דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ההיסטוריה של המזגנים, מהמניפה למאוורר ועד היום 

מאת    [ 12/06/2014 ]

מילים במאמר: 363   [ נצפה 4367 פעמים ]

ההתגלגלות של המזגן 

כיום אנו מכירים את המזגן כמו שהוא מוצג כמכשיר חשמלי, קיימים מזגנים שונים עם מחירים ויש גם עלות התקנת מזגן, כל זה יפה מאוד אך בואו נכיר את התפתחותו של המזגן או יותר נכון של אמצעי האוורור הראשון. בשנת 1824 מייקל פראדי גילה את עקרונות הקירור, בשנת 1834 יעקב פרקינס המציא את מערכת הדחיסה במזגנים. בשנת 1902, הווילאנד וויליס, המציא את המזגן הראשון ומכאן החל הייצור של מזגני אוויר. בשנת 1906 סטיוארט קרמר יצא עם המושג "מיזוג אוויר" שמאז כולם מכירים ומשתמשים בו. בשנת 1936 הייתה תערוכת שיטות הקירור בה הוצגו שיטות של קירור. בשנת 1928 תומס מיג'לי גילה את גז הפראון ובשמת 1930 הותקנה בפעם הראשונה מערכת מיזוג בבית הלבן. בשנת 1946, הביקוש של המזגנים עלה והגיע לייצור של 30.000 מזגנים בשנה. בשמת 1953, התאחדות התעשיינים של ארה"ב איחדה את כל יצרני המזגנים לאגודה אחת.

טכנולוגיית המזגנים שלהיום

היום הטכנולוגיה של המזגנים השתנתה והומצא מזגן האינוורטור ביפן. זוהי בעצם דרך של שליטה במהירות הסיבובים במדחס. מזגן העובד בשיטה הרגילה, מופעל באיזו שהיא עוצמה ומטריד את הטמפרטורה באמצעות השלט . כאשר הטמפרטורה עולה עד איזה שהיא דרגה, המדחס יופעל שוב וכך הפעולה תחזור על עצמה. בשיטת האינוונטור, כאשר האוויר הגיע לטמפרטורה הנדרשת המזגן לא ייכבה, אלא יפחית את המהירות והכוח וכך אף ישמור על טמפרטורה רצויה בחלל החדר. פעולה זו לא רק ששומרת על המזגן אלא גורמת לו לצריכת אנרגיה נמוכה יותר. רמת הרעש היא הרבה יותר נמוכה מאשר שאר המזגנים, דבר המוסיף למזגן זה יתרונות. מזגן רגיל, פועל לסירוגין ואילו מזגן אינוונטור פועל כל הזמן תוך ניצול הכוח הדרוש כך שישמור על טמפרטורה קבועה בחדר. הפעולה הזאת צורכת פחות חשמל, בזכות הפעולה החדשנית הזאת של האינוונטור, המדחס לא נשחק ועובד בדרך שקטה יותר.

איזה מזגן כדאי לנו לרכוש?

היום הרבה יותר קשה לרכוש מזגן, יש כל כך הרבה מבחר וסוגים שונים של מזגנים, שיטות קירור ועוד שכל צרכן יכול להתבלבל. התחום של המזגנים התפתח וממשיך להתפתח כל השנים. יש מוצרים חדשים שמתאימים לכל מיני תקציבים. יש מזגני חיצוניים ופנימיים, מרכזים ומפוצלים בכל מיני עוצמות. חשוב להתאים את המזגן לגודל החדר. אם החדר הוא קטן נרכוש מזגן של כוח סוס אחד אבל לחללים גדולים מאוד, נרכוש מזגן של שלוש כוחות סוס שוכל לקרר את כל החלל. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב