דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אינטרנט והכפר הגלובאלי - גם בתעשיית הדפוס 

מאת    [ 14/03/2008 ]

מילים במאמר: 588   [ נצפה 2678 פעמים ]

בתי דפוס המאפשרים עיצוב והזמנת מוצרים באינטרנט הם דוגמא למהפכה העוברת על העולם העסקי והתעשייתי. העולם נהיה כפר גלובאלי.

כולנו זוכרים את בית הדפוס המסורתיים - פשוטים, רגילים - בתי מלאכה. לאחרונה החלו לצוץ בתי דפוס ללא כל חנות לקבלת לקוחות - הכל מתבצע דרך האינטרנט. להקים בית דפוס חדש, מודרני ומקוון זו "לא חוכמה" גדולה - מתכנניו מראש בונים אותו על פי הסטנדרטים החדשים, בחזית הידע.
מה קרה לבתי הדפוס מהסוג הישן?

קודם כל ולפני הכול הם היו צריכים להוסיף ולרכוש מכונת הדפסה מקוונת - דיגיטאלית. כזו שנשלטת על-ידי מחשב ומסוגלת לקבל עבודות דרך תקשורת מחשבים.
השלב הבא היה חיבור בית הדפוס אל האינטרנט ורישות פנימי אל כל בעלי התפקידים שמעתה והלאה יהיו מחוברים אל התהליך, כל אחד בשלב שלו ובמסגרת תפקידו או מקצועו. זה אומר הקמת אתר שיהווה חלון ראווה של בית העסק וצינור התקשורת שלו עם לקוחותיו הפוטנציאליים.

מן הסתם לא יוותר בית דפוס שכזה, על הערוץ הוותיק והמוכר. עדיין ישנם לקוחות רבים שמעדיפים התקשרות עסקית פנים אל פנים ומגע אנושי לאורך כל התהליך. כך יעבדו שני הערוצים הללו במקביל ובשלב מסוים שני התהליכים ייפגשו וימשיכו לזרום ביחד עד למשלוח המוצר ליעדו או מסירתו ביד למזמין המאושר.

תרשים התהליך המקוון עובד בשלבים הבאים:
1. אי שם על פני הגלובוס ניגש אדם אל מחשבו ומגיש שאילתא דוגמת: "כרטיסי ביקור" או "דפוס" או כל מילת מפתח שקשורה לעולם הדפוס: פליירים, קטלוגים, מגנטים, פנקסי חשבוניות, מוצרי קידום, פרסום, וכיו"ב.
2. מנועי החיפוש מציעים לו פתרונות והשאיפה היא שאתר בית הדפוס המקוון שלנו ידחף קדימה ותינתן לו עדיפות בולטת.
3. נכנס האיש לאתר ושם נפתחות בפניו אפשרויות רבות. אם האתר ידידותי למשתמש הוא יצליח לבחור לעצמו את המוצר המבוקש, את העיצוב שמוצא חן בעיניו, ינסח את הכיתוב המתאים לו וישלים תהליך הזמנה הכולל תשלום מקוון.
4. רמת העיצוב היא כזו ש"מה שאתה רואה זה מה שתקבל" באמינות של אחד לאחד: צבעים, גודל וכל הפרמטרים האחרים המרכיבים את המוצר.
5. מאחר ותהליך הרישום לאתר כולל השארת כתובת דואר אלקטרוני - כל בעיה שאולי תתעורר תוכל להיפתר דרך חילופי מכתבים.
6. אוטומטית ההזמנה המאושרת מגיעה אל מחשבו של הגרפיקאי. תפקידו לבדוק, מקצועית, שהקובץ הוא בפורמט המתאים למערכת הממוחשבת של בית הדפוס ושהעיצוב הוא בר ביצוע על-ידי המכונות של הבית.
7. משם עובר המוצר, כקובץ, אל מכונת הדפוס הדיגיטאלית. מפעיל המכונה מקבל את העבודה לפי תור. אל התור שלו נכנסות גם עבודות המוזמנות בדרך לא מקוונת, דרך גרפיקאים שעובדים פנים אל פנים מול הלקוח היושב לידם.
8. המוצר מודפס כדוגמא ומפעיל המכונה מעביר אותו אל הגרפיקאי המקוון על מנת שיראה, ישפוט ויחליט אם הרמה האיכותית עומדת בסטנדרטים של בית הדפוס וראויה להיות משוכפלת בכמויות המוזמנות ולהישלח אל הלקוח.
9. בהינתן האישור המתאים משוכפל המוצר בכמות המבוקשת ומשם הוא עובר לחיתוך. אם יש צורך המוצר עובר למינציה או קאפסולציה או מגנוט, הכול על פי פרטי ההזמנה.
10. לאחר מכן נארזת התוצרת ונשלחת אל בית הלקוח על-ידי אחת מחברות המשלוח הבין-לאומיות.
11. כל ענייני הכספים נסגרים בשלב המוקדם של אישור ההזמנה. אם משהו משתבש בתשלום - ההזמנה מתעכבת עד לאישורה על ידי מערכות הסליקה או נפסלת מאותה הסיבה.

יש אפשרות לקיים את התהליך כמעט ללא מגע יד אדם וללא התערבותו. ניתן להגיע לרמות אוטומציה כמעט מוחלטות, כמעט מושלמות. רק רצונו של בעל בית הדפוס להבטיח שירות איכותי ושאיפתו לספק מוצרים שלא יביישו את היצרן, אלה הסיבות להתערבות אנושית בתהליך.

לא מזמן נפלה בחלקי הזכות ל להסתובב על רצפת ייצור של בית דפוס גדול. משיטוט שם והצצה במוצרים המוגמרים, יכולתי לראות כרטיסי ביקור של מעצב פנים מניו יורק, מגנטים למקררשל בעל מאלף כלבים ממלבורן, פנקסי חשבוניות של ספרית מטורונטו וחותמת גומי של אדריכל מתל אביב. אם זו לא תמונה של הכפר הגלובאלי, מה כן?...



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב