דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


14 הכללים כאשר מטפלים בהתמכרויות - חלק ב' 

מאת    [ 07/07/2014 ]

מילים במאמר: 715   [ נצפה 2313 פעמים ]

3 סרב לקבל את השקרים ואת המניפולציות

כאשר ניכרים הסימנים לכך שהאדם מכור, צפה לכך שיופיעו שקרים ומניפולציות, ולא תיתפס כשאינך מוכן כשהם קורים.

כאשר אדם מתמכר לסמים, נראה כאילו הוא רכש מערכת מיומנויות נלווית. המיינד (הראש) שלו נעשה משרת של הסם. הוא נהיה מומחה לשקרים שיוציאו אותו ממצבים קשים. הוא גם לומד איך 'לסובב' את האדם שמנסה להציל את חייו ולהפוך אותו לאשם בכך שהוא צורך סמים.

הבן שתי עובדות אלו:


    • התנוונות מוסרית ואתית באות יחד עם צריכת סמים.
    • ההשתוקקות ליותר סמים או אלכוהול יכולה להיות כה עזה עד שהמשתמש מרגיש כמו משוגע. הוא מרגיש הצדקה מלאה כדי לומר או לעשות כל דבר שנחוץ כדי שאנשים יעזבו אותו לנפשו, כך שיוכל להמשיך לצרוך סמים. עבורו צריכת סמים היא חיונית כמו פעולת נשימה.

אל תהיה מופתע כאשר תתקל בשקרים. אתה צריך לחדד את החוש הבלשי שלך, לאמת את הסיפורים ולא להרשות שתיעשינה עליך מניפולציות. זה לא מגיע לך.

צריכת סמים,מכור,מכור לסמים,איך עושים זאת בצורה לא נכונה

אישה מבחינה כי בעלה אינו יוצא לעבודה ושמכוניתו נפגעה. היא שואלת מה קרה. הבעל משיב שמשאית חלוקה פגעה במכוניתו במקום העבודה ושכאשר ביקש פיצוי הוא פוטר. בין כה וכה נמאס לו מעבודה זו והוא לוקח לעצמו פרק זמן בו לא יעבוד. האישה מבחינה שכול חודש חסר כסף בתקציב המשפחה ושעבר מועד התשלום של חשבונות רבים. היא מתנגדת לכך שבעלה לוקח חופשה בעוד החשבונות הלא משולמים נערמים. בעלה 'יורד' עליה, מאשים אותה שאינה תומכת בצורך שלו בחופשה. לאחר הכול, היא נטלה שנתיים בהן לא עבדה אחרי לידת התינוקות. הוא מגנה ומבקר אותה עד שהיא נכנעת ואומרת לו שיעשה ככול העולה על רוחו.

איך עושים זאת בצורה נכונה

דוגמא זו מצביעה על מצב קשה שפשוט דורש עזרה מבחוץ. ייתכן שנדרשת עזרה מבני משפחה אחרים, רופא המשפחה, איש דת או עובד סעד כדי להפסיק  לחלוטין את ניסיונות הבעל להפחיד ולעשות מניפולציות. התמכרות לסמים היא אויב ערמומי ובעל עוצמה. בן או בת זוג חסרי ישע, אימא גרושה בשנות העמידה, אבא חולני או ייתכן שגרוע מכול סבתא מזדקנת, ייתכן מאד שלא יוכלו להחזיק מעמד מול התקפה ישירה כזו. האדם שמשקרים לו ושעליו נעשית מניפולציה צריך להתחיל בכך שהוא מבין שלא הוא זה שיצר מצב זה. עליו למצוא עזרה מספקת כדי לטפל במצב.

בדוגמא זו, האישה שומעת את השקרים ואינה עונה. היא מבחינה בכול ההתפרצויות, הכספים החסרים והמחלות שאירעו לאחרונה ומגיעה למסקנות משלה. היא מגייסת לעזרה בני משפחה חזקים שניתן לסמוך עליהם. היא נועצת במעסיק ומתברר שהבעל פוטר מפני שסחר בסמים במקום העבודה. במהרה, הבעל המכור לסמים עומד מול קבוצה שדורשת ממנו לעבור בדיקת סמים ולאחר מכן להיגמל במידה ולבדיקה תוצאה חיובית. 

4 לך בעקבות הכסף

כלל זה נכון ביחס לסמים כפי שהוא נכון בהתייחסות לסוגים אחרים של עיסוקים מפוקפקים.

התדלוק לאספקת סמים ואלכוהול הוא לחלוטין באמצעות כסף. כאשר אדם הופך להיות משתמש סם או צרכן אלכוהול כבד, יהיו לכך השפעות כספיות. יחסר כסף. ככל שההתמכרות גדלה, אלו יכולים להיות סכומי כסף גדולים, אפילו אלפי דולרים לשבוע.

מכורים לסם בדרך כלל אינם מסוגלים להחזיק במשרה קבועה והמשמעות היא ייבוש אספקת הכסף. כאשר מקורות ההכנסה מתייבשים, השתיין או משתמש הסם יימכרו בתחילה חפצי ערך אישיים ולאחר מכן בדרך כלל יגנבו מהמשפחה ומהחברים. רבים מגיעים למצב כה נואש עד שהם פונים לפשע כדי לממן את הרגל הסמים שלהם. גניבה מחנויות, גניבת זהות, גניבת מכוניות,שוד בתי מרקחת, חטיפת ארנקים, זנות וכמובן סחר בסמים מממנים את הרגל צריכת הסם.

אם אתה רואה שינויים דרמטיים ולא מוסברים במצבים כספיים – כסף שנעלם או יותר מידי כסף או המצאות של רכוש חדש ויקר – שקול את האפשרות של התמכרות לסמים ושל פשע נלווה.

איך עושים זאת בצורה לא נכונה

אדם צעיר לומד במכללה ומצלצל לעתים קרובות לבקש עוד כסף. המשפחה שואלת למה הוא צריך כל כך הרבה כסף אך תמיד יש לו סיפור מן המוכן, בכל פעם סיפור אחר. מחירי הספרים גבוהים, תיקון יקר שהיה דרוש למכונית שלו, שכר הדירה עלה. נראה כאילו דרושים 1000 דולר יותר כול חודש. מפני שהסיפור שלו נראה סביר, המשפחה פשוט שולחת עוד כסף מתוך מחשבה שהם פשוט לא תכננו נכון כאשר שלחו אותו למכללה.

איך עושים זאת בצורה נכונה

שלושה חודשים ברציפות הבחור הצעיר מבקש עוד כסף, תמיד בעזרת סיפור מתקבל על הדעת. בחודש השלישי הם שולחים חלק מהכסף שאותו ביקש ומתכננים נסיעה במהירות לקמפוס כדי לראות בעצמם. כשהם מגיעים הם רואים שבנם איבד משקל ושיש לו פצעים על פניו. כספם הלך לצריכת הרואין. עכשיו הם יכולים לטפל בהתמכרות להרואין.

ציפי מסייעת למכורים לסמים ואלכוהול למצוא פתרונות יעילים לגמילה המותאמים להם אישית. באמצעות צוות מומחים מקנים להם אף כלים לחיים  על מנת לא לחזור להתמכרות. narconon.israel@gmail.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב