דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


...ואת הטחול כבר הצחקתם ?! 

מאת    [ 13/03/2008 ]

מילים במאמר: 775   [ נצפה 2156 פעמים ]



הטחול הוא מושבם של הצחוק וההומור. בספרו "אנטומיה של המחלה" מספר מחברו נורמן קזינס, איך הוא החלים ממחלה קשה על ידי צחוק שחיזק את המערכת החיסונית שלו. בעצם המערכת החיסונית ממלאת תפקיד חשוב כמעט בכל מחלה, מהצטטנות עד למצב רגשי של דיכאון.
מבחינה מדעית, הטחול מתפקד כמאגר דם. מייצר תאי דם לבנים, ומפרק תאי דם אדומים פגומים או מתים. כשהגוף זקוק לתוספת דם, הטחול מתכווץ בהשפעת אדרנלין, ומוציא מתוכו תוספת תאי דם לזרם הדם. הטחול מייצר גם נוגדנים. לפי הרפואה הסינית, האנרגיה המופקת מהמזון בגופנו מיוצרת ע"י הטחול.

הטחול, לפי הקבלה, הינו מרכז השמחה. כשכורתים את הטחול האדם מפסיק להיות שמח. מבחינת מרכזי אנרגיות, הטחול הוא חלק מההצקרה השניה, הידועה כצקרת המין, או עפ"י תיאוריות אחרות, כצקרת הטחול. כאשר מרכז זה פועל היטב, האדם יחוש סיפוק, אומץ, משיכה למין הנגדי, חיות וכן חיים ביצירתיות מתמדת.

מה כל כך חשוב בצחוק וכיצד הצחוק קשור לבריאות? הצחוק משחרר חומר כימי הנקרא אנדורפין, חומר המצוי באופן טבעי במוח שלנו ומסיע להרגעת כאבים ולשיפור מצב הרוח. כלומר, אם יש לכם מצב רוח רע - תתחילו לצחוק ותראו כיצד מצב הרוח שלכם מתחיל להשתפר. חוקרים טוענים שהצחוק יכול להפחית את הסכנה להתקפי לב. הלב הוא מעין משאבה המזרימה דם לכל איברי הגוף. כשלוקים בהתקף לב, הדבר אומר שיש בעיה באספקת הדם אל השריר. האנדורפין משחרר, למעשה, את כלי הדם וכך מגביר הצחוק את זרימת הדם אל האיברים הפנימיים ומפעיל טוב יותר את מערכת הלב.

אז איך מצחיקים את הטחול? על ידי דימיון מודרך עוזר לנו ד"ר גרלד אפשטיין, בספרו "דימיון מודרך",בפרק: צייר החיים:

"עצום את עיניך ונשוף שלוש פעמים. היכנס לגופך דרך כל פתח שתבחר ומצא את דרכך אל הטחול.

נשוף פעם אחת וראה את עצמך מול הטחול כצייר החובש כובע ברט ואוחז פלטת צבעים ומכחול. צייר פני ליצן על הטחול.

ראה את עצמך מתבונן בציור המושלם ומחייך. בעת שאתה עושה זאת, הליצן צוחק. פיו נפתח ולשונו הגדולה והארוכה יוצאת החוצה כנהר של תאי לימפוציטים שאתה רואה ומרגיש, הזורמים וגועשים בדמך ומגיעים לכל חלקי הגוף ונלחמים במחלה. ראה והרגש כיצד תאים אלו קלילים ומרקדים תוססים בזרם דמך, מקיפים את הפולשים. לאחר שסיימת לטפל בטחול, ראה את עצמך שט לבלוטת התריס. ראה את בלוטת התריס כפרח לוטוס סגור בעל שישה עלי כותרת, שאתה מעסה בעדינות בעשר אצבעות שקופות.

בעת שאתה עושה זאת, אתה רואה את עלי הכותרת נפתחים, כשזרעי תאי הטי-4 של המערכת החיסונית שבמרכזם, זורמים החוצה ועפים בגופך, נוחתים בכל מקום וזורעים את עצמם, מתרבים, נלחמים והורסים את הפולשים.

ראה כיצד כל גופך מתעורר ומתרגש לקראת בואם של הזרעים הפוריים הללו. ראה והרגש את הורמון בלוטת התריס זורם דרך עלי הכותרת הפתוחים ומעבר להם כנחל אדום, הזורם אל עצמותיך הארוכות ומעורר את לשד העצמות ליצור תאי דם לבנים טי4- וטי-8. ראה תאים אלו זורמים בצינורות הדם שבעצמותיך ומשפיעים על זרם הדם שלך. שמע אותם קוראים לפולשים לצאת ממחבואם ברקמות ובאיברים וראה אותם משמידים את הפולשים. ראה, הרגש ודע את כוח החיים שנוטעים בך תאים אלו. פקח את עיניך."

בפורים ניתן לתקן הכול מתוך צחוק, ומעלת התיקון של הצחוק גבוהה מאין כמוה. המהר"ל מפראג מלמד שפורים הוא יום החזרה אל הילדות הפנימית. כל התיקון הנפשי, מתחולל ביום זה מתוך הנגיעה המחודשת בתום ובשמחה של הילדות הנשכחת. בפורים אנחנו חוזרים אל השורש. חזרה אל ההתחלה. אל הילדות, שבה הכול חביב משועשע ומלא צחוק.

שלושה דברים, אמר רבי זושא, יש ללמוד מן התינוק:

א. התינוק לעולם איננו יושב בטל, הוא תמיד עסוק, תמיד לומד.

ב. כשהוא רוצה משהו הוא מיד בוכה שיתנו לו.

ג. התינוק תמיד שמח.

בפורים אנחנו עושים את עצמנו למה שאנחנו לא ואומרים את כל האמת דרך תחפושת השקר. לכן פורים הוא החג הכי רציני והכי לא רציני גם יחד. החג הגדול של כפרת העוונות מתוך בדיחות הדעת. חודש אדר מאופיין בחוש הצחוק, בחוש ההומור, שבלעדיו אין לאדם כל יכולת להבין את סודות הקיום.

"כי העולם מצחיק - אז צוחקים "
מצווה לערוך סעודה ביום הפורים ולאכל בה בשר ולשתות יין...

לסעודת פורים יש מעלה נפלאה יותר מכל הסעודות האחרות, כיון שבפורים אנו מתעלים ע"י הנאת הגוף ודבר זה הוא מיוחד מאוד! בד"כ כאשר רוצים להעלות את הנפש, את הנשמה ולטהר אותה אנחנו צריכים להתענות, להיות בלא אוכל ושתייה, ועל ידי צומות אנחנו מכפרים על מה שהיה בעבר. בפורים התיקון הוא ע"י הנאת הגוף, משתה, שמחה וריקודים.

רוברט הולדן, מחבר הספר "הצחוק התרופה הטובה ביותר" מספר ששבטים החיים ביערות הגשם שבדרום אמריקה נוהגים, בכל פעם שמישהו חולה במחלה אנושה, לערוך פסטיבל צחוק, שנועד לעודד את החולה ולזרז את הריפוי עד להבראה מלאה.

לכל אחד מאתנו, סיבות שונות ומשונות הגורמות לנו לצחוק. ישנם אנשים הצוחקים מבדיחות קרש, יש האוהבים הומור שחור ויש שנמשכים להומור מתחכם יותר...כל אחד ומה שמצחיק אותו. ההומור הוא שפה בין-לאומית המקשרת בין כל בני המין האנושי. דחף הצחוק נמצא אצל כל אחד מאתנו באופן אישי.

נשמח, נצחק, והכי חשוב שיהיה לנו חג שמח והעיקר הבריאות!!!!!!!
סנדרה אליאש, מטפלת הוליסטית רב-תחומית ורייקי מאסטר. מתמחה בשיטות ריפוי משולבות לחיזוק מערכת החיסונית, התמודדות עם מצבי לחץ ובעיות נשימה.מלווה תהליכים בהתפתחות הרוחנית. מנחה קורסי רייקי ומדיטציה.
http://www.ima-adama.co.il/homesites/Preview.asp?WebsiteID=1165



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב