דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חוסר היציבות ברפואה הציבורית בישראל 

מאת    [ 01/07/2014 ]

מילים במאמר: 570   [ נצפה 3942 פעמים ]

מתוקף עבודתי כסוכן ביטוח, פעמים רבות אני מוצא את עצמי מסביר למבוטחים מהי החשיבות ברכישת ביטוח בריאות פרטי. לאחר הסבר מפורט על היתרונות שקיימים ברפואה הפרטית אל מול הבעיות שקיימות בזו הציבורית אני מאחל למבוטח שלעולם לא יצטרך להשתמש בביטוח שעתה רכש.
במציאות של היום שבה התורים בבתי החולים הציבוריים מתארכים, התקציבים מקוצצים בכל שנה, הטכנולוגיות המתקדמות לא בנמצא והרופאים המצטיינים מעדיפים לעבוד באופן פרטי, קיים ביקוש רב לשירותי הרפואה הפרטית אשר נותנת את המענה הטוב ביותר לחולה המתוסכל.
עקב המלצות וועדת גרמן וביטול השר"פ בבתי החולים הציבוריים, צפויה עליה גבוה אף יותר בביקושים לטיפול בבתי החולים הפרטיים ועליה במחירי הטיפול ברפואה הפרטית.

ההבדל בגישה בין הציבורית לפרטית
פעמים רבות שמעתי את הסיפור הזה, אדם חולה מגיע לפגישת ייעוץ עם הרופא הטוב ביותר שניתן למצוא בתחום המבוקש. השניים יושבים במשרדו של הרופא, מציגים עצמם  אחד לשני ואז נשאלת השאלה הגורלית: "האם ברצונך לבצע את הניתוח באופן פרטי?", מכאן צורת ההתייחסות למטופל מתחלקת לשתיים. במידה והתשובה היא כן, הרופא מתרווח בכיסא ומסביר בצורה אדיבה על הטיפול ועל הטכנולוגיה המתקדמת בתחום. לבסוף נקבע תור למטופל במועד קרוב ומשביע רצון. במקרה ההפוך, המטופל עונה כי אינו מעוניין לבצע טיפול באופן פרטי אלא דרך קופ"ח. ברגע זה פניו של הרופא מרצינות, הוא מסביר למטופל כי המשך הטיפול יעשה בעוד זמן רב וכי לא הוא עצמו יבצע אותו מכיוון שבמערכת הבריאות הציבורית אין אפשרות לבחור את הרופא המטפל וקיים עומס רב ולכן לא בטוח שיוכל להתפנות ולטפל בו. לאחר מכן ניתן לו הסבר על הבירוקרטיה הארוכה שעליו לעבור, על טפסי ההתחייבות וההפניות שצריך לקבל מקופ"ח ועל התוספות שהמטופל צריך להוסיף מכיסו הפרטי בשביל שימוש בטכנולוגיה המתקדמת ביותר. לבסוף המטופל מסיים את הפגישה בחרדות ולעיתים, אם ידו מספקת, הוא מבצע את הטיפול באופן פרטי, יעלה כמה שיעלה.

חוסר היציבות של הרפואה הציבורית בישראל
מערכת הבריאות הציבורית מספקת שירותי רפואה לכלל הציבור בישראל. השירות ניתן תחת חוק ביטוח בריאות ממלכתי ובכפוף לקיים בסל התרופות והשירותים. השאיפה היא לספק שירותי בריאות ברמה נאותה ובצורה שוויונית לכל. בזכות חוק זה, חולים שידם אינה מסגת זכאים ויכולים לקבל שירותי בריאות בכל אחת מקופות החולים להן הם רשומים. היתרונות בשיטה הקיימת הם רבים וטובים אך קיימים גם חסרונות מהותיים שהעיקרי בהם הוא המחסור בתקציב.

הרבה רפורמות נעשות בתקופה האחרונה בכל הנוגע לתחום הביטוח והרפואה הפרטית בישראל, כשהגדולה שבהם עתידה לקרות תחת המלצות וועדת גרמן. הסיבה לכך נעוצה במצוקה הקשה שבה נמצאת מערכת הבריאות הציבורית. אך למרות כל השינויים וההגבלות דבר אחד בטוח, אף רפורמה לא תצליח לשכנע את האדם כי יוטב לו לחכות בתורים ארוכים לניתוח חשוב, טוב יהיה להסתפק בטכנולוגיה שאינה הכי מתקדמת להצלת חייו או שטוב לו להסתפק במועט בעת צרה בריאותית.
הדרך היחידה שבה ניתן יהיה לפתור את המצוקה הקשה של מערכת הבריאות הציבורית תהיה תוספת תקציב משמעותית, הרבה יותר מזו שהומלץ עליה בוועדת גרמן. אך לצערי לא סביר שתוספת זו תינתן ואף צפוי כי יגיעו קיצוצים נוספים לתקציב הבריאות כפי שקרה עד היום.

לסיכום
מדינת ישראל נחשבת לאחת מהמדינות המתקדמות ביותר בתחום הרפואה ומעניקה לאזרחיה שירות נרחב ברפואה הציבורית. שיטה זו מבורכת ואנושית מאוד, אולם בכורך המציאות של קיצוצי תקציב רבים, אין מנוס לאדם המחפש רפואה מתקדמת וזמינה מלפנות לרפואה הפרטית ולקבל את הטיפול הטוב ביותר ובזמן הקצר ביותר.
הדרך הטובה והנכונה ביותר לממן את עלויות הרפואה הפרטית היא הקמת ביטוח בריאות פרטי המכסה את העלויות הגבוהות שעלולות להיגרם בעת הטיפול!

לשאלות נוספות ובירורים בנושא ביטוח בריאות פרטי לחץ כאן

ניר רייך    סוכן ביטוח
פיני רייך שרותי ביטוח




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב