דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איטום גג בטון ביריעות ביטומניות 

מאת    [ 02/06/2014 ]

מילים במאמר: 355   [ נצפה 1468 פעמים ]

האיטום לגגות בטון המקובל ביותר כיום הנו איטום ביריעות ביטומניות . האיטום מבוצע על ידי איש מקצוע ותפקידו לבצע את האיטום בצורה טובה ולמנוע חדירת מים מהגג אל החללים שמתחתיו. לשם כך עליו להכין את הגג  להדבקת היריעות וכן את האזורים  עליהם תודבק היריעה. ,ההכנה תכלול ניקוי הגג מכל עצם בולט העשוי להגביה את היריעה וליצור בועה שאינה צמודה אל פני הבטון בנוסף עליו למרוח את הגג במשחה שתקשר בין היריעה למשטח הגג (פריימר). בקצה הגג בדרך כלל ימצא קיר או בנקט , היריעה שתפרש על המשטח צריכה להמשיך ולטפס על אותו קיר או בנקט לפחות לגובה של 20 ס"מ מהמשטח. היריעה שנפרשת עשויה בצידה התחתון מזפת ותפקידה להתפש ולהאחז במשטח המיועד לאיטום לשם כך בעל המקצוע מחמם את היריעה באמצעות להביור אש עד לטמפרטורת התכה של הזפת ואז באמצעות גלגלת מהדק את היריעה אל המשטח. רוחב היריעה  הנו  כמטר ולצידה בחפיפה מוצמדת יריעה נוספת העוברת את אותו תהליך ההצמדה  חשיבות מיוחדת נותן בעל המקצוע לתפר שבין היריעות ובאזורים אלו הוא יחמם  את היריעות בזהירות עד להופעת הזפת הנוזלית בקצה היריעה, וכל זאת מבלי להדליק את הזפת שיכול בקלות להדלק ולבעור. לאחר שגלשה הזפת החוצה יחול החיבור האוטם בין שתי היריעות.

דגשים מיוחדים צריך בעל המקצוע לתת לאיטום סביב צנרת מי גשם ולאורך הקירות  שבקצות המשטחים .  באזורי החיבור שבין הגג החדש לבית ישן , באזור הכניסה לגג במידה והוא מתבצע מתוך המבנה , סביב כל צנרת החודרת את הרצפה כמו צנרת מזוג  במידה וקיימת.

במידה והיריעות נותרות חשופות על הגג ללא ביצוע ריצוף מעליהן יש להמנע מהנחת אביזרים חדים או רוטטים על היריעות (דוד שמש או מזגן ) במידה ואין ברירה יש ליצור משטח רחב שלא יקרע את האיטום ועליו להניח את האביזרים.

בגמר האיטום חובה לבצע בדיקה. הבדיקה מתבצעת תוך הצפת כל הגג בשכבת מים בגובה של כ10 עד 15 ס"מ לשם כך יש לאטום את פתח הניקוז באופן מוחלט וכן לוודא כי מים אינם בורחים דרך פתח המדרגות . לאחר ההצפה יש לסמן את גובה פני המים ולהשאירם כך לפחות 24 שעות. במידה ולא מתגלים סימני רטיבות בחללים שמתחת לגג ובקירות החיצוניים לגג ופני המים לאחר 24 שעות נותרו בגובה הסימון אזי הגג אכן אטום ובוצע כהלכה.

כותב המאמר עפר ברוך- קבלן מפקח בניה וכלכלן. טלפון לשאלות 050-5587454. מנהל אתר homebuildingsuccess.com לקבלת גיליון אלקטרוני לתכנון תקציבי בחינם אליך למייל, הכנס את כתובתך בקישור שלמעלה 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב