דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה לא אני? 

מאת    [ 01/07/2014 ]

מילים במאמר: 674   [ נצפה 2583 פעמים ]

מי מאתנו לא רוצה להצליח בחיים? מי מאתנו לא מסתכל על ההוא שנוסע ברכב פאר ושואל את עצמו מה הוא הוא עושה נכון שאני לא יודע לעשות? למה הוא כן ואני לא? והשאלה אפילו יותר מתחדדת אם יוצא לכם לנהל איתו שיחה ולגלות שהוא כאחד האדם. אין ספק שהוא כנראה עשה משהו נכון. מאז ומתמיד השאלה הזו הטרידה המון חוקרים. מה עושה את האחד מצליח יותר מהאחר?

אנחנו יודעים לומר בוודאות שלא לימודים פורמליים וגם לא אינטליגנציה גבוהה יבטיחו לכם הצלחה בחיים ובחלק מהמקרים דווקא ההיפך הוא הנכון. אנחנו מכירים סיפורים על כאלה שהגיעו משום מקום ובלי שום השכלה פורמלית ובקושי עם 10 שנות לימוד שבנו אימפריות משגשגות. השכלה פיננסית (לא פורמלית), חוכמת רחוב, חוש עסקי מפותח, רעב גדול להצלחה הם בדרך כלל הגורמים שיהפכו אדם למצליח.

רוב האנשים ימשיכו לחלום על הצלחה ואפילו יאמינו בכל מאודם שזה בהישג ידם אבל לא יעשו דבר כדי להגיע לשם. ישנם שישה גורמים עיקריים שמבדילים את המצליחנים מאלה שלא.


    • 1.       דחיינות – טוב אני מנסה להיות עדין וקורא לזה דחיינות אבל אם להיות ממש כנים אז המילה היא עצלנות. לרובנו יש המון רעיונות שקופצים למוחנו השכם וערב. עוד לא פגשתי אדם שלא היה לו לפחות פעם אחת איזה רעיון אחד לעסק או מיזם שיכול להצליח ובהרבה מקרים אכן היה מדובר ברעיון ממש לא רע שאולי צריך היה מעט לפתח אותו, אבל לדאבוננו רוב הרעיונות האלה נעלמים ומסתיימים בקול ענות חלושה. כי מה לעשות שצריך לקום ולהתחיל להניע את הרעיון. ברגע שמגיעים לשלב התכנון והביצוע הכל מתמוסס ונשאר רק בראש.
    • 2.      מיקוד – מיקוד במטרה הוא תכונה מאוד חזקה של מצליחנים. הם רואים את המטרה ורק את המטרה מנגד. כלום לא יכול להסית אותם ואם כן אז לכל היותר עיכוב קל. זה אומר שהם מרוכזים אך ורק בדבר אחד והוא המטרה שלהם, מה שרוב האנשים לא יודעים לעשות וכל דבר מלהיב אותם ומסית אותם מהנתיב המקורי.דרושה המון משמעת עצמית ונחישות.
    • 3.      חזון – הכל מתחיל בחזון, באותו רעיון, באותה היכולת של מצליחן להסתכל קדימה ולראות את עצמו ואת המיזם או העסק החדש שהקים כבר שם בתוך ההצלחה הוא תכונה שתאפשר לו לשאוב כוחות מחודשים בכל פעם שיהיה קצת קשה והדברים לא יעבדו כפי שתכנן.
    • 4.      תכנית עסקית – כל בר דעת יודע שכדי לתכנן משהו או להרכיב משהו צריך תכנית עבודה, הסיפור אינו שונה כאשר מדובר בעסק או מיזם ולכן צריך תכנית עסקית. תכנית עסקית היא סיפור לא פשוט ולפעמים די מורכבת ולכן צריך לתת עליה את הדעת כיוון שהיא תלווה אותנו לכל אורך הדרך עד להקמת העסק/מיזם היא תדע לומר לנו מה אנחנו צריכים עבור כל שלב ותדע לבקר אותנו באם אנחנו בדרך הנכונה או שלא. כל הפרויקט על כל האספקטים שלו יהיה חייב לעלות על הכתב בתכנית עסקית מפורטת והוא ישמש כמפה שאיתה נתקדם לעבר היעד. בכוחה של תכנית עסקית טובה ועשויה היטב לתת לנו הרבה מאוד אינדיקציה לגבי מידת ההצלחה של המיזם או העסק.
    • 5.      התמדה – כמו שציינתי בסעיף הקודם, רוב הסיכויים הם שיהיו המון קשיים בדרך להצלחה ולא פעם יהיו גם כישלונות ואכזבות בדרך להצלחה ולהגשמת החזון, יכולתו של המצליחן לא להישבר ולא להתייאש גם כשנהיה יותר ויותר קשה היא שתוביל אותו בסופו של דבר להצלחה ולפעמים אפילו כנגד כל הסיכויים.
    • 6.      סביבה תומכת – האמת היא שאותם אנשים עם אותם תכונות שציינתי קודם לכן, אז דווקא להם פחות חשוב לדעת כמה תמיכה יש להם מכיוון שהם חדורי אמונה במטרה וביכולות האישיות שלהם ובכל זאת סביבה תומכת יכולה לתרום מאוד להצלחה של אותו עסק או מיזם חדש. אם זו האישה הבעל, המשפחה או החברים, תמיד טוב לדעת שיש תמיכה ואמונה בדרך ובחזון שלך. יש להיזהר בעיקר מאלה שאני נוהג לקרוא להם גנבי החלומות אותם אלו שתמיד ינבאו שחור. "מה פתאום, אתה חי בסרט, זה לעולם לא יצליח, עובדה שאף אחד לא עשה את זה עדיין " ועוד כל מיני משפטים שמכבים את להבות התשוקה והאמונה בחזון ובמידת ההצלחה של המיזם. פתאום כל אלה שיושבים על הגדר וכל אחד שהוא "סיפור הצלחה בפני בעצמו" הופךלמומחה גדול ומייעץ לך מה טוב בשבילך.

בקיצור חברים, המצליחנים אכן עשויים מהחומרים הנכונים אבל אין זה אומר שאי אפשר ללמוד ולשנות כדי להצליח ובגדול.

ב ה צ ל ח ה ! ! ! 

שי חסון - יועץ ומאמן עסקי   050-8642409   www.shaihasson.co.il 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב