דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אלרגייות עור בכלבים 

מאת    [ 30/06/2014 ]

מילים במאמר: 410   [ נצפה 2359 פעמים ]

אלרגיות עור בכלבים; או: מי אוהב לגור על כלבנו?

אם מזג האוויר הים תיכוני גורם לעור האנושי לדלקות וגירודים, אדמומיות ופצעים ללא הפסקה, תארו לכם מה היה קורה אילו היה עור גופנו מכוסה בפרווה. עורם של ההולכים על ארבע מהווה כר מופלא לבעלי חיים מסוגים שונים. מוצל מהשמש, קרוב לכלי הדם ואפילו לוקח אותם לטייל בגינה! אין ספק שבעלי החיים הקטנטנים מרוצים למדי מסידור המגורים הפרוותי. היקרים שלנו, לעומת זאת, פחות מרוצים.

פצעים וגלדים, לעיסת הבשר וגרימת נזק ממשי לעור ולאזורים המגורים, חוסר שקט ותחושת עצבנות מתמדת – אלו הם רק חלק מהסימפטומים מהם סובלים היקרים לנו ההולכים על ארבע בשל אלרגיות בכלבים. הסובלים העיקריים מאלרגיות בכלבים הרבות הם הכלבים עצמם. מאחר ואלרגיות הן תופעה נפוצה למדי, אנחנו במולי חיות מחמד ראינו לנכון להביא אליכם את הגורמים העיקריים לאלרגיות בכלבים ואת אופן הטיפול הדרוש בכל אחת מהן.

אלרגיה; או: למה דווקא אני?

אלרגיות בכלבים יכולות להיות בלתי נסבלות גם עבור בני הבית, במיוחד אם לא מטפלים בהן בהקדם האפשרי. אילו ניתן היה לאתר את הגורמים לאלרגיות השונות המתעוררות בכלבים, קל היה יותר למנוע אותן. כל חריגה הורמונלית ולו הקטנה ביותר, יוצרת באופן מיידי אלרגיה. השחלות והאשכים, בלוטת התריס ויותרת הכליה – כל אלו הם אברים המייצרים הורמונים. התוצאה באה לידי ביטוי בפרווה דקה מדי או עבה מדי.

פשפשים ושחין? דיינו!

פרזיטים נפוצים ביותר בין סוגי כלבים שונים ומביאים את חבריהם הקרובים – פשפשים ושחין. אלו גורמים נזק לא מבוטל לכלבינו היקרים, בדיוק כמו שקרציות גורמות. אלרגייה בכלבים לפשפשים ולשחין מביאה להתקרחות ואפילו להעביר מחלות אחרות. אם אתם רוצים לטפל באלרגיה בבית, תוכלו לגזום את הפרווה ולשטוף אותה בחומר אנטיספטי. חשוב להיעזר בחומר חיטוי למניעת זיהומים. אם טיפול זה לא עזר לכם, ניתן לגשת לווטרינר כדי לקבל טיפול אנטיביוטי.

האלרגיה הנפוצה ביותר - פיודרמה

ישנו מגוון עצום של אלרגיות המיוחדות לכלבים, חלקן הגדול אינן מדבק עבור בני האדם. האלרגיה הנפוצה ביותר היא הפיודרמה. הפיודרמה היא מחלה המתפתחת בגלל בקטריית סטאפ שאינה מזיקה להולכים על שתיים אבל גורמת נזק ממשי לכלבינו האהובים. אלרגיה בכלבים מסוג פיודרמה מאפיינת לרוב כלבים בעלי משקל עודף ומתחילה באזורי הסנטר. הסימפטומים של אלרגיית הפיודרמה הם סימני גירוד צהובים בכל אזורי הגוף ואף התקרחות אפשרית. הטיפול כולל אנטיביוטיקה שתינתן על ידי הווטרינר הקבוע שלכם.

הטיפול בגזזת

הטיפול באלרגיות השונות מצריך ביקור אצל הווטרינר לביקורת. חשוב לזכור כי היעדר טיפול באלרגיות יכול לגרום לגזזת – שהינה מדבקת עבור ילדים ובעלי חיים.

לקבלת טיפים נוספים לגידול חיית המחמד והשהייה במחיצתה תהווה עם כייף ואהבה ללמציאת פתרונות לבעיות שצצות ,,, כנסו לאתר למתן טיפים   http://www.dogs-cats.co.il/ ;  יש לי המון ניסיון כמאלף וספר כלבים מזה 30 שנה וכל זה מתוך אהבה במתן פתרונות ועצות חכמות מנסיוני  העשיר אשמח לתת לך  לשאלות וליעוץ ניתן להתקשר 03-9624844




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב