דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כמה חתולים בבית זה יותר מדי? 

מאת    [ 23/06/2014 ]

מילים במאמר: 550   [ נצפה 3220 פעמים ]

כמה חתולים בבית זה יותר מדי?

אתם עלולים לחשוב שכמה שיש יותר חתולים בבית זה יותר טוב. האמנם? מאוד חשוב להבין את מגבלות הבית, כוח האדם המטפל בחתולים ותקציב.

כל מי שעוסק מרצונו החופשי ובהתנדבות בטיפול ובהצלת חתולי חצר יודע שאין מחסור בחתולים משוטטים חסרי בית החיים ברחובות כשהם ניזונים בפינות האכלה.  (אם יש כאלה)

הרצון לתת להם בית הוא תוצאה ישירה של הטיפול וההאכלה ברחוב. אלה אנשים טובים חמים ודואגים שרוצים לעשות את הדבר הנכון. אבל יש הבדל בין אוהבי חתולים המגדלים מספר חתולים בבית מרובה חתולים לבין אנשים אשר אוספים בצורה אובססיבית  חתולים לביתם מבלי להיות מסוגלים לראות את התמונה הכללית והנזקים היכולים להיגרם לחתולים וגם לבעלים עם הבית עמוס מדי בחתולים.

לפני שאתם מחליטים להכניס עוד חתול הביתה קחו בחשבון את  הנקודות הבאות:

 א.המצב הבריאותי של החתול החדש

חתולי חצר חשופים לפרזיטים ומחלות אשר לחתולי הבית אין הכרות עימם. לפני שאתם מכניסים חתול חדש הביתה יש לערוך בדיקת דם לאיתור  מחלות מדבקות שיכולות לסכן את חתולי הבית שלכם. מלבד זאת יש לחסן את החתול החדש לטפל בפרעושים ובקרדיות עם קימות וכמובן אסור לשכוח טפילי מעיים. אנחנו רוצים להציל עוד חתול לא להזיק לחתולי הבית שלנו.

 ב. מגבלות זמן

אתם עשויים להרים גבה, זמן? זמן הוא לא בעיה חתולים מסתדרים טוב לבד. עובדה זו נכונה רק חלקית. כדי לעשות אינטגרציה טובה של החתול החדש הביתה, לתוך הקהילה הקיימת בבית דרוש זמן. מחקרים מראים שחתול זקוק ל 40 דק קשר עם בעליו ביום. (ללא החלפת חול מילוי קערות מיים). 40 דק שבו יש לשחק עם החתול עם משחקי חכה 20 דק משחקי חכה, 10 דק הברשה, 10 דק ליטופים וכל מה שאתם אוהבים לעשות יחד.

חתולים ישנים רוב היום אבל עדיין זה מאוד חשוב ללטף לשחק ולהיות שם בשבילם. אם אתם עובדים  שעות רבות מחוץ לבית ואתם מגדלים עשרה חתולים זה יהיה מאוד לא פשוט לחתולים וגם לכם.

 ג. טיפול בארגז חול והאכלה

 


    • 

    במידה ואתם חיים בבית מרובה חתולים קחו בחשבון את הזמן הדרוש לנקות את הארגזים בכל יום, להוסיף חול חדש  ולדאוג לקערות מלאות סביב השעון. לא הרבה עבודה אולי אבל ביומיום עמוס אלה משימות מתווספות וגוזלות זמן ואם לא מקפידים עליהן החתולים יפתיעו בעשיית צרכים מחוץ לארגז.

     


    • 

    כסף זו לא מילה גסה

     

    חשוב לזכור שלגדל  חתולים זה דורש השקעה כלכלית, על חול, מזון, מזון רטוב, ביקורים שנתיים אצל הוטרינר ועוד.  כל תוספת למשפחה החתולית נמדדת גם בתוספת כספית. זהו חישוב שיש לעשות האם אתם מסוגלים לעמוד בתוספת הכספית החדשה?

     


    • 

    מגבלות מקום

אולי  הבעיה מספר אחת בבית מרובה חתולים . החישוב הוא שני חתולים לחדר ולא יותר יש להם בית של חדרים חתולים אתם יכולים לגדל יחד לא יותר משמונה חתולים. חתולים זקוקים למקום. לפינות שקטות, למקומות טיפוס. אתם חייבים לספק את כל אלה לחתולים כדי להקטין סטרס ובעיות התנהגות נפוצות כמו מריבות קשות על פינות שוות בבית או עשיית צרכים מחוץ לארגז של חתול ששאר החתולים לא נותנים לו לגשת לארגז החול.

 

לסיכום, אפשר לגדל מספר חתולים בבית אבל שימו לב שיש מספיק מקום לכולם, יש להם תקציב לממן את ההוצאות, יש להם זמן איכות עם החתולים וכולם בריאים כדי לא לסכן את חתולי הבית בהדבקה ע"י חתול חדש.

והכי חשוב תמשיכו לאהוב אותם!!!!!

 

 

 

 

קמליה נרקיס - מומחית להתנהגות חתולים. מלמדת התנהגות חתולים במכללת מגן דוד ירוק. מבקרת בבתים של בעלי חתולים ונותנת את כל השירותים לחתול-ייעוץ,מוצרים לחתול, ביביסיטר בבית החתול סדנאות הרצאות ועוד.
אתר אינטרנט:
http://yourcat.biz




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב