דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קצת עסקים לפני הטכנולוגיה 

מאת    [ 30/05/2014 ]

מילים במאמר: 460   [ נצפה 1859 פעמים ]

קצת עסקים לפני הטכנולוגיה

לפני שנסביר למה הטכנולוגיה נחוצה לעסקים ננסה להבין איזה מידע נחוץ כדי להקים ארגון עסקי, וכיצד לנהל את פעילותו השוטפת.

מידע הוא חומר הגלם שנחוץ לנו להקמת עסק כלשהו. סביר שלפני שנשקיע בעסק נבדוק את הסיכויים והסיכונים הטמונים בהקמתו, כלומר נבדוק את ההיתכנות העסקית. מהלך זה כרוך באיסוף מידע וניתוחו על מנת שנוכל לקבל החלטה אם להקים את העסק או לא. ככל שמאגר הנתונים ייצג תקופה ארוכה יותר, כך הוא ישמש ככלי החלטה מדויק יותר.

תחילה נבדוק את רמת הביקוש למוצר או השירות שסביבו תתנהל פעילות העסק. אם המוצר חדש לגמרי, מן הראוי שנבצע מספר סקרים כדי לבדוק את עניין הצרכנים בו. אם הוא קיים, הבדיקה פשוטה יותר שכן מדובר בנתוני צריכה קיימים של המוצר. משימה נוספת היא מציאת ערך מוסף שהעסק שלנו יוכל לספק כדי לייצר יתרון על המתחרים.

אם במתחרים עסקינן , כדאי שיהיו לנו נתונים על המתחרים. מה רמת מיצובם בשוק, רמת האיכות של המוצר שהם מוכרים ובאילו מחירים? לנסות להבין את רמת נאמנות  הלקוחות למתחרים, שכן פרמטר זה ישפיע על קצב החדירה של המוצר שלנו לשוק , או על קצב העברת לקוחות מהמתחרים אלינו.

הקמנו את העסק? כעת עלינו לבנות  אסטרטגיה, בניית אסטרטגיה לארגון איננה משימה פשוטה ודורשת התגייסות של כל הסגל הניהולי בארגון. אסטרטגיה זו אמורה להביא לשגשוג החברה, וכן לשכנע את המשקיעים שיש עתיד לחברה. אלא שמחקרים (קפלן ונורטון-הרווארד) מצביעים על ממצאים לפיהם ביותר מ-60% מהחברות ישנו פער גדול בין האסטרטגיה עליהן הן מצהירות, לבין הביצועים בפועל.

הפתרון שהציעו רוברט קפלן ודיויד נורטון היה כלי שמתרגם את יעדי האסטרטגיה למדדי ביצוע ומטרתו לצמצם את הפער בין התכנון לביצוע – "מפת האסטרטגיה" או "מודל BSC". המודל עוסק בארבעה תחומים שיש לשאוף לאיזון ביניהם: המימד הפיננסי, מימד הלקוחות, מימד התהליכים ומימד הלמידה והגידול. כפי שניתן לזהות מיד, מדובר בארבעה תחומים התלויים אחד בשני. המטרה היא המימד הפיננסי, הארגון שואף למקסם את התשואה להון, את התשואה להשקעה ואת התשואה לנכסים. כדי להגיע למטרה עלינו לדאוג להגדיל את נתח השוק ע"י חתירה לשביעות רצון הלקוח, הרחבת קהל הלקוחות, ושימור לקוחות קיימים, וזאת באמצעות תהליכים פנימיים של העובדים והכלים העומדים לרשותם – פיתוח מוצרים, שיווק נכון של המוצר, עמידה ביעדי מכירה ושירות לקוחות איכותי. הלמידה והגידול יביאו לרמת ביצוע גבוהה של העובדים ושביעות רצונם באמצעות הכשרה ופיתוח עובדים, טכנולוגיה מתקדמת ותגמול הולם.

כל שנותר כעת הוא לקבוע מדדי ביצוע ויעדים לכל מדד כדי להשיג את המטרות  ואו את המשימות שהוזכרו בפסקה הקודמת. כמו כן, יש להקצות את המשאבים במינון הדרוש ולבצע בקרה שוטפת בכל הדרגים בארגון על יישום האסטרטגיה. לניצוח התזמורת, ימונה אחראי מההנהלה הבכירה שלא היה שותף בתכנון האסטרטגיה.

אז לאחר שקיבלנו מעט מושג על עסקים בארגון, והבנו לאיזו כמות נתונים אנו זקוקים כדי לנהל את העסקים, נעבור לכלים הטכנולוגים שיסייעו בידינו לבצע את המשימה.

המשך יבוא.........

 

 

 

 

מוטי אלנקרי 


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב