דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


7 טיפים: כך תזהו פרופילים מזויפים בטוויטר 

מאת    [ 25/06/2014 ]

מילים במאמר: 589   [ נצפה 2678 פעמים ]

הערכות מהתקופה האחרונה טוענות שלפחות 10% מהחשבונות ברשת הציוצים החברתית טוויטר הם פרופילים מזויפים. אם ההערכות נכונות, מספר הפרופילים המזויפים ברשת החברתית מגיע ליותר מ- 20 מיליון. למרות שלרוב פרופילים מזויפים בטוויטר הם לא בהכרח מסוכנים, הם עלולים לשמש את בעליהם להפצה של ספאם או לנסות לפתות אתכם ללחוץ על קישורים זדוניים.

כדי להימנע מצרות מיותרות הכנו לכם מספר טיפים שיעזרו לכם לזהות פרופילים מזויפים בטוויטר ולהתרחק מהם:

1. היזהרו מ"ראשי ביצה"

הכוונה ב'ראש ביצה' היא למשתמשי טוויטר – חדשים או ותיקים – שלא מצאו את הפנאי לעדכן את תמונת פרופיל שלהם בתמונה עדכנית ונשארו עם תמונת ברירת המחדל של טוויטר – ביצה. פרופילים בעלי ראש ביצה במקום תמונה של המשתמש עלולים לעיתים להצביע על כך שהפרופיל מזויף, אך כמובן שלא ניתן להסתמך על דבר זה בלבד 

2. שימוש בתמונות של דוגמנים או דוגמניות 

צעד אחד קדימה משימוש בברית המחדל - ראש הביצה – של טוויטר, הוא שימוש בתמונות של דוגמנים או דוגמניות שנלקחו ממאגרי התמונות השונים באינטרנט. לעיתים קרובות האנשים מאחורי ההונאות הללו משתמשים באותן תמונות בדיוק בפרופילים מזויפים נוספים ולעיתים ברשתות חברתיות אחרות או אפילו באתרי הכרויות. תמונות כאלה נראות מקצועיות מאוד ומבוימות ואמורות לעורר בכם חשד.

כדי לבדוק אם מדובר בתמונה מבוימת או אם היא לקוחה ממאגר כלשהו, ניתן לבצע חיפוש לפי תמונה בגוגל – עמדו עם הסמן על התמונה ולחצו קליק ימני, בתפריט שנפתח בחרו ב"חפש תמונה זו ב- Google". אם מסיבה כלשהי אופציה זו אינה מופיעה, אתם יכולים לשמור את התמונה על המחשב לפתוח את גוגל ולבצע את החיפוש ישירות משם. ניתן אפילו לצמצם את תוצאות החיפוש לאתר ספציפי אם תכתבו לדוגמה “site:twitter.com” בשורת החיפוש.

3. ביוגרפיה חסרה

ביוגרפיה ריקה בפרופיל טוויטר הוא סימן כמעט מובהק לפרופיל מזויף. אם אדם כלשהו רוצה שיעקבו אחריו בטוויטר אזור הביוגרפיה בפרופיל הוא המקום האחרון אותו הוא ירצה להשאיר ריק – זהו המקום היחידי בו בעל הפרופיל יכול להציג את עצמו ואת תחומי העניין שלו אל מול העוקבים אחריו או, בשאיפה, מול העוקבים העתידיים שלו.

4. שכפול של ציוצים

פרופיל שכל הציוצים בו דומים או אפילו זהים לחלוטין הוא קרוב לוודאי מזויף. בנוסף, אם כל התגובות של אותו משתמש הן זהות, אז סביר להניח מדובר בתוכנה שמגיבה באופן אוטומטי. מומלץ להתרחק מפרופילים כאלה.

5. שילוב מוזר של שם המשתמש וכתובת ה- URL

למרות שלא בכל הפרופילים בטוויטר תמצאו קשר ישיר בין כתובת ה URL (שורת הכתובת בראש הדף) לשם המשתמש של בעל הפרופיל, ברוב המקרים תהיה התאמה או לפחות דימיון כלשהו בין שני הפרמטרים. לדוגמה, אם אתם רואים שבשורת כתובת ה URL מופיע משהו כמו "twitter.com/moshe-cohen" ושם המשתמש הוא David Israeli – משהו פה לא מריח טוב.

6. שום אינטראקציה עם אחרים

מדיה חברתית אמורה להיות, ובכן, חברתית. אם נראה שפרופיל מסוים לא נמצא בשום אינטראקציה עם פרופילים או גולשים אחרים אז כנראה שמדובר בפרופיל מתחזה. אותם חשבונות שנמנעים מאינטראקציה עם גולשים אחרים, ככל הנראה מופעלים על ידי מכונה. פשוט בדקו את הציוצים האחרונים של המשתמש – האם הוא מגיב לציוצים? האם הוא מעביר ציוצים הלאה?  אם התשובה היא לא כנראה, שוב, שמדובר בזיוף.

7. יחס עוקב/עוקבים נמוך

סימן שכיח נוסף לחשבונות מזויפים הוא יחס עוקבים נמוך לעומת מספר הפרופילים שאותו מתחזה עוקב. לכן ניתן לראות לפעמים שפרופיל מסוים עוקב אחר מאות אנשים ולא נראה שיש לו עוקבים בכלל.

 

טוויטר קבעה שכמות האנשים המקסימלית שאחריהם בעל חשבון יכול לעקוב היא 2,000 – אלא אם כן יש לכם גם 2000 עוקבים. מדי פעם ניתן לראות פרופילים מסוימים שממצים את המגבלה הזו ונתקעים על 2000 ולעומת זאת יש להם עשרות בודדים של עוקבים. אם נתקלתם בחשבון כזה – עדיף שתשמרו מרחק.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב