דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בדיקות גז ראדון 

מאת    [ 22/06/2014 ]

מילים במאמר: 423   [ נצפה 3022 פעמים ]

המדריך המלא לביצוע בדיקות גז ראדון

בשנים האחרונות אנו שומעים יותר ויותר על זיהום גז הראדון. בניגוד לסוגי גז אחרים, ראדון הוא גז רדיואקטיבי המופיע בכמה שרשראות דעיכה. זהו יסוד כימי ממשפחת הגזים האציליים הנוצר כתוצאה מהתפרקות היסוד רדיום. היות והיסוד מצוי בכל סוגי הקרקעות בריכוזים שונים, הסכנה להיחשפות אל גז ראדון גבוהה מהרגיל. ההתייחסות הנוכחית אל גז ראדון היא תוצאה של הימצאותו בבניינים ובעיקר במרתפים. הקרקע עליה בנויים הבניינים מכילה כמויות זעירות של חומרים רדיואקטיביים, אשר עוברים תהליך של התפרקות ויוצרים ראדון. לחילופין, הגז יכול להגיע אל איזור המגורים כתוצאה מהרכב חומרי הבנייה ובמיוחד מהמלט.

המאפיינים של גז ראדון הם פליטה איטית וכמות קטנה הנפלטת מהקירות. אף על פי כן, אין להקל ראש בנוכחות הגז ויש לבצע בדיקות גז ראדון באופן מקצועי. הראדון חודר למערכת הנשימה ויכול להקרין על רקמות הריאה. ריכוז גבוה של ראדון מעלה את הסיכוי לסרטן ריאות והאוכלוסייה הרגישה ביותר אליו כוללת ילדים ומעשנים. לא רבים יודעים זאת, אך גז ראדון אחראי על מחצית מהחשיפה לקרינה רדיואקטיבית טבעית. המלצות המומחים הן לבצע בדיקות גז ראדון באופן תקופתי, לאוורר מקומות סגורים כגון מרחבים מוגנים ומרתפים לעיתים קרובות ולפנות אל אנשי מקצוע בכל מקרה של התלבטות.

הנחיות המשרד להגנת הסביבה

גם המשרד להגנת הסביבה נדרש להתייחס אל החשיבות של בדיקות גז ראדון. המשרד ממליץ לציבור לבצע את הבדיקות בחדרים צמודי קרקע, במרתפים ובחדרים לא מאווררים, במבנים הנמצאים באיזור בעל ריכוז גבוה של גז ראדון בקרקע וגם בקומות נמוכות של בניינים משותפים. המלצה נוספת של המשרד היא לפנות אל בודקים מקצועיים המחזיקים בהיתר מיוחד. בודקים אלו עושים שימוש במכשור מקצועי מהימן ויכולים להמליץ על התאמות נדרשות.

יש מספר קריטריונים הנדרשים מבודק קרינה. קריטריונים אלו מוגדרים על ידי המשרד להגנת הסביבה והם מנחים את כל אנשי המקצוע העוסקים בתחום של בדיקות גז ראדון. ראשית, בודק הקרינה חייב להיות בעל רישיון בתוקף והסמכה מתאימה. שנית, עליו למסור למקבל השירות מסמך הנקרא "הוראות שימוש בגלאים" ומסמך נוסף בשם "מדיניות המשרד להגנת הסביבה לגבי בדיקות ריכוזי ראדון במבנים". לבסוף, המשרד להגנת הסביבה ממליץ על ביצוע בדיקות גז ראדון רק באמצעות בודקים המבצעים אנליזה של הגלאים ואף מקפידים על דיווח התוצאות למקבל השירות. מעבר לכך, המסמכים המופיעים באתר האינטרנט של המשרד להגנת הסביבה יכולים לעזור לאזרחים הבוחרים לבצע את הבדיקה בעצמם.

לסיכום, הנחיות המשרד להגנת הסביבה עולות בקנה אחד עם הנחיות המומחים המטפלים בנושא של בדיקות גז ראדון. זהו גז מסוכן מאוד הנפוץ בישראל הרבה יותר מכפי שנהוג לחשוב. פנו אל אנשי המקצוע המתאימים ובררו לגבי ביצוע הבדיקות בחלל המגורים או העבודה בהקדם האפשרי.

יורם זגורי חשמלאי בודק ומודד קרינה מוסמך


www.zyelect.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב