דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אימון אישי, coaching - זה מה שיביא לי הצלחה? 

מאת    [ 05/07/2014 ]

מילים במאמר: 552   [ נצפה 2410 פעמים ]

אימון אישי, coaching – זה מה שיביא לי הצלחה?

איציק עובדיה

אלונה, בת 34 , מנהלת רכש בחברת יבוא ידועה בתחום ההייטק, מצליחה מאוד בתחומה, מוכשרת ומוערכת.

אלונה הגיעה לאימון האישי עם בטחון עצמי גבוה בתחום המקצועי ועם חוויה של כישלון בתחום האישי. הסיכוי לזוגיות שכל כך חשובה לה הולך ומתרחק, אלונה סיגלה לעצמה חיי לבד למרות הדייטים הרבים. החלום לילדים ומשפחה נשאר בגדר חלום.

מרבית המתאמנים, כמו אלונה ויניב מגיעים לתהליך האימון האישי במצב של חוסר ברירה, כשלא ניתן עוד לשאת את המצב הקיים וחייבים שינוי. או כשנמצאים על פרשת דרכים בהתמודדות עם דילמה משמעותית.

יניב פוטר ממשרתו אחרי 15 שנות עבודה במפעל למשקאות קלים. המפעל נסגר וארבעים וחמישה עובדים פוטרו בלי הודעה מוקדמת.

עברו חודשיים והמחשבות טורדות. איפה אמצא עבודה, אני תיכף בן 40. מפעל אחר? הסבה מקצועית? אולי בכלל כדאי להיות עצמאי? הרי אני מבין היטב כל מה שקשור למסחר. מה חשוב לי? איך אני מתמודד עם הדילמה? איך אני שומר על הזוגיות והמשפחתיות בתוך המשבר הכלכלי שנקלעתי אליו? הרי כבר מתחילים להתגלות סדקים.

תהליך של עשיה

 תהליך האימון האישי מתרכז בהווה ובעתיד, זהו תהליך של עשייה תוך כדי למידת כלים מעשיים שמסייעים בפתרון דילמות ובקידום מטרות המתאמן. במרבית המקרים יש פער בין “החלום” לבין המקום שנמצאים בו בפועל. התשובות לסגירת הפער נמצאות אצל המתאמן. המאמן באמצעות הכלים האימוניים ובאמצעות דו-שיח אפקטיבי מקשיב, משקף עבור המתאמן את המציאות, מעודד, מכוון את המתאמן להגדיר מטרות, להגדיר את קצב ההתקדמות ואת הגדרות העשייה.

אלונה שהגדירה לעצמה בתחילת האימון “לעולם לא יהיה לי בן זוג!” החלה לשנות גישה, הפכה את סימן הקריאה לסימן שאלה, בחנה עם עצמה מהם הערכים החשובים לה ומניעים אותה לפעולה. הגדרת המטרה וניסוחה הביאו את אלונה לבהירות ולהגדרות עשיה אחרות מאלו שהייתה רגילה אליהם בעבר. תוך כדי דו שיח מפרה עם המאמן , אלונה חידדה לעצמה מהם ההרגלים שמשרתים אותה והיא חיזקה אותם יותר. את ההרגלים שמעכבים ותוקעים אלונה החליפה בהרגלים אחרים כדי להגשים את חלום הזוגיות שהיא כל כך רוצה.

יניב עומד בצומת מרכזית, עם דילמה שאמורה להשפיע כמעט על כל מרחבי חייו. המאמן משקף ליניב את המציאות, מסייע ליניב להתמקד בעובדות, לקבל החלטות ולמצוא את הדרך כדי להפוך את הבעיה להזדמנות. התחום שיניב בחר כמתאמן, הוא קריירה. המטרה היא מטרה מדידה ברורה ומתוחמת בזמן. פריצת דרך בתחום הזה תביא את יניב לאיכות חיים טובה יותר, לצמיחה ולהתפתחות.

כמה זמן נמשך תהליך האימון?

 אימון אישי הוא בדר”כ תהליך יחסית קצר של כעשרה מפגשים, שבמהלכם עובדים על  מרחב שנבחר על ידי המתאמן כדי להגיע לפריצת דרך במטרה זו. בד בבד מוקנים למתאמן כלים ומיומנויות שהוא ימשיך וישתמש בהם גם בסיום תהליך האימון לצורך התמודדות עם דילמות אחרות ועם מצבים שונים אחרים בחייו.

מה מרכיבי האימון ?

 מרכיבי האימון: הבהרת הערכים שעל פיהם המתאמן מכוון את חייו, הבנת חסמים והרגלים מעכבים,  הגדרת חזון (מטרת-על) על ידי המתאמן, הגדרת מטרות המשנה מתוך מטרת-העל, בניית תוכנית פעולה והגדרות עשיה. למרבית בני האדם יש קושי בתחום של עמידה במילה, לבצע את מה שהם עצמם אומרים ומתחייבים. המאמן לא שופט ולא מבקר את המתאמן, יחד עם זאת, הדו שיח האימוני יוצר מרחב לתרגול של המחוייבות לעשיה, גם תוך כדי יציאה מאיזור הנוחות.

לעיתים גם מספיקות שתיים או שלוש פגישות כדי לסייע למתאמן להתמקד, לראות את הדברים בבהירות ולהניע אותו לפעולה.

אפשר לומר שהמתאמן הוא השחקן הפעיל והמאמן מחזיק את הזרקור שמאיר לו את הדרך אל המטרה.

 

איציק עובדיה - מאמן אישי ועיסקי  זינוק להצלחה שלך  facebook.com/izik.ovadia.Coaching  טלפון: 052-3786000 מייל: izik707@gmail.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב