דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לבצע רילוקיישן מוצלח 

מאת    [ 10/06/2014 ]

מילים במאמר: 412   [ נצפה 3411 פעמים ]

בד בבד עם התגברות הגלובליזציה הפך רילוקיישין להיות משאת נפשם של ישראלים רבים, בזכות ההבטחה לחיים במדינה אחרת עם הכנסה נאה במיוחד. יחד עם זאת, לא אחת מסתיים המעבר במפח נפש וכישלון. על מנת להימנע ממצבים אלו חשוב תחילה להבין מדוע הם קורים, לדעת כיצד לבחור במדינה ובעבודה הנכונות עבורכם, ולהטמיע את משמעויותיו השונות של המעבר.

 

רילוקיישן דורש הכנה מראש

 

מחקרים שבוצעו בנושאי רילוקיישן מעידים כי הסיבה העיקרית לכישלון טמונה בחוסר יכולת של המשפחה להשתלב במדינה הזרה. חשוב להבין כי מעבר לארץ זרה הינו שינוי גדול הכרוך באי ודאות מרובה, ולכן נדרשות היערכות והכנות מקיפות. מדובר בין היתר במציאת מקום מגורים, מסגרות חינוכיות, קהילה וחברה, וגם אפשרויות תעסוקה ועניין לבן הזוג השני. למעשה, ככל שתבינו לעומקם את התרבות, החוקים ואופן ההתנהלות במדינה, כך תוכלו למצוא פתרונות ריאליים להשתלבות ויגדלו סיכויי ההצלחה של הרילוקיישן.

 

אשרות עבודה

 

חלק חשוב מההכנות לרילוקיישן הינו בהבנת המשמעות החוקית והמשפטית של המעבר. בתור התחלה, יש לברר אילו זכויות מעניקה אשרת העבודה באותה מדינה, מהו מועד קבלתה ובאם היא נדרשת לשם התחלת ההעסקה. כמו כן, מומלץ לבדוק אם קיימת אפשרות לספק אשרת עבודה גם לבן או לבת הזוג, לברר את משמעות היבטי המיסוי החלים על העובד, והשפעתם על ההכנסה הסופית של המשפחה. יש לציין כי במרבית המקרים לא מומלץ למהר ולוותר על תושבות ישראלית עד שהרילוקיישן יציב וודאי, בשל סוגיות של כפל מס.

 

הסכם העסקה מותאם לרילוקיישן

 

מעבר לבירור זכויות העובד במדינה זרה, והיותן כלולות בהסכם ההעסקה שלכם, חשוב גם לדרוש חוזה מותאם למצב של רילוקייישן. כלומר, על ההסכם לכלול הטבות שונות כגון תשלום ביטוח רפואי לעובד ולבני משפחתו, מציאת דיור נאות, מימון טיסות לביקורי מולדת, ומימון עלויות העברת ציוד לחו"ל ובחזרה לישראל. יש לציין כי מומלץ לתאם נסיעה עם ילדים מול מועד התחלתה וסיומה של שנת הלימודים.

 

לחזק את התא המשפחתי

 

רילוקיישן דורש לא מעט חוסן נפשי לקראת התמודדות עם מצבים וסיטואציות בסביבה זרה. כאן אי אפשר לברוח לחברים, לקרובי משפחה או לנופים מוכרים, כאשר מקור הנחמה והסיוע העיקרי הינו הגרעין המשפחתי. לכן, רילוקיישן מוצלח כרוך בהכנה של התא המשפחתי מבחינת תיאום ציפיות, הגדרה מחדש של תפקידים במשפחה, שיתוף בחששות ופחדים, ובדיקת אפשריות שונות לפתרונם. מעבר לכך, אם קיימות בעיות מהותיות בזוגיות או בתקשורת המשפחתית, חשוב לפותרן בטרם הנסיעה מכיוון שבתנאי לחץ בעיות לא פתורות נוטות להסלים ולהחריף. מאידך, תא משפחתי מגובש ומתקשר עשוי בהחלט להוות מפתח להצלחת הנסיעה, ולהפיכתה לחוויה מלמדת ובלתי נשכחת.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב