דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קרח עד פתיל תכלת ג' נערים חטופים 

מאת    [ 20/06/2014 ]

מילים במאמר: 454   [ נצפה 2272 פעמים ]

אומר המדרש, כאשר הגיע קרח אל ביתו מהישיבה בה למד אצל משה רבינו, שאלתו אשתו, מה לימד אתכם משה היום ? ענה לה קרח, משה ליימד מפי הגבורה ענינו של פתיל התכלת בציצית.אמרה לו אשתו בא ועשה לך בגד אשר כולו תכלת.לבש בגד תכלת זה והלביש אף מאתים וחמישים איש עימו.באו כולם למשה ושאלו האם בגד זה שכולו תכלת חייב בציצית ?

אומרת התורה ויקח קרח, בן-יצהר בן-קהת בן-לוי; ודתן ואבירם בני אליאב, ואון בן-פלת--בני ראובן.ויקמו לפני משה, ואנשים מבני-ישראל חמשים ומאתים, נשיאי עדה קראי מועד, אנשי-שם.גם אצל המרגלים נאמר שלח-לך אנשים, ויתרו את-ארץ כנען, אשר-אני נתן, לבני ישראל:  איש אחד איש אחד למטה אבתיו, תשלחו--כל, נשיא בהם. וישלח אתם משה ממדבר פארן, על-פי יהוה:  כלם אנשים, ראשי בני-ישראל המה. 

חטא המרגלים וחטא קרח, מקור ענינו באנשים, נשיאי עדה, אנשי שם.

חטאם של אנשי שם, נשיאי עדה אלו הייתה בהבנת דרך עבודת השם.אין הקב"ה מבקש בגד שכולו תכלת, רחמנא ליבא בעי, היינו הקב"ה מבקש רק חוט תכלת אחד.אין הקב"ה מבקש אדם שכולו תכלת, שהרי אין כזה.כל שמבקש הקב"ה הינה רק פתיל אחד.הקב"ה מבקש מהאדם למצוא את פתיל התכלת שלו, בתוך כל מהותו אשר איננה תכלת.

ידועים הדברים, פתיל בסיסי הינו עשוי מג' חוטים השזורים יחדיו, בפחות מג' חוטים אין זה פתיל.

שלושת הנערים בחורי הישיבה, אשר נחטפו ע"י שונאי ישראל, ענינם היות הפתיל תכלת.ענינם להעיר ולעורר את האהבה עד שתחפץ, היינו להביא לידי וראיתם אתו וזכרתם את-כל-מצו‍ת יהוה, ועשיתם אתם; ולא-תתורו אחרי לבבכם, ואחרי עיניכם, אשר-אתם זנים, אחריהם.

אין הקב"ה מבקש בגד תכלת, הקב"ה מבקש רק פתיל.

הפתיל היהודי, פתיל התכלת אשר בבגד הלבן.צירוף התכלת של כל יהודי ויהודי, התכלת של כלל ישראל יביא להיות בגד לבן אשר בו הרבה מן התכלת, התכלת, הפתיל תכלת הוא אשר מביא לקיום הבגד כולו.כדברי הגמרא במסכת חולין, תכלת דומה לים וים דומה לרקיע ורקיע דומה לאבן ספיר ואבן ספיר דומה לכסא הכבוד.כסא הכבוד איננו העולם כולו.כסא הכבוד הינו הפתיל תכלת של העולם.פתיל התכלת המביא לקיום העולם.

אין פתיל התכלת של כולם שווה.יש שפתיל התכלת שלו, האמירה האמיתית בבוקר "מודה אני לפניך...", יש אשר פתיל התכלת שלו האמירה האמיתית "שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד", יש אשר בבואו לבית הכנסת, יודע להיכן הוא בא, בית בו שוכן הקב"ה, בבואו הרי הוא כולו נרעש ונפחד מפחד רוממות הבורא, בעמדו על פתח ביתו של הבורא, מבקש הוא הרשות להיכנס, כל עת שהותו שם מרגיש את הדר רוממותו.

אומר הקב"ה למה-לי רב-זבחיכם יאמר יהוה, שבעתי עלות אילים וחלב מריאים; ודם פרים וכבשים ועתודים, לא חפצתי.כי תבאו, לראות פני--מי-בקש זאת מידכם, רמס חצרי. 

אין הקב"ה מבקש מאומה, רק פתיל תכלת, לא בגד תכלת, שהרי אין כזה.על בגד תכלת נאמר  למה-לי רב-זבחיכם.... מי-בקש זאת מידכם.

רחמנא ליבא בעי - פ ת י ל  תכלת.

 

שבת שלום

גאולה קרובה לבוא.5

דויד לקס - מאבחן ומטפל הוליסטי מומחה מאבחן ומטפל הוליסטי, ניסיון מעל 10 שנים. . מתמחה בשילוב כלים טיפוליים, בהתאמה למטופל. מטפל בראיה יהודית ב: פסיכותראפיה גופנית, איזון גוף נפש, רפלקסולוגיה, אירדיולוגיה, עיסוי רקמות עמוק, דמיון מודרך, תנועה, מודעות עצמית. מתמחה במצוקות על רקע נפשי, דיכאונות, פוריות, עיכול, נשימה ועוד. בנוסף מטפל בחולים במחלות "סופניות". מנחה קבוצות ויחידים, למודעות עצמית, זיהוי וסיוע בפתרון בעיות התנהגותיות. מרצה למודעות יהודית.בוגר ומורה לשעבר במכללת "רידמן" ירושלים | 052-6409251




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב