דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח דירה - מה הוא כולל ואיך אפשר לחסוך בעלויות הביטוח? 

מאת    [ 24/06/2014 ]

מילים במאמר: 380   [ נצפה 3584 פעמים ]

אחד האספקטים הנחבאים מן העין, אך כזה שכמעט כל אחד מאיתנו מרגיש אותו בכיס שלנו הוא נושא הביטוח : בהנחה שיש לכם לא מעט חפצי ערך בבית, סביר להניח שביטחתם אותם בביטוח דירה מפני גניבה, שרפה או הצפה, או שנדרשתם לכך על ידי הבנק במסגרת ביטוח משכנתא.

מבחינת עלויות, ביטוח דירה מלא מורכב מביטוח המבנה עצמו וביטוח התכולה הכלולה בתוכו. הביטוח היקר ביותר יכול לעלות יותר מ - 1800 ש"ח ואילו הביטוח הזול ביותר עולה כמה מאות שקלים לשנה. בין הגורמים שקובעים את גובה הביטוח ניתן למנות את אזור המגורים (האם הוא מועד לפריצות), גיל הבניין ומצב התשתית שלו, האם מדובר בקומת קרקע או וילה אליה יחסית קל יותר לפרוץ וכמובן מהו שווי התכולה בדירה (אם בחרתם לבטח גם את המבנה).

כמו כן, חשוב לדעת כי נזק בפני רעידות אדמה ונזקים לצד ג' כגון מי שעבד בניקיון הדירה או אפילו מי שננשך על ידי כלבו של בעל הבית, לא מכוסים לרוב בפוליסות הבסיסית ויש להוסיף עליהן כיסוי נוסף. יוצא דופן נוסף הוא נזק כנגד הצפה שהמקור שלו הוא כתוצאה מפיצוץ או התבקעות של צינור (חלק מהפוליסות מכסות רק אחד מהם).

כיצד ניתן לחסוך בביטוח דירה?

אמנם כאשר מדברים על כלכלת המשפחה, בדרך כלל מתכוונים לתקציב חודשי ולכן עלות ביטוח דירה לא תעלה (לרוב) על 150 ש"ח לחודש , אך מכיוון שהתשלום לחברת הביטוח נעשה במספר קטן יותר של תשלומים, הרי שבהחלט מרגישים את התשלומים הללו בכיס...

החדשות הטובות הן שישנם פערים לא קטנים כלל בין חברות הביטוח השונות שיכולים להגיע לעשרות אחוזים, אם כי לא כל הביטוחים שתקבלו יהיו זהים אחד לשני מבחינת גבול האחריות של חברת הביטוח בעת הפעלת הביטוח. לכן, מי שמעוניין לעשות השוואה יסודית צריך לעבור על האתרים של החברות השונות ולראות מהו היחס בין גובה הפרמיה לסכום הביטוח המסוים, כמו גם מהו גובה ההשתתפות העצמית.

במילים אחרות, הביטוח הזול ביותר הוא לא תמיד המשתלם ביותר (אחרת סביר להניח שכל חברות הביטוח היו מיישרות קו זו עם זו). אפשרות שלישית היא לעבוד עם סוכן ביטוח עצמאי, אך גם כאן ייתכן שיהיה לו אינטרס להציע לכם את ההצעה עליה הוא יקבל את העמלה הגבוהה ביותר.

לסיכום, למרות שסביר להניח שביטוח הדירה הוא לא הסעיף השמן ביותר בתקציב המשפחתי השנתי שלכם, הרי שבמדינה כמו ישראל בה יוקר המחייה גבוה במיוחד יחסית להכנסה הפנויה, כל חיסכון יכול לתרום, הן מבחינה פיננסית והן מבחינת השקט הנפשי שלכם.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב