דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שימוש במשאבת חלב ללא כאב וללא בזבוז זמן 

מאת    [ 13/07/2014 ]

מילים במאמר: 779   [ נצפה 2338 פעמים ]

פעמים רבות אמהות חדשות וטריות מופתעות מהיקף הזמן שנדרש כדי להאכיל תינוקות, הם נלחצות אף יותר כאשר הן צריכות להוסיף לכל זה את זמן השאיבה שנדרש מהן. ובכן כדי להקל במעט ולחסוך מעט זמן שהולך לעיתים על לוגיסטיקה שיכולה להיות פשוטה אם רק שמים לב אליה ניתן בהחלט לחסוך זמן כאשר מקבלים החלטות נבונות למשל בלבישת בגדים פחות מסורבלים, בלעשות מספר דברים כאשר ניתן תוך כדי השאיבה ולארגן סדר שגרת שאיבת חזה נכון וטוב יותר.

ביגוד עבור שאיבת חלב מוצלחת

מומלץ בתקופת ההנקה ללבוש בגדים פחות מסורבלים לגישה, לבישת תלבושת שני חלקים עם גישה קלה ונוחה לשדיים שלך, לבישת טופ עליון רופף שניתן להרימו מהחלק התחתון הופכת את פעולת ההנקה והשאיבה לנוחה יותר. בחירה נוספת שעשויה להיות נוחה יותר היא לבישת שמלה או חולצת כפתורים לאורכה. חולצת כפתורים עד למותניים בלבד עשויה להיות לא מתאימה לשאיבה כפולה מכיוון שאת צריכה להיות מסוגלת לפתוח את החולצה לרוחבה ככל שניתן כדי לשאוב באופן חופשי וללא כל בעיה ובנוחות. כיום בשוק ישנן חולצות הנקה או שמלות עם חריצים דיסקרטיים על השד רבות שעוזרים לאם לבצע את מלאכת שאיבת החלב או ההנקה בנוחות רבה למדי.

כמובן שיחד עם הלבוש המתאים צריך לדאוג גם ללבוש התחתון שלכן ובכן כיום ישנן גם חזיות הנקה במגוון גדלים, צורות וצבעים שעוזרות בשלב הראשון להוציא את השד ולאחר מכן להוציאו מהחולצה/שמלה, ישנן כמובן נשים שמעדיפות להסתובב רק עם חזיית הנקה ללא כל האפשרויות שצויין לעיל.

בזמן שאתן בוחרות את הלבוש המתאים לכן שימו לב להדפסים שעל הבגדים כאלה שלא יסגירו את רטיבות החלב מהפיטמות שלכן, הישענות מעט קדימה בזמן השאיבה יעזור לחלב הנשאב להישפך ישירות לבקבוק ולא על הבגדים, חלק מהנשים מגדילות ותוחבות מגבת מתחת לחזה שלהן.

ריבוי משימות בזמן השאיבה

אם לאחר כל זאת אינך מעונינת ברכישה של חזיית הנקה תוכלי להשאיר יד אחת פנויה בעת שאיבה כפולה בעזרת הטכניקה הבאה: שבי ליד שולחן או דלפק, הישתמשי בקצה השולחן וביד אחת להחזיק את בקבוקי השאיבה במקומם, זה יעניק לך יד חופשית לקרוא או לאכול ארוחה קלה ללא בעיה רבה. חלק מהמשתמשות שמות את מנוע המשאבה על הרצפה ומתפעלים אותה בעזרת הבוהן. עם משאבת חלב אמדה למשל פקדי מחוגה נמצאים בגוף המשאבה כאשר מחוברים אליה בצינורות בקבוקים לתכולת החלב הנשאב.

ישנן נשים שתוך כדי שאיבת שד אחד בשד האחר הן מניקות תינוק, ישנם תינוקות שמפריע להם רעש משאבת חלב ולכן יהיה טוב וכדאי כי תשתמשו במשאבות ידניות כדוגמת: Ameda One-Hand, Medela Harmony, Avent Isis. זמן טוב לנסות טכניקה זו הוא מוקדם בבוקר כאשר אספקת החלב והורמון הפרולקטין הוא הגבוה ביותר. לרוב תינוק יישבע משד אחד בשעה זו של היום ולא יהיה צורך בחלפת צד אלא אם אתן מרגישות קצת לא נוח ו"עקומות". נשים שיש להן קושי בהוצאת חלב בעת שאיבתו לבד יכולות לעיתים קרובות למלא בקבוק שלם בעזרתו של התינוק בעת הנקתו אשר גורם לגירוי ולזרימתו של החלב.

אירגון שגרת שאיבת חלב סדורה

עיקבו אחר שגרת הפעולות שלכן והקפידו להתמיד בסדר פעולה שלהם בהתאם: הרכיבו את הציוד שלכן באותו אופן בכל פעם, לפרק ולשטוף את החלקים באותו אופן בכל פעם, ממש כמו צוות הבור במירוץ מכוניות, כך למעשה תוכלו לעשות זאת במהירות ויעילות בכל פעם. אם אתן משתמשות בחזה שלכן לשאוב יותר מפעם אחת ביום, תוכלו לנסות את הדברים שלהלן:

במקום לשטוף את כל החלקים אחרי כל שימוש פשוט שיפכו את החלב לשקיות ניילון ואחסנו בפריזר המקרר ואת הבקבוקים תדאגו לשטוף, דאגו  לשטוף את החלקים מעת לעת במים חמים וסבון לצורך הסטריליזציה ותדאגו לעקוב אחר הוראות היצרן בעת הצורך. ישנן נשים המשתמשות במשאבות חלב הממליצות לרכוש חלקי משאבה נוספים לשם הנוחות, מספר חלקים המצריכים שטיפה יעניקו לכן רק מחצית מהזמן הנדרש לכך. ישנן נשים שאף רוכשות שלושה סטים במידה והם צריכות לשאוב שלוש פעמים ביום בזמן שהן בעבודה.

הן שמות את חלקי המאשבה בשקית מבלי לשטוף ורק כאשר הן מגיעות הביתה הן שוטפות פעם אחת בלבד וחוזר חלילה. זה חוסך זמן רב בעבודה ותוכלו להרגיש בנוח כאשר אתן מבצעות את השטיפה אצלכן בבית ולא בעבודה. ישנן גם נשים אשר מטילות את מלאכת השטיפה על בני המשפחה כדי לבלות זמן רב יותר בהנקה וביצירת קשר אימהי עם התינוק בשעות הערב. יתרון נוסף לאקסטרה חלקים הוא כאשר קורה ומאבדים חלקים מסויימים, אם אינכם ברי מזל והחנות ממנה רכשתם את המשאבת חלב אינה באזורכם ובשביל זה עליכם לחכות למשלוח שלעיתים לוקח זמן רב עד שמגיע זה עלול להיות מתסכל ואי נוח לאמהות שחייבות לשאוב בכל יום.

לבסוף, אם את שואבת שדיים מספר פעמים ביום מומלץ לקנות או לשכור משאבת חלב יעילה באיכות גבוהה. משאבת חלב כפולה כמו זו של חברת אמדה עשויה לקצר לכם את הזמן בחצי, בדרך כלל עשר דקות כאשר אתן הופכות למנוסות. משאבת חלב שעובדת באיטיות היא לא רק לא נוחה אלא גם לא יעילה במיוחד, ותבזבז לכן זמן יקר רב ועוגמת נפש שאינכם צריכים בנוסף לכל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב