דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניתוח בריאטרי ממזער נזקים במחלות כבד 

מאת    [ 07/06/2014 ]

מילים במאמר: 440   [ נצפה 1830 פעמים ]

נתונים מחקריים חדשים מעידים על הצלחה מפתיעה נוספת הקשורה בשיפור באיכות החיים של הלוקים בהשמנת יתר קיצונית הבוחרים לעבור ניתוח בריאטרי. מסתבר כי אם אתם לוקים במחלת כבד שומני, הניתוח הבריטארי שתעברו ישפר את איכות החיים שלכם. ד"ר אסנת רזיאל עם הפרטים המפתיעים.

ד"ר אסנת רזיאל

מחקר חדש בהובלת ד"ר מיכאל מור אשר נערך באוניברסיטת דרום פלורידה ואשר הוצג בשבוע מחלות העיכול, מצליח להצביע על הקשר בין ניתוחים בריאטרים לבין השיפור בכבד השומני.

ד"ר מור מציין כי למעלה מ 30% מאוכלוסיית ארצות הברית סובלים ממחלת כבד שומני ויותר ממחצית הלוקים במחלה זו לוקים גם בהשמנת יתר קיצונית.

"הממצאים שלנו מצביעים על כך כי יש לשקול ניתוח בריאטרי כחלק מהליך טיפולי בחולים הלוקים במחלת כבד שומני ואשר סובלים במקביל מהשמנת יתר קיצונית, כאמצעי יעיל לטיפול במחלת הכבד השומני".

מור ועמיתיו מציינים במקביל להמלצתם זו כי התערבות מסורתיות במחלה זו כגון טיפול תרופתי מביאה לשיעורי הצלחה נמוכים במיוחד בקרב חולים אלו.

במהלך המחקר השוו חוקרים ביופסיית כבד אשר נלקחה מ 152 חולים אשר היו במהלך הליך בריאטרי ועקבו אחריהם במהלך כ 29 חודשים לאחר הניתוח. ממוצע ה BMI  ההתחלתי של הנבדקים היה גבוה ועמד על 52. כל החולים ירדו במשקלם לאחר הניתוח והראו שיפור בתוצאות ביופסיית הכבד שלהם לאורך התהליך.

בבדיקת ביופסיה טרום ניתוחית , חוקרים זיהו בחולי כבד ביטויים רבים לפגיעות בכבד, כגון משקעי שומן, דלקת כבד ואף גורמים נוספים אשר עלולים להוביל לשחמת הכבד ולפיברוזיס בכבד.

בביופסייה השוואתית שעברו הנבדקים לאחר הניתוח הם מצאו כי הניתוח הבריאטרי הביא לשיפור דרמטי עבור חולים אלו. ביופסיות אלו העידו כי משקעי שומן בכבד פחתו בקרב כ 70% מן החולים, שיעור מדהים לכל הדעות. כמו כן השתפרה מצבה של דלקת הכבד וב 74% מן החולים נעלמה דלקת הכבד מסוג lobular. דלקת מסוג steatohepatitis נפתרה אצל כ 88% מן החולים ואף בשיעור דלקות כבד כרוניות חלה ירידה של כ 30% לערך. בנוסף לכל השיפורים הללו נרשמו גם שיפורים משמעותיים אצל הלוקים בפיברוזיס בכבד או בשחמת כבד.

מור הוסיף כי העובדה שאנו נמצאים בעיצומה של מגפת השמנה כלל עולמית שמעלה את הסיכוי של הלוקים בה לעבור למצב של תפקוד לקוי של הכבד. ניתוח בריאטרי הוא בעל השפעות חיוביות רבות על גוף האדם. כבד הלוקה במחלות ותסמונות הקשורות להשמנה, מגיב אליו בצורה מיטבית.

אם בעבר נטו חוקרים להצביע על העלמות סוכרת אצל חולים בריאטרים, הרי שכעת, השפעותיו מרחיקות הלכת של הניתוח הבריאטרי על מחלות נוספות ושיפור של תפקודי גוף נוספים, הופך קריטי יותר ויותר ומדגיש את הצורך לשקול אותו כאמצעי ריפוי של ממש, המביא לשיפור דרמטי באיכות חיים של הסובלים מהשמנת יתר קיצונית, ולא רק בשל המשקל אלא בשל מחלות הקשורות בהשמנת יתר קיצונית והעובדה שניתוח זה מצליח לסייע ללוקים בהן להיאבק ואף להחלים מהן.

 

ד"ר אסנת רזיאל, רופאה כירורגית מומחית בניתוחי הרזיה, מנהלת מלבי - מרכז רפואי לטיפול בהשמנת יתר, קבוצת אסיא מדיקל, אסותא תל אביב. אתר מלבי מרכז מידע מקצועי ומהימן אודות כל האמצעים לטיפול בבעיות השמנת יתר: הרזיה, דיאטה, ספורט, פסיכולוגיה וניתוחי קיצור קיבה. כתובת: בית חולים אסותא רמת החייל, הברזל 20, תל אביב. טל: 03-7645444 http://www.hashmana.co.il drraziel@zahav.net.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב