איך לשמור על יציבה בריאה ?
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

איך לשמור על יציבה בריאה ? 

מאת    [ 16/06/2014 ]
מילים במאמר: 501   [ נצפה 2826 פעמים ]

 
 

כמה פעמים אמרו לך :

"הישיבה שלך כפופה"
"אילו רק הקפדת קצת יותר על היציבה שלך - החיים שלך היו מרגישים אחרת"
"זו סתם עצלנות- מה הבעיה לשבת עם גב זקוף ?"

אז הגיע הזמן להסיר את כל הדאגות, אומנם אומרים שצרת רבים היא נחמת טיפשים, אך העובדה היא שרוב האנשים אינם זקופים כל היום.
נכון שיש אנשים שמעוררים את קנאתנו בזקיפות קומתם, בדרך הליכתם, אך עדיין אף פעם אין לדעת כמה כאב מוסתר ביציבתם הנפלאה.

בכל זאת איך אפשר להגיע לכך שהגוף יוכל לשמור על זקיפות הקומה ? כיצד ניתן לשמור על הגב מפני הכאבים הרבים שכרוכים בישיבה רבת שעות, או בעבודה מאומצת , או אפילו בעמידה אין סופית ?

הפתרון נמצא בתשומת הלב שלך לגופך - כמה פעמים ביום יצא לך להקשיב לגוף שלך?
מה זה בכלל אומר להקשיב לגוף שלי ?


למשל בבוקר, הפעולה הפשוטה ביותר - להתמתח - לתת לעצמך זמן ולשים לב איך כל חלק וחלק בגוף מרגיש - כפות הרגלים, הגב התחתון, הזרועות , כפות הידיים הצוואר, הראש , הפנים.. להתמתח לכל הכיוונים , להניע את הגוף בעדינות, לא מהר... לאט לאט ולאפשר לגוף להתרגל לקצב של הבוקר - בלילה הגוף היה כמעט חסר תנועה ובבוקר סביר להניח שהגוף יתנועע הרבה יותר - אם נתחיל בתנועות עדינות ורכות - יהיה יותר קל לגוף להסתגל לקצב מהיר יותר בהמשך היום. 


במהלך היממה , בכל שלב ובכל רגע אפשר לעצור ולבחון כיצד הגוף חש עכשיו, ולחפש להניע אותו בתנועות עדינות תוך תשומת לב - איך זה משפיע על התחושה הכללית. כל הבדיקה יכולה לקחת חצי דקה דקה, אפשר גם יותר- זה תלוי רק בך.

באותו עיקרון אפשר לשים לב לגוף ממש לפני שהולכים לישון - שוב זהו מצב שבו קצב התנועה הולך להשתנות בצורה משמעותית, מיום עמוס ומלא חוויות, ריצות, משימות וסידורים, הגוף נפרש לשינה עם תנועה מועטה יחסית - כדאי להתארגן לכך ולתת לעצמך לעצור לרגע ולבדוק מה התחושה בחלקי הגוף השונים - אפשר לעשות זאת בתשומת הלב בלבד , אפשר להוסיף תנועות עדינות שמאפשרות לך לבחון את טווח התנועה ואפשר לבדוק זאת במגע - לתת לכף היד (למשל) לאחוז בכף הרגל ולבחון את ההשפעה של האחיזה על תחושת כף הרגל. אפשר לשחק בעוצמת הלחיצה ולבחון איך מרגישים לפני האחיזה ומה התחושה לאחר האחיזה. באותה הצורה אפשר לאחוז בצוואר, בזרוע השניה, באמה, להניח את הידיים על הפנים והראש.. וכן הלאה וכן הלאה . 

ההקשבה הזו, הנסיון למתוח את איברי הגוף בצורות שונות, שליחת הידיים אל כפות הרגליים, כל התנועות העדינות מאפשרות לך להבחין בתנועות חדשות בגופך , ההבחנה הזו בסופו של דבר מביאה לכך שגופך יבחין ביציבה הבריאה ביותר עבורך, אין צורך לזכור להזדקף, ככל שתשומת הלב שלך לגופך תגדל - כך הרצון להזדקף יבוא מעצמו, כך הגוף שלך יגיע ליציבה בריאה .. 
יציבה בריאה לא מתרחשת אם לא מקדישים לה זמן , מאמץ , תשומת לב.  מצד שני אין צורך להתיש את עצמך במחשבות על יציבה בריאה - בסך הכל צריך לשים לב לגוף.. אפשר לעשות זאת בקלות ואפילו בכיף - אני קוראת לזה - שיעורי פלדנקרייז ...


ממליצה לנסות, אפשר להיכנס לאתר שלי ולקרוא מאמרים נוספים, או בערוץ היו-טיוב ולראות סרטונים שונים המאפשרים להתנסות בחוויה הזו. 

ענת שץ
מורה לפלדנקרייז ומטפלת מגע גוף נפש
האתר שלי
פלדנקרייז וטיפולי מגע גוף נפש
שיעורי פלדנקרייז לקבוצות ושיעורי פלדנקרייז אישיים

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב