דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אוקראינה - לא רק אומן 

מאת    [ 24/06/2014 ]

מילים במאמר: 505   [ נצפה 3330 פעמים ]

אוקראינה היא אחת המדינות הגדולות באירופה (למעשה הגדולה ביותר, אם לא מחשיבים את רוסיה, שרוב שטחה נמצא באסיה, ואת גרינלנד השייכת לדנמרק). מרבית הישראלים, בשומעם את המילה "אוקראינה", חושבים בוודאי על שדות חיטה, חסידי ברסלב, שלג וכפור. לאחרונה עולות גם תמונות של משבר בחצי האי קרים, שטרם הגיע לכדי פתרון. אך האם פתרון של שלום הוא בלתי נמנע?
תיאוריית "השלום של מקדונלדס", שפותחה על ידי העיתונאי תומס ל. פרידמן, אומרת כי לא יכולה להתקיים מלחמה בין שתי מדינות שבכל אחת מהן יש סניף של מקדונלדס. זאת, משום שבכל אחת מהמדינות צריך להתקיים מעמד בינוני יציב, בעל נטייה מערבית, שיפקוד את סניפי הרשת וירצה בקיומם, כך שגם אם יתרחש משבר – כפי שראינו לאחרונה – אין מנוס מלסיימו תוך זמן קצר ככל האפשר, משום שהתושבים שואפים לחיי שלום ושגשוג. על מנת להסיר כל ספק, הן ברוסיה והן באוקראינה פועלים סניפי מק'דונלדס, לרווחת חסידי ההמבורגרים, הצ'יפס והשלום הדמוקרטי. למעשה, סניף מקדונלדס בקייב, בירת אוקראינה, הוא מספר 3 בעולם ברמת העומס – וזוכה ליותר מ-2 מיליון לקוחות בשנה. 

אז מה יש לתיירים ישראלים לחפש באוקראינה?

חוץ מאומן הברורה מאליה, טיולי שורשים למיניהם ונוף אירופאי ירוק, אוקראינה מציעה למטייל הישראלי חוויות המתאימות לכל תקציב ואופי. להלן כמה המלצות לטיולים ייחודיים באוקראינה:

עיר הרפאים של צ'רנוביל

לאחרונה ציין העולם 28 שנים לאסון הכור הגרעיני בצ'רנוביל. מאיץ מספר 4 התפוצץ ושחרר כמות אדירה של קרינה רדיואקטיבית, שגרמה לפינוי האזור ברדיוס של 30 קילומטר ממקום הפיצוץ. העיר פריפיאט, שהוקמה על מנת לאכלס את עובדי הכור ומשפחותיהם, פונתה לאחר הפיצוץ על כל יושביה, שנאמר להם כי יוכלו לשוב תוך ימים ספורים. כיום טוענים המדענים כי לא ניתן יהיה לשוב ולהתגורר באזור ב-20,000 השנים הקרובות. עם זאת, חלקים מסוימים בעיר ובכפרים הסובבים אותה מותרים לביקור מודרך ומוגבל בזמן, שעלותו בין 100 ל-300 דולר לאדם. עיר הרפאים הזו מציעה הצצה קצרה אל רוסיה הסובייטית שקפאה בזמן, ולתוצאותיו ההרסניות של פיצוץ גרעיני. מי שמגיע לשם יזכה לראות עולם בו האינטרנט והסלולר עדיין לא קיימים, ואפשר לשמוע את ציוץ הציפורים בכל פינה בעיר. 

קמניץ-פודולסקי

העיר קמניץ-פודולסקי, שנוסדה במאה ה-11, מתפארת עדיין במבצר ועיר עתיקה שמורים להפליא – כאשר לצדם קמה עיר מודרנית שאינה זוכה לכמות התיירים שוחרי הטירות העתיקות שמגיעים לצ'כיה, שווייץ וגרמניה, ועל כן מסחרית פחות ופראית יותר. מי שמגיע לשם בעונה שאיננה שיא עונת התיירים, מובטח לו שיהנה מהמקום באופן בלעדי. מסופר, כי הסולטן התורכי ביקש לכבוש את העיר בשנת 1621 אך נדהם למראה המבצר המרשים, המוקף בחפיר טבעי, ושאל מי בנה את העיר. משנענה "אללה", השיב כי אללה בעצמו יכול גם לכבוש את העיר, ונסוג משם במהירות.

הדלתא של הדנובה וההרים הקרפטים

לחובבי הטבע, ישנה האפשרות לבקר בדלתא של הדנובה, בדרום-מערב אוקראינה, היכן שהנהר נשפך לים השחור. השמורה הביוספרית של הדלתא מכילה אינספור מיני צמחים ובעלי חיים, לצד העיר וילקובו המרושתת בתעלות, בדומה לונציה. המבקרים יכולים לשוט בתעלות ובשמורה, תענוג זול יותר מאשר בחלקה הרומני של הדלתא. מסע צפרות הוא האטרקציה המתבקשת לאור העבודה שהשמורה היא ביתם של כ-70% מהשקנאים בעולם. רכס ההרים הקרפטים במערב אוקראינה מציע מסלולים מיוערים שרגליים מעטות דרכו בהם, נוף כפרי אותנטי ואפילו אתרי סקי.

עופר קרז'נר הוא איש עסקים בינלאומי, יזם ופילנתרופ. הוא הבעלים של חברת City Capital Group, המפתחת ומנהלת פרוייקטי נדל"ן מובילים באוקרינה. עופר קרז'נר פעיל גם בהשקעות ובפיתוח בענפי ההיי-טק, האנרגיה והחלקאות באוקראינה. בעבר ניהל קרז'נר יוזמות וחברות מקומיות בישראל לרבות בתחומי האופנה, המזון, התרופות, הנדל"ן ואיכות הסביבה. במאי 2013 מונה עופר קרז'נר לתפקיד קונסול כבוד של אוקראינה בירושלים והוא פועל לפיתוח יחסי המסחר, התרבות והפוליטיקה בין שתי המדינות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב