דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהי רשלנות רפואית ומהן השלכותיה? 

מאת    [ 12/06/2014 ]

מילים במאמר: 373   [ נצפה 3091 פעמים ]

 

בעלי מקצועות חופשיים עשויים לעיתים רבות לגרום לנזק אשר נגרם כתוצאה מחוסר זהירות או היסח הדעת. בכל מה שקשור לרפואה, כל טעות עשויה להסתיים בתוצאות טרגיות, פגיעות בדרגות חומרה שונות ואפילו למוות. מקרי רשלנות רפואית הינם נפוצים ביותר בבתי המשפט בדיני הנזיקין ומוטב לדעת יותר על מה בדיוק מדובר.

 

רשלנות בעולם הרפואה

רשלנות בעולם הרפואה עשויה להתרחש בכל מפגש בין רופא למטופל. היא לא מתבצעת חלילה בזדון אך טעויות שונות, שיקולי דעת מוטעים ואפילו מקרים של היסח הדעת, כולם עשויים לגרום לנזק בזמן מסוים. ולמשל, רשלנות רפואית מתוארת רבות בזמני ההיריון והלידה כגון אי אבחון מום בסקירת המערכות, טעות באבחון יתר לחץ דם הריוני, אי נוכחות רופא נשים בזמן הלידה ועוד. כך ניתן לתאר מקרים של רשלנות בכל תחומי הרפואה, לרבות האורטופדיה, הרפואה הפנימית, רפואת הילדים ואפילו הפסיכיאטריה. חשוב לציין כי רשלנות רפואית מוגדרת רק כאשר נגרם נזק בפועל וכי הוכח קשר סיבתי ברור בין הופעת הנזק לבין פעולתו (או אי פעולתו במקרים מסוימים) של הרופא. לעיתים רבות נדחות על הסף טענות כנגד רשלנות רפואית כאשר מתברר כי הרופא המטפל פעל ע"פ ראות עיניו המקצועית ועדיין נגרם נזק, אשר ייתכן שלא היה מתממש לולא בחר הרופא בפרקטיקה אחרת. במילים אחרות, גם לרופא מותר לטעות כשאר האדם, אך כלל פעולותיו נבדקות לעומק טרם ההכרה ברשלנות בפועל בבתי המשפט.

 

רשלנות רפואית - חשיבות ההכרה

מאחר וקשה מאוד לקבוע ערך כספי לילד אשר נולד עם מום ועליו ועל בני משפחתו להתמודד עם כך כל ימי חייהם כמו גם שקשה לקבוע ערך אפילו לאצבע אשר נכרתה בטעות, הרי שמקובל ביותר לקבוע פיצויים בגובה רב כאשר מוכחת רשלנות רפואית בבתי המשפט. הפיצוי מהווה עונש כנגד המתרשל ונועד לשקף במידת האפשר את הנכונות להחזיר את המצב לקדמותו. ברור אפוא, כי לידת תינוק אשר נולד בעל מום, למרות שהרופא המטפל לא פיענח מום בסקירת המערכות או ע"פ בדיקות הדם למרות שהיה ברור כי עליו היה לעשות כן, תפצה את הנפגעים במיליוני שקלים, למרות שאת המצב אין להשיב ולא משנה אילו סכומים יוענקו.

 

חשוב מאוד להתקשר עם עו"ד או משרד עורכי דין אשר מתמחים במקרי רשלנות רפואית ומכירים את כל הדינים והפסיקות הקשורות לנושא זה. פנייה שכזאת תבטיח לכם את מירב הסיכויים לקבלת הפיצויים הכה חשובים לכם ותקל ולו במעט על עוגמת הנפש.

 

 

נועה שיין




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב