דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השלבים לביצוע פרויקט פינוי בינוי בתל אביב 

מאת    [ 09/07/2014 ]

מילים במאמר: 514   [ נצפה 1745 פעמים ]

בעקבות תוכנית הרבעים החדשה שהוציאה עיריית תל אביב בחודש יולי 2014 נקבע כי העיר תל אביב תחולק למספר רבעים ובכל רובע יינתנו ההוראות המפורשות בנושא פרויקטים של שימור בניינים והגדלת שטחיהם, לרבות פרויקטים מסוגים שונים שמבוצעים עליהם. העיר תל אביב סובלת יותר מכל עיר אחרת ממצוקת דיור קשה ומאיכות בניה ירודה של הרבה בניינים היות ורובם נבנו אי שם בשנות החמישים. בנוסף לכל זה, בניינים ישנים אינם יוכלו לעמוד יציבים במקרה של רעידת אדמה, ולכן יש צורך מיידי של העירייה ושל המדינה לחזק אותם בצורה כזאת שיתאימו לתקנים המודרניים למרקי קיצון כגון רעידת אדמה.

העיר תל אביב עוברת שינוי מהותי. הרבה בניינים מתחדשים להם, ולעיתים גם קמים בניינים חדשים במסגרת תוכניות כגון תוכנית פינוי בינוי תל אביב או תוכניות אחרות אשר משמרות את הבניין ומחזקות אותו. תוכניות אלו תורמות רבות לדיירים, ובעיקר למחיר הנכס שהם מחזיקים בו.

יש להבין נושא חושב. בפרויקטים מסוג פינוי בינוי ישנם חברות בניה שמציעות לכם טיפול מא' ועד ת' וזה כולל שהם ישלמו לכם דמי שכירות בזמן שלא תוכלו לגור בבניין החדש שהם מקימים לכם. המנגנון בין הדיירים ליזם בפרויקטים מסוג פינוי בינוי פשוט – היזם הורס את הבניין הקיים, מקים בניין חדש לחלוטין ומקבל מהעירייה את הזכות לתוספת דירות על גבי גג הבניין, ומכאן מרוויח את לחמו.

השלבים לביצוע פרויקט פינוי בינוי בתל אביב


    • השלב הראשון: שלב זה הוא סוג של "הצהרת כוונות" של הדיירים. פרויקטים מסוג פינוי בינוי בתל אביב יוכלו להתקיים רק אם יש רצון מצד הדיירים לבצע את הפרויקט. ללא שיתוף פעולה של רוב מחזיקי הנכסים בבניין המגורים לא יהיה ניתן לבצע את הפרויקט, היות ודרוש רוב מינימאלי של 80% ממחזיקי הנכסים לביצוע הפרויקט. לאחר הצהרת הכוונות מצד הדיירים ופנייתם ליזם, יחל שלב הבדיקות הראשוניות לביצוע הפרויקט.
    • השלב השני: לאחר הבדיקות הראשוניות של היזם לביצוע הפרויקט על בניין המגורים שלכם, יגיש היזם תוכניות עקרוניות ובסיסיות לפרויקט פינוי בינוי תל אביב על גבי בניין המגורים שלכם. על בסיס תוכניות אלו יחל היזם באיסוף החתימות מצד מחזיקי הדירות בבניין. משלב זה ואילך לדיירים אין שום הוצאה כספית, והתהליך כולו ממומן על ידי היזם.
    • השלב השלישי: לאחר שהיזם החתים למעלה מ 80% ממחזיקי הדירות בבניין יחל שלב חתימת ההסכם המלא עם עורך דין בין הדיירים ליזם. כמו שנאמר, יזמים יכולים להבטיח לדיירים פיצוי כספי מלא במשך כל זמן הפרויקט ולכן עליהם להתעקש על כך. לאחר חתימת ההסכם יחל שלב הגשת האישורים לרשויות השונות, שלב שאורך בדרך כלל כ 8-12 חודשים, ולאחר האישורים הנדרשים היזם יוכל להתחיל בפרויקט. דיירי הבניין בשלה הזה במסגרת המקובל בפרויקטים מסוג פינוי בינוי בתל אביב יעברו למשכן חדש במימונו של היזם עד לסיום הפרויקט, סדר גודל של כשנתיים.
    • השלב הרביעי: שלב זה כולל בתוכו ביצוע הפרויקט. ראשית יש להרוס את בניין המגורים הנוכחי של הדיירים. לאחר הריסת המבנה למעשה רק הקרקע תישאר ובעצם היזם בונה בניין חדש לחלוטין עבור הדיירים, על כל המשתמע מכך.
    • השלב החמישי: לאחר סיום פרויקט פינוי בינוי בתל אביב אשר נבנה בהתאם לתוכנית החדשה שהוציאו הגורמים הרלוונטיים בעיריית תל אביב, הדיירים יקבלו בניין חדש לחלוטין, אשר עומד בתקנים הכי מחמירים כנגד רעידות אדמה, ובנוסף הדיירים יקבלו שכנים חדשים.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב