דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מי העיר הצעירה בשרון? 

מאת    [ 23/06/2014 ]

מילים במאמר: 559   [ נצפה 1486 פעמים ]

איזו עיר היא בעלת האוכלוסייה הצעירה ביותר באזור השרון?

יוקר המחייה בישראל הוא אינו סוד, לצערינו בימים אילו תהליך של רכישת דירה הוא משהו שמאוד קשה ומורכב לעשות, על אחת כמה וכמה אם מעוניינים לרכוש אותה באזור השרון. כתוצאה  מכך נאלצת האוכלוסייה הצעירה של הערים באזור השרון לעזוב לערים שונות בפריפריה.            

המקרה האישי שלי קשור להרצליה. בעיר ניתן לראות את מספר בתי הספר יורד מידי שנה וכך גם  מספר גני הילדים דבר,  מה שמשפיע משמעותית על צמצום אחוז האוכלוסייה של גילאי ה17-0 תושבי העיר.  כמישהו שהצליח להישאר תושב העיר תמיד עניין אותי האם מצב זה זהה גם אצל הערים השכנות רעננה, כפר סבא הוד השרון.

אז הלכתי ובדקתי ב-4 ערים סמוכות (רעננה, הרצליה, הוד השרון וכפר סבא) את אחוז גילאי ה17-0, את אחוז גילאי 65+ והתוצאות שהתגלו לפני לא כ''כ התפתיעו אותי.

במקום הרביעי - הרצליה: מחירי הדירות הגבוהים ברוב  שכונות בהרצליה והיעדר תוכניות לדיור בר השגה לזוגות צעירים  הביאו לכך שהרצליה מאבדת את תושביה הצעירים. למרות המצב הבעייתי,  עד היום לא נמצא פיתרון אמיתי לבעיה ותושביה הצעירים אשר עדיין מצליחים להתגורר בה עושים זאת בעיקר בשכירות.         

על פי מדדי הלמ''ס,  אחוז גילאי ה17-0  בעיר עומד על  23% ולעומתו ואילו אחוז הבני 65+ עלה והוא עומד כיום על 16.5%.

במקום השלישי- כפר סבא: מחירי הדירות הגבוהים גרמו לתופעת הנטישה של הזוגות הצעירים לא פסחה גם על כפר סבא. בימים אלו נבנה בחלקה הצפון מערבי של העיר קניון חדש אשר בצמוד אליו נמצאות שכונות חדשות רבות הנמצאות בשלבי בניה שונים. חלק משכונות הלו  אמורות לספק מענה לצעירים תושבי העיר אשר מעוניינים לרכוש דירה.

על פי מדדי הלמ''ס,  אחוז גילאי ה17-0  בעיר עומד על  25.7 % ולעומתו ואילו אחוז הבני 65+ דווקא מצוי במגמת ירידה והוא עומד כיום על 14.6%.

במקום השני- רעננה: למרות מחירי הדירות והשכירות הגבוהים, כמות האוכלוסיה הצעירה בקרב תושבי העיר תופסת נפח די גדול מן האוכלוסייה בעיר וזאת כתוצאה משתי סיבות:

1.  רעננה נחשבת לעיר הדתית ביותר באזור השרון, דבר אשר משפיע ישירות על קצב הריבוי הטבעי של אוכלוסיית העיר אשר גדל בקצב מהיר בקרב הציבור הדתי מהממוצע הארצי.

2. רעננה נחשבת לעיר הבכירה ביותר באזור השרון בכל הקשור לקליטת עולים המעוניינים לשוב/ להגר ולהשתקע בארץ. המיקום הנוח בתוספת אוכלוסיה מגווונת הביאו לכך שמשפחות רבות מחליטות להקים את חייהם החדשים בארץ דווקא ברעננה. סיבות אילו תורמות ללא ספק להצערתה של אוכלוסיית העיר באופן משמעותי מכוון שלרוב מדובר במשפחות עם ילדים או על בני נוער שרוצים לעשות עלייה ולהתגייס לצבא.

על פי מדדי הלמ''ס,  אחוז גילאי ה17-0 בעיר עומד על 26.7 % ולעומתו ואילו אחוז הבני 65+ עומד כיום על 13.6%.

במקום הראשון-הוד השרון: נחשבת לעיר הכי צעירה באזור השרון כאשר העיר הוקמה רק בשנת 1990. למרות גילה הצעיר העיר מונה 51,035 תושבים אשר רבים מהם עברו לגור בעיר בתחילת שנות ה-2000, זאת כתוצאה מתנופת הבנייה גדולה שחוותה העיר בשנים אלו.  הבנייה התאפשרה בזכות השטחים הרבים שהיו שוממים או שימשו לחקלאות עד אז, והיא כללה שכונות מגורים רבות, גינות נוי, ספורטק ומתחם סקייט פארק, קניונים, מתחם הייטק ועוד. כל הסיבות האלו פלוס מחירי הדירות הנמוכים (בעבר) והמיקום הנוח משכו אל העיר אוכלוסיה צעירה רבה. יש לציין כי קצב ההגירה הפנימית אל העיר גדל ונמשך עד היום כאשר על פי נתוני הלמ''ס האחרונים מספר אוכלוסית העיר גדל מ-49,943 ל-51,035.

על פי מדדי הלמ''ס,  אחוז גילאי ה17-0  בעיר עומד על  30% ולעומתו ואילו אחוז הבני 65+ עומד כיום על 10.5%.

ערן


www.pickacity.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב