דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפול בפסוריאזיס באמצעות פוטותרפיה 

מאת    [ 30/05/2014 ]

מילים במאמר: 417   [ נצפה 2241 פעמים ]

טיפול בפסוריאזיס באמצעות פוטותרפיה

פסוריאזיס, או בשמה העברי – ספחת, הינה מחלת עור המתבטאת בהופעה של כתמי עור אדומים המכוסים בקשקשים לבנים. מדובר במחלה אוטואימונית, אשר יכולה להיגרם כתוצאה ממספר גורמים: אירוע טראומתי של מערכת העיכול, גנטיקה, מצבי לחץ, ליקויים בתפקוד הכבד, צריכה מוגזמת של אלכוהול ושומנים ועוד. כמו כן נמצא, כי נשים מעשנות נטו ללקות בפסוריאזיס יותר מנשים שלא מעשנות. בכל מקרה, הגורם הישיר למחלה עדיין אינו ידוע, וכל מקרה נבחן לגופו.

המחלה מופיעה אצל 3% מהאוכלוסייה, כשבישראל ישנם כ-120,00 חולים, בדרגות שונות של המחלה.

מחלת הפסוריאזיס נחלקת למספר תתי סוגים, כאשר הנפוץ ביותר הוא פלאק (פסוריאזיס וולגריס). סוג זה מאופיין בקשקשת שמופיעה באזורי הקרקפת, הברכיים, המפרקים והציפורניים. בפסוריאזיס אינברסה הקשקשת מופיעה בעיקר בקפלים ובאזורים פנימיים כמו בתי השחי, הטבור והמפשעה; ארתריתיק פסוריאזיס היא מחלה המלווה בדלקת מפרקים, וישנם מספר תתי סוגים נוספים. כל אחד מסוגי המחלה יכול להיעלם לתקופה קצרה או ארוכה, וגם לחזור.

פסוריאזיס היא איננה מחלה מידבקת, וברוב המקרים, מלבד הפן האסתטי, אינה גורמת לסובלים ממנה אי נוחות כגון גרד או מיחושים.

הטיפול בפסוריאזיס באמצעות פוטותרפיה

נכון להיום, לא ניתן לרפא לגמרי את הפסוריאזיס, אולם בהחלט ניתן להקל על החולים ולשפר את מראה עורם. כך למשל, בפסוריאזיס קלה עד בינונית ניתן לטפל באמצעות משחות שמכילות חומצה סליצילית שמקלפות את הקשקשים העבים, משחות שמכילות קורטיזון שמפחיתות את הדלקת בעור ומשחות אחרות המכילות סטרואידים, אשר מאטות את קצב התחלקות התאים. ניתן לשלב בין המשחות בהתאם למצב הנגעים, וכך להשיג את התוצאה הטובה ביותר עבור כל מטופל. חשוב לדעת, שהשימוש במשחות המכילות סטרואידים אינו מומלץ לאורך זמן, הן משום שהעור מתרגל לכמות הקיימת והדבר מחייב למרוח כמות גדולה יותר של משחה, והן משום שלאחר הפסקת הטיפול המחלה יכולה לחזור בצורה חריפה יותר.

בפסוריאזיס חמורה יותר, מומלץ לטפל באמצעות משחות המבוססות על ויטמין A שמאטות את קצב חלוקת התאים, או באמצעות תרופות אחרות שניתנות בצורת כדורים לבליעה או זריקות.

הן במצב של מחלה קלה עד בינונית והן במצב של מחלה קשה יותר, היום יותר ויותר רופאים ממליצים לשלב בין טיפול במשחות המתאימות לבין טיפול באור.

פוטותרפיה

הינה שיטת טיפול המבוססת על אור אולטרה סגול. אור זה נמצא בשירות הרפואה בשנים האחרונות, מכיוון שמצאו שהוא יכול לטפל במגוון רחב של מחלות, והפסוריאזיס ביניהן. טיפול זה בעצם מחקה חשיפה של העור לקרני ה-UVB שמצויות גם באור השמש, ואשר תורמות בצורה משמעותית להאטת קצב חלוקת התאים. כמובן שחשיפה זו צריכה להיות מבוקרת ולהתבצע לפרקי זמן קצרים, אולם אם מבצעים אותה נכון ניתן להגיע לתוצאות מצוינות ולשיפור משמעותי של איכות החיים של החולים. 

כתבה שיר שמולוביץ

הקניון הוירטואלי  "העיקר הבריאות" מאפשר ללקוחותיו לבצע רכישת מוצרים ו/או שירותים במגוון תחומים, מהספקים המובילים בישראלבתחום הרפואי, מתאים לרופאים פרטיים, מטפלים וכל מי שמחפש מוצרים בתחום הבריאות, הספורט, איכות החיים והסיעוד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב