דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


התקשורת זועקת ושותקת. למה? מצא את ההבדלים! 

מאת    [ 15/03/2008 ]

מילים במאמר: 461   [ נצפה 2286 פעמים ]

קשה לי לכתוב מילים אלו בשעה זו, בה משפחות הנרצחים בפיגוע האחרון עדיין לא קולטות את אשר אירע להן בסוף שבוע שעבר. צעירים אשר למדו תורה ורצו להעשיר את הידע שלהם בה, נרצחו בגלל היותם יהודים. שבעה נערים צעירים שעם התבגרותם היו מיועדים לשרת בצבא ולהשקיע את מיטב שנותיהם למען המדינה, נעלמו ממשפחתם ככה סתם (ההרוג השמיני כבר שירת בצבא). אין מילים שיוכלו לנחם את המשפחות עקב "הסתמיות" בה נעלם יקירם האהוב, ויחד עם זאת, אנו עדיין נעשה את המיטב כדי להיטיב את החיים ואת איכות החיים כאן בישראל!

הפיגוע עורר הדים רבים בתקשורת ובציבור. ערוצי הטלויזיה והרדיו הפסיקו את שידוריהם הרגילים והעלו לשידור כתבות נרחבות על הפיגוע הרצחני. השידורים המשיכו עד השעות המאוחרות אל תוך הלילה עם פרשנויות על המצב.

אני מבקש להסב את תשומת ליבכם למצב קשה (לא פחות / יותר) השורר בכבישים. אני מניח שאתם מרימים גבה, לא מבינים את ההשוואה, ורוצים ל . . . אותי. אולם אל תתקיפו אותי, תמשיכו לקרוא ובהמשך תבינו, ואני מקווה שגם תתמכו ברעיון.

אז אמנם האחריות בעת הנהיגה מוטלת על האוחז בהגה, והוא אמור להגיע בשלום ליעדו, ללא פגיעה בעצמו או בסובבים אותו בדרך. אולם יחד עם זאת, למצב בכבישים יש גם לממשלה אחריות והיא אמורה לשנות, לשפר ולקדם את הבטיחות בדרכים. הממשלה אמורה לממש את האחריות שלה (ללא קשר לאחריות של הנהג) לגבי המתרחש בכבישים, וזאת עקב ההפקרות המתחוללת בהם, המפגעים הרבים בכבישים, ו"הדלת המסתובבת" הניתנת לעברייני התנועה. כך הם חוזרים שוב ושוב אל הכביש וממשיכים לסכן אותנו. נהגים רבים פסולי רשיון ממשיכים לנהוג ולהוות סכנה ממשית לסובבים אותם. ההרג בכבישים הולך וגדל מיום ליום. מאז תחילת השנה, רק שישים וחמישה ימים , וכבר יותר מתשעים בני אדם נהרגו. מידי יום נפצעים יותר ממאה בני אדם ! ! ! אתם מבינים את המשמעות? החיים התהפכו ב - 180 מעלות! כלומר, יתכן שהנפגע זקוק לסיוע צמוד, אולי הוא יתקשה לתפקד בעבודתו, יתכן ויהיה צורך בשינויים מבניים בביתו כדי להקל עליו בתפקוד היומיומי ועוד בעיות נוספות.

והתקשורת . . . היכן היא? האם היא מדווחת על כך? האם היא נתנה דעתה למתרחש בנושא הנהיגה בארץ? מפגעים, נהגים פסולי רישיון, משפטי תעבורה העושים צחוק מהחוק ושמים ללעג את ערך החיים והזילות בחיים, האם הם הועלו לסדר היום בתקשורת שלנו? למה התקשורת לא שואלת את השר לבטחון פנים הכיצד זה ששוטרי התנועה במדינה רובם הם מתנדבים?? ההגיוני הדבר? האם איכפת רק לאזרחים ולמדינה לא? היכן התקשורת החוקרת כאשר מדובר על עברייני תנועה סדרתיים וקטלנים המקבלים עונשים מגוחכים בבתי המשפט?

אז למה בעצם אני משווה בין הפיגועים הרצחניים לבין ההפקרות הקטלנית בכבישים?

שימו לב להתייחסות המימסד והתקשורת לשתי הקטגוריות השונות, אשר בעקבות שתיהן, נעלמים חיים ונהרסות משפחות שלמות. זו הסיבה להשוואה שלי. הבטחון בכבישים פחות חשוב, פחות נחשב, וכנראה שהחיים של הרוגי הכביש חשובים פחות מחיי הרוגי המלחמות והפיגועים. וישאל כל אחד את עצמו מ-ד-ו-ע - - - הרי הבטיחות בכבישי ישראל, והבטחון שלנו במדינה, הם באחריותנו, כלומר של הממשלה שלנו.



גיא הלוי,
יו"ר סניף אור יהודה בעמותת "אנשים באדום" http://www.anashimbeadom.org
מחפש שותפים לדרך למען מניעת אסון בדרכים מעוד משפחה.
בכביש ציית לחוקים כי בבית לך מחכים!
מייל : guy@anashimbeadom.org



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב