דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אחסון לימונים 

מאת    [ 02/07/2014 ]

מילים במאמר: 338   [ נצפה 3583 פעמים ]

איחסון לימונים

איחסון פירות טריים הוא חלק חשוב מאוד בשמירה על שלמותם והערך התזונתי שלהם. פירות הם מוצרי מזון העלולים להתקלקל באופן מהיר ובמשך זמן קצר. אכילת פירות באיכות נמוכה עלולה לגרום לבעיות בריאות. לכן יש צורך בהקפדה על תנאים מיוחדים הקשורים באקלים ובטמפרטורה במקום אחסון הפירות על מנת לשמור אותם במצב טרי. התנאי  החשוב ביותר לאחסון פירות הוא תחום הטמפרטורה המוגדרת. קור הוא גורם פיזיקאלי עיקרי שעשוי לשלוט על הפעילות הביולוגיות של פירות עד שלב מסויים בתקופה אחרי הקטיף שלהם. הגורמים הנוספים המשפיעים על איכות פירות בזמן האיחסון שלהם הם לחות יחסית של אוויר והרכב הגזים בחדר האחסון. כאשר ריכוז החמצן באוויר יורד וריכוז הפחמן הדו-חמצני עולה, מתחיל בפירות תהליך של תסיסה. על התופעה הזו מתבססת שיטת אחסון פירות בסביבות אקלים וטמפרטורה מבוקרים.

אחרי הקטיף פירות ההדר ממוינים ונארזים בארגזי עץ או בקופסאות קרטון. אחת הסיבות ליכולת האחסון שלהם לזמן ארוך היא הקליפה העבה והחזקה שלהם. הדבר מונע מן הלחות הנמצאת בפירות להתאדות וכן מונע נזקים מכאניים לפירות. בנוסף הקליפה כוללת שמנים אתריים ופוליפנולים בעלי יכולת אנטיספטית.

אחסון לימונים צריך להיות בתחום טמפרטורות של 12°C - 14°C ולחות יחסית של 85% - 90%. כאשר טמפרטורת האחסון גבוהה יותר מהגבול העליון של תחום הטמפרטורה הנ"ל, נוצרים תנאים לגידול מיקראורגניזמים הגורמים לריקבון ולקיצור תקופת האחסון שלהם. בטמפרטורה נמוכה יותר מהטמפרטורה התחתונה ביותר בתחום קיים סיכון של הופעת כתמים אדומים ושל שינוי הצבע בציפת לימון. ריכוז חמצן נמוך באוויר עשוי לעכב ולמזער את תהליך הריקבון. אומנם כאשר ריכוז פחמן דו-חמצני באוויר יותר גבוה מ- 10% לאורך זמן, הריח האופייני של הלימון עלול להעלם. סילוק אתילן מסביבת אחסון הלימונים עשוי למזער את התפתחות העובש.

בתהליך הקטיף של הלימונים ובתהליך האריזה שלהם חשוב לשמור אותם מחתכים, מסדקים וממכות. הזהירות הזו שומרת את הלימונים מריקבון. הפטריות שגורמות לריקבון עלולות לחדור לתוך הלימון גם דרך קליפה שלמה אך ברוב המקרים סיבת הריקבון היא נזק בקליפה.

בדומה לפירות טריים אחרים שיווק לימונים כמה חדשים לאחר הקטיף הוא מהלך רווחי. הקפדה על הטכנולוגיה העכשווית בבתי האריזה בקטיף ובאחסון של לימונים תבטיח את האפשרות לספק ולאכול לימונים טריים במשך כל השנה

כתבה: קלרה שנדריי, MS טכניון, MA הנדסת מכונות. קלרה עובדת שנים רבות בעינב טכנולוגיות בע"מ. חברה המתמחה בתכנון, ייצור והרכבה של מוצרים ומערכות לטיפול באוויר בתחומי הקירור, הייבוש, ההרטבה והחימום. עינב טכנולוגיות מייצרת יבשנים המבוססים על עיבוי מים, והיא יבואנית של יבשנים כימיים.


לפרטים עינב טכנולוגיות 077-3445555 או במייל einav@einav.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב