דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הכלב מקיא ?רועד ? הכלב אכל חומר רעיל ? 

מאת    [ 01/07/2014 ]

מילים במאמר: 505   [ נצפה 2909 פעמים ]

זהירות חומר רעיל!-

הכלב מקיא? רועד? נדמה לכם שמשהו ממש לא בסדר עובר עליו? מה עושים? הרעלות יכולות להביא לתוצאות קטלניות – כיצד מתמודדים? על כך ועוד במאמר הבא.

ההולכים על ארבע האהובים עלינו כל כך מלווים אותנו שנים ארוכות. לעתים מדובר בתקופה המתחילה בגיל הינקות שלהם ועד לאחרון ימיהם. לא משנה כמה ריצות לווטרינרים הם מבקשים מאיתנו, כמה פעמים הם עושים את צרכיהם במקומות לא רצויים או ממלאים אותנו במקלחת רוק – הקשר האישי והרגשי הנוצר עם היקרים לנו אינו משתווה לשום דבר שראינו או הכרנו קודם לכן. הקשר האינטימי והבלתי אמצעי הנוצר עם היקרים לנו הוא ייחודי ולא ניתן להמיר אותו בשום תקשורת אחרת.

אנחנו במולי חיות מחמד עדים למקרים רבים בהם חוסר זהירות, חוסר מודעות ושאננות הביאו כלבונים רבים למצבים קשים ביותר. חומרים מסוכנים מסוגים שונים – אפילו כאלה הניתנים באישור ומהווים תרופה מן המניין – עלולים להיות קטלניים לאהובינו. כיצד תמנעו מלילות ללא שינה ומצבים מאיימים? רכזנו עבורכם את הסימפטומים המאפיינים רעלנים שונים ואת התגובות של כלבינו היקרים לבליעת רעלים.

הוראות ראשוניות

בכל מקרה של חשד לבליעת רעל – אין לתת לכלבים תרופות הרגעה או כל טיפול על דעת עצמכם! ברוב המקרים מדובר ברעלים המגיעים לכלבינו היקרים דרך אכילת דברים אסורים ברחוב או בפעולות אחרות שאיננו מבחינים בהם. רק אבחון של ווטרינר יכול לקבוע את סוג הטיפול המתאים ואת סוג הרעל שנבלע.

הסימפטומים הנפוצים לאחר בליעת רעלים

הסימפטומים הנפוצים ביותר לבליעת רעל הם בחילה ותשישות – אולם אלו יכולים להופיע גם ללא הרעלה ולכן יש להבחין באם קיימים סימפטומים נוספים. שלשולים והקאות, ריור או אפילו התקפי רעידות יכולים להוות סימן מובהק יותר לבליעת רעלים. במידה ויש חשש, יש לפנות כאמור לווטרינר לצורך אבחון.

הטיפול הראשוני לאחר בליעת רעל או חשד

אם אתם חושדים שהיקר שלכם בלע רעל – רצוי שלא לקחת סיכון ולפנות באופן מיידי לווטרינר. אם ידוע ממה נגרמה הרעלה חשוב להרחיק את היקר שלכם ממקור הרעל בהקדם האפשרי ולקחת אותו לווטרינר. רצוי להביא אל הווטרינר דגימה קטנה של החומר הרעיל על מנת שיוכל לבחון אותו. דגימה קטנה יכולה אף להציל את חייו של יקירכם.

רצוי לקחת גם דגימה מההקאות של הכלב או מהגור, אם ישנן, אולם בכל מקרה אין לזרז הקאות או לגרום להן בשום פנים ואופן. מוקדי חרום יכולים להיות יעילים במיוחד במצבים כאלה.

הרעלה על ידי חומרים רעילים ביתיים

חומרים רעילים עלולים להיות מבהילים מאוד. על מנת להימנע מהחמרת המצב חשוב לקחת את יקירכם לווטרינר בהקדם האפשרי על מנת להימנע מההכרח בשאיבת קיבה וניקוי רעלים.

לקבלת טיפים נוספים לגידול חיית המחמד והשהייה במחיצתה תהווה עם כייף ואהבה ללמציאת פתרונות לבעיות שצצות ,,, כנסו לאתר למתן טיפים   http://www.dogs-cats.co.il/ ;  יש לי המון ניסיון כמאלף וספר כלבים מזה 30 שנה וכל זה מתוך אהבה במתן פתרונות ועצות חכנות מנסיוני  העשיר אשמח לתת לך  לשאלות וליעוץ ניתן להתקשר 03-9624844




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב