דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מתקני הרמה: סוגים ותפקידים 

מאת    [ 22/06/2014 ]

מילים במאמר: 451   [ נצפה 3094 פעמים ]

בעבר, אנשים היו נאלצים להרים ולהעביר משאות כבדים (כגון ציוד, סחורות וחומרי גלם) בכוחות עצמם. היום, עם התקדמות הטכנולוגיה, כולם יכולים לנשום לרווחה: אפשר להרים ולשנע משאות בצורה יעילה, פשוטה וידידותית, מבלי לשבור את הגב.

אם פעם רק עסקים וארגונים גדולים הרשו לעצמם לרכוש מתקני הרמה, הרי שהיום גם עסקים בינוניים ואפילו קטנים רוכשים מתקני הרמה ושינוע, המייעלים את תפקוד העסק ובמקביל אף מקלים על העובדים.

אם התחום מתקני ההרמה והשינוע חדש לכם, צירפנו לכם כמה מושגי יסוד בנושא:

במות הרמה
– במות הרמה מיועדות לשני צרכים: כדי לשנע מטען ממקום למקום ועבור עבודה בגובה. עם במות הרמה אפשר להעלות מטענים וסחורות לגובה במחסנים ובמפעלים, להרים ציוד באתרי בנייה, להעלות ציוד עבודה כאשר מבצעים עבודות חשמל ועוד. אפשר להגיד כי במות הרמה הן החלופה הטכנולוגית לסולם. הן יותר בטיחותיות, מגיעות למקומות גבוהים יותר ואינן מצריכות מאמץ פיזי רב. הן פופולריות במגוון עסקים בתחומי המסחר, המלאכה, הבנייה והתעשייה.

כננות חשמליות – לרוב, כננות חשמליות מיועדות להרמה של מטענים בינוניים וקטנים, אך ישנן גם כננות חשמליות שיכולות לשאת עד אלפי קילוגרמים. כננת חשמלית פופולרית בבתי עסק, מפעלים, אתרי בנייה ועוד.

עגלות משטחים - עגלות אלו הן מכונות שמיועדות לשינוע מטענים למרחקים קצרים. הן יכולות להרים אף מספר טונות! המטרה של עגלות משטחים היא לשנע משטחים למרחקים קצרים. העגלה בנויה כמזלג אשר נכנס מתחת למשטח. המזלג יכול להתרומם לגובה יחסית נמוך, אך מספיק בשביל להרים את המשטח.

עגלות שינוע – בקטגוריה זו ניתן למצוא עגלות משטחים, עגלות חשמליות, עגלות ממונעות, חביות ועגלות ידניות – שעליהן אפשר להעמיס ולשנע סחורה.

מתקני הרמה – שם כללי המתאר מתקני הרמה שמיועדים לשנע משאות ולהרימם לגובה. יש מגוון רב של מתקני הרמה שנבדלים ביניהם באופן הפעלתם, בגובה המקסימלי, במשקל ההרמה המקסימלי, בייעוד ועוד.

בין מתקני הרמה ניתן למצוא במות הרמה (שנקראות גם "משטחי הרמה". חלקן מיועדות להרמת משאות ואחרות – להרמה של בני אדם), סלי הרמה (שמיועדים להרמת בני אדם שמבצעים עבודות בגובה) ועוד.

היום אפשר למצוא מתקנים אלו במגוון עסקים בענפי הבנייה, החקלאות, המסחר, הרכב, התעשייה, המלאכה ועוד. מוסכים, נגריות, שדות תעופה, מפעלי תעשייה, מחסנים, מרכזים לוגיסטיים ועוד – כולם נעזרים במתקני הרמה על בסיס יומיומי.

עם זאת, חשוב לדעת כי מי שמתפעל את מתקני ההרמה צריך להכירם היטב ולעקוב אחרי הנחיות הבטיחות, שכן מתקנים אלו כבדים ומורכבים מאוד. אין לעבור את משקלו המקסימלי של המתקן, מה שעלול לפגוע ביציבות שלו. אחרי הכל, מתקנים אלו מיועדים להרמת משאות כבדים ובהתאם לזאת, מרכז הכובד שלהם משתנה.

לסיום, עם מתקני הרמה ושינוע החיים נהיו קלים, פשוטים ובטיחותיים יותר. כמובן, יש מגוון מתקני הרמה. חשוב לבחור ביניהם בהתאם לגובה ולמשקל של המטען וכן לסוג העבודה הנדרשת.

מוגש בחסות קבוצת זטא - הקבוצה עוסקת בין היתר בייבוא, יצור ואספקת אביזרים לבניית ארגזים לרכב, ציוד הרמה ושינוע, ציוד בטיחות לעבודה בגובה וגלגלים תעשייתיים. כל זאת תוך הקפדה על זמינות ואיכות המוצרים ושרות מקצועי בסטנדרטים גבוהים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב