פרסום הוא פעולה הכרחית שעל כל עסק להשקיע בו את מיטב כספו, על מנת שיוכל להגדיל רווחים, אם על ידי משיכת לקוחות חדשים אל העסק ואם על ידי הגדלת הרכישות מצד לקוחות קיימים של העסק.
יש כלי פרסום רבים שבהם עסקים יכולים להשתמש; שילוט חוצות הוא אחד הכלים האלו, ונראה שגם היום עסקים רבים עושים בו שימוש.
מה זה?
שילוט חוצות הוא למעשה שלטים בגדלים שונים שפרוסים ברחובות עירוניים פנימיים וכבישים ראשיים בעיקר.
המחיר עבור השילוט מתבסס בעיקר על המיקום של השלטים והגודל שלהם. חברות גדולות מאוד לרוב משקיעות כספן בשלטים גדולים במיוחד והן בוחרות למקם אותם בכבישים ראשיים בהם יש תנועה גדולה.
מאפיינים
שילוט חוצות מתחלק לשני סוגים עיקריים- יש שלטים רגילים ויש שלטים מוארים. המחיר עבור שלטים מוארים הוא בדרך כלל גבוה יותר, והלקוח שמזמין אותם יכול לבחור מתי האורות של השלט יהיו דלוקים.
כל לקוח יכול לבחור את העיצוב שלו, כולל תמונות (צבעים, גדלים וכדומה), כמות תווים לטקסט ועוד.
האם זה עדיין עובד?
גם היום, שילוט חוצות הוא כלי פרסום יעיל, אך לא תמיד השימוש בו הוא נחוץ. ניקח לדוגמא חברות תקשורת (סלקום ואחרות)- חברות כאלה אינן משתמשות בשילוט החוצות על בסיס קבוע, אלא אם כן יש להן מבצע חדש שהן רוצות לפרסם לקהל הרחב. הסיבה לכך הוא היצע החברות הקטן וההיכרות של הקהל הרחב עם כולן, גם אם לא היה ניסיון אישי כלקוח של החברות.
אם כן, שילוט חוצות נפוץ בעיקר במקרים של חברות חדשות שרוצות למנף עצמן, חברות או גופים וותיקים מכל התחומים שיש להם שירות או מוצר חדש, מבצעים, פרויקטים חדשים וכדומה.
איך להחליט אם זה כדאי?
אומנם שלטי חוצות יכולים להיות יעילים מאוד, אבל לא תמיד זה נכון להשתמש בהם. ההשקעה בשלטי החוצות תהיה משתלמת רק כאשר בוחרים את הזמן, הגודל והמיקום הנכונים.
בהתאם לתקציב שיש לעסק, צריך לבחון את האפשרויות שיש- מה גודל השלט שאפשר לבחור, איפה ניתן למקם את השלט, ומה הרווח המשוער שהוא יכול להניב עבור העסק?