דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לגור במרכז במחירים (כמעט) של פריפריה 

מאת    [ 16/07/2014 ]

מילים במאמר: 571   [ נצפה 1424 פעמים ]

לגור במרכז במחירים כמעט של פריפריה

מה כבר עוד אפשר לומר על תל אביב, למרות מחירי השכירות הבלתי נתפסים ומצוקת החנייה הגדולה הקיימת בה, העירממשיכה למשוך אליה אנשים בקצב מסחרר. הקירבה למקומות תעסוקה, שלל מקומות בילוי הפועלים עד לשעות הקטנות של הלילה, ליברליות ועצמאות שאנשים מרגישים בעיר ועוד גרמו לכך שתל אביב תהפוך לעיר המרכזית בישראל, עד כדי כך שיש אנשים (מחו''ל האומנם) שחושבים שתל אביב היא בירת ישראל ולא ירושלים. למרות כל היתרונותיה של העיר, בשנים האחרונות נתוני הלמ''ס (הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה) מלמדים כי תל אביב נמצאת מגמת הגירה שלילית של כמעט 2000 תושבים אשר עוזבים אותה מדי שנה. לתופעה זו קיימות סיבות רבות, אך המרכזית שבהן היא התפתחותן של מספר ערים הנמצאות במרחק נגיעה מתל אביב.

אז אתם בטח שואלים את עצמכם איפה כדאי לגור במרכז ולא בתל אביב? ואתם גם בטח אומרים שאני נסחף ושאין מצב שיש חלופה כה טובה. בחרתי בשתי הערים הבאות, כאשר התיחסתי לפרמטרים של תעסוקה, מרחק מתל אביב, חינוך, מחירי הדירות/השכירות וחיי פנאי

קריית אונו


    • מרחק מתל אביב- 9 ק''מ,
    • תעסוקה- בקריית אונו אין כמעט מקומות תעסוקה לאנשים בעלי השכלה גבוהה ורוב המשרות שתמצאו בשטחה הן כלליות. אם זאת, העיר ממוקמת בסמוך לאזורי התעשייה של פתח תקווה, אור יהודה ורמת גן וגם קרובה למתחם האיירפורט סיטי והעיר תל אביב עצמה.
    • חינוך- קריית אונו נחשבת לעיר בעלת חינוך ברמת גבוהה. על פי נתוני משרד החינוך. ממוצע הבגרויות של תלמידי העיר עמד נכון לשנת תשע''ב על 84.36% והיא דורגה במקום ה-5 הארצי!
    • מחירי הדירות- בשנים האחרונות חלה תנופת בניה גדולה בקריית אונו, זאת בזכות, השטחים הרבים שהיו ברשות הרשות המקומית, אשר הוחלט לנצלם למטרות בניה והתרחבות. הבניה החדשה, השקט והפסטורליות של העיר, המרחק הקצר מתל אביב ומחירי הדירות הזולים יחסית למרכז משכו ומושכים עד היום תושבים רבים לבחור לגור דווקא בקריית אונו – נכון ל2013 עומד מחירה של דירת 4 חדרים בעיר על כ-1,800,000 ש"ח.
    • חיי פנאי-  מקומות הבילוי שבה בעיקר מסתכמים בפארקים, גינות ציבוריות או ב''קניון אונו'' המכיל חנויות רבות במגוון תחומים, באולינג ובית קולנוע, בתי קפה ומתחם הסעדה. לאלו שמחפשים בילויים קצת יותר תוססים, קריית אונו היא ללא ספק אינה המקום לכך ותושביה פונים לערים הסמוכות.

גבעת שמואל


    • מרחק מתל אביב- 7.7 ק''מ
    • תעסוקה-  בגבעת שמואל עצמה לא תמצאו מרכזי מסחר או פארקי תעסוקה גדולים אך העיר ממוקמת במרחק נסיעה קצר מאוד מאזורי התעשייה של פתח תקווה המספקים מענה לתושבים המחפשים עבודה. בנוסף העיר קרובה גם לאזורי התעשייה של רמת גן (מתחם קניון איילון) ושל צפון תל אביב (רמת החייל).
    • חינוך- גבעת שמואל נחשבת לאחת הערים המובילות בישראל בחינוך זאת על פי נתוני משרד החינוך. נתוני המשרד מלמדים כי ממוצע הבגרויות של תלמידי גבעת שמואל עמד נכון לשנת תשע''ב על 81.49% והיא דורגה במקום ה-9 הארצי
    • מחירי הדירות- תנופת הבנייה הרבה שחלה בשנים האחרונות בכל האזור המזרחי של גוש דן לא פסח גם על גבעת שמואל. במהלך 10 השנים האחרונות נבנו בעיר אלפי יחידות דיור אשר מרביתם נרכשו ע''י זוגות צעירים עקב מחירי הדירות הזולים ביחס למרכז.
    • הגירה והתפתחות- ההגירה הרבה של זוגות צעירים הובילה לכך שגבעת שמואל הפכה להיות מבין הערים הצעירות בישראל, אות לכך ניתן לקבל מנתוני הלמ''ס שמראים כי 35.2% מתושבי העיר הם בני 17-0 בעוד שאחוז הבני 65 ומעלה עומד על 9.4%.
    • חיי פנאי- בגבעת שמואל לא תמצאו מקומות בילוי רבים אשר פתוחים עד לשעות הלילה המאוחרות או מרכזי בילוי גדולים לדוגמת קניונים וכו'. כמו במקרה התעסוקתי גם פה תושבי העיר מבלים בערים הסמוכות לדוגמת: פתח תקווה, רמת גן, תל אביב, מתחם הסינמה סיטי וכו'.

ערן מנשה


www.pickacity.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב