דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המערה בנימינה 2010 ביקורת יין 

מאת    [ 14/06/2014 ]

מילים במאמר: 453   [ נצפה 3662 פעמים ]

יקב בנימינה מציג המערה 2010 : ( נגיעות של עולם חדש )

יינן: ששון בן אהרון

בלנד: 60% קברנה סוביניון, 35% מרלו ו- 5% פטי ורדו single vineyard))

אלכוהול: 14%. חבית: 26 חודשים

שנת 2010: יולי, אוגוסט וספטמבר היו חודשים שבישלו את הענבים והבציר היה קשה ומאתגר מאוד עבור הייננים ואפילו הטובים שבהם. מעט מאוד הצליחו לקרוא את השטח ואלה שישנו בכרמים הצליחו לעשות יין טוב אלה שסמכו על הכורמים ולא בצרו בזמן קיבלו יינות מאוד בעייתיים. ב 2010 אין יינות בדרגת ביניים יש או יינות טובים או יינות גרועים.

רשמי טעימה : יין מאוד סימטרי עם כמה שכבות של ריחות וטעמי פירות יער שמתחילים עם פטל שחור רענן וממשיך עם טעמים מרוכזים בשלים ומאוד עסיסיים של עוד פרי אדום. מידי פעם קופצת הפרחוניות וטעמי האדמה. אפטר טייסט של פירות רכים מאוד טריים ומאוד מתובלים. חמיצות קלילה ונעימה שמאזנת את שמנוניות היין.

בטעימה הנ"ל הגישו לנו לטעימה  גם את המערה 2000 ו 2002 והיה מעניין לראות את התפתחות היינות בשנים האחרונות. לא אלאה אתכם בעוד רשמי טעימה אבל דווקא בגלל הטעימה הזאת הרגשתי בשינוי שיש ביין 2010 ושנת 2010 הייתה תרוץ טוב של ששון בן אהרון לנסות קצת נגיעות של עולם חדש ביין הזה ולכן היין הצליח לעקוף את השנה הבעייתית הזו 2010.

2010 הוא יין שמוכן לשתייה מיידית ועונה על הסיפוקים שחובב היין רוצה למצוא ביין משובח. היין מבליט את הפרי ופחות את החמיצות. חרף היותו זמן רב בחבית היא לא השתלטה והעניקה אכסניה עדינה מאוד. היין לא בנוי לשרוד עשור כמו אחיו מ 00 ו 02 וזה הזמן ליהנות מהחוויה שהוא מעניק והיא אכן משובחת.

 

בשולי הטעימה :

היינן ששון בן אהרון שחתום על המערה 10 עזב השנה את יקב בנימינה לטובת יקב מוני. הייננים                  יפתח פרץ ויעל סנדל הם אלו שהציגו את היין ובכבוד ובפרגון גדול לששון. שנה לא פשוטה עוברת על יקב בנימינה עם עזיבת שני הייננים המובילים אסף פז וששון וכבר כתבתי את דעתי על משחק הכיסאות שיש בענף. אבל דווקא בטעימה הזו ראיתי את הברק והתשוקה שיש בשני הייננים הצעירים ביקב בנימינה וזה נותן הרגשה טובה. מה יוליד יום איש לא יכול לנחש אבל צריך כמובן לתת לעשייה לדבר ולראות לאן נושבת הרוח ביקב. כל האפשרויות פתוחות בשיחה שהייתה לי עם הבעלים זכי שלום בטעימה הזו יכולתי להתרשם מדבריו  כי ליקב יש תוכנית להתפתח וכן הוא קורא את שוק היין באופן מאוד מיוחד כיאה לאיש עסקים עם ראייה עתידית מאוד כלכלית.

 

הטעימה נערכה בוויינרי – הבר יינות של מלון ממילא ירושלים תחת מקצועיותו של סומלייה המלון עוז קורנברג. מדובר במלון ששם דגש על יינות איכות עם אוכל שמשתלב נפלא וכמובן עם נוף מקסים לחומות העיר. מדובר במקום שאכן מאמץ את המשפט " רק אוכל טוב ויין משובח " שאפו.

שף אלון גונן  קייטרינג אל בריו, מסעדת LA MIERER in Bastia  כתב ומבקר היין של אתר אכול ושאטו  ובאתר היין אדום או לבן ובעל טור  בהארץ  און ליין




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב