מקרים קיצוניים שהשוק מתנהג כך, עולה בצורה ריאלית ולא בצורה קיצונית. אך ישנם דרכים להשביח את ערך הנכס בצורה מהירה וקיצונית – וזאת על ידי פרויקט מסוג פינוי בינוי בבניין המגורים שבו נמצא הנכס שלכם

אז מהו פרויקט פינוי בינוי תל אביב

עיריית תל אביב אישרה בחודש יוני 2014 תוכנית מתאר חדשה לפני העיר אשר נקראת תוכנית הרבעים. תוכנית זו מחלקת את העיר למספר רבעים, ובכל רבע הגדרות בניה שונות לכל בניין. המטרה העיקרית של תוכנית זו היא לתפוס שתי ציפורים במכה אחת: גם לשפר את פני העיר ולחזק את הבניינים, ובנוסף להגדיל את היצע הדירות. קברניטי התוכנית ישבו וחשבו כיצד ניתן לעשות זאת בצורה היעילה ביותר, וכך נולדה לה התוכנית. לתוכנית עקרונות רבים, אך הבסיסיים שבה אומרים סיסמא פשוטה: באם יש רוב אצל מחזיקי הנכסים בבניין המגורים לביצוע פרויקט פינוי בינוי ניתן לבצעו. מחזיקי הנכסים חוברים ליזם מהתחום והם מפונים מהבניין. היזם הורס אותו ובונו בניין חדש לחלוטין, רק עם תוספת של קומות נוספות ובכך בעצם מרוויח את לחמו.

השלבים לביצוע פרויקט מסוג פינוי בינוי בתל אביב


    • השלב הראשון – החלטה אצל וועד הדיירים: ראשית כמו שהקדמנו לומר, על מנת לבצע פרויקט מסוג זה יש צורך ברוב של מחזיקי הנכסים בניין ונכונותם לבצע את הפרויקט על גבי בניין המגורים שלהם. הרוב הדרוש עומד על כ 80% ממחזיקי הנכסים בבניין. ברגע שבמליאת וועד הבית יש נכונות של שמונים אחוז או קרוב לכך של מחזיקי הנכסים בבניין – אפשר לצאת לדרך!

    • השלב השני – בחירת היזם: פרויקטים מורכבים כגון פרויקט מסוג פינוי בינוי דורשים סוג של חתונה בין היזם לדיירים. היזם למעשה לאחר ההתקשרות עם הדיירים יפנה אותם מהבניין ויהרוס אותו לחלוטין ויבנה בניין חדש. לכן, גורל הדיירים נמצא בידיו של היזם וחברת הבניה שבאה יחד עימו ויש צורך לדעת עם מי אתם הולכים להתחתן. ראשית, קחו הצעות ממספר חברות מרכזיות בתחום ולא מחברה אחת. וודאו כי לחברה יש ניסיון בפרויקטים מסוג פינוי בינוי בתל אביב ושהיא מבוססת מבחינה פיננסית. צאו עם החברה לסיורי שטח ובדקו את איכות העבודה שהיא ביצעה בפרויקטים אחרים. תבקשו לדבר עם דיירים אחרים בבניינים שהחברה ביצעה בהם פרויקטים של פינוי בינוי בתל אביב ותשאלו אותם איך הייתה עבודת החברה וכדומה. נהוג ביותר כיום שהחברה היזמית משלמת שכר דירה חלופי למחזיקי הנכסים בניין במשך כל זמן השיפוץ ובניית הבניין מחדש.

    • השלב השלישי – התחלת עבודה: לאחר שבחרתם יזם (ונציין שהחל מהשלב הראשוני מאוד כל ההוצאות חלות אך ורק על היזם ולא על הדיירים), יהיה ניתן להתחיל בפרויקט פינוי בינוי על גבי בניין המגורים שלכם. הפרויקט יארוך סדר גודל של כ 18-24 חודשים כאשר במשך זמן הבנייה הדייירם צריכים ואמורים לקבל שכר דירה חלופי מהיזם. צריך לציין שלפני שלב תחילת העבודה יש את שלב בקשת ההיתרים לפרויקט פינוי בינוי תל אביב לכל הרשויות המתאימות בעירייה ושלב זה לוקח בדרך כלל כשנה.

    • השלב הרביעי - סיום הבנייה: לאחר כשנתיים בממוצע מחזיקי הנכסים מקבלים לידם מהיזם שבנה להם בניין חדש במסגרת פרויקט פינוי בינוי תל אביב בניין חדש לחלוטין על כל המשתמש מכך אשר עומד בתקנים הכי מחמירים ליציבות ורעידות אדמה. בנוסף, לדיירים כעת יהיו שכנים חדשים בקומות העליונות.

תתחדשו ובהצלחה!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב