דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שכיר חרב מטעם חברות הביטוח. 

מאת    [ 27/05/2014 ]

מילים במאמר: 776   [ נצפה 17482 פעמים ]

לעניות דעתי זוהי כתבה שלישית או רביעית במספר על תעלוליהם של חברות הביטוח אשר עושות ככל שביכולתם למזער את הנזקים הכספיים שנגרמו לה.

לפני כשבוע זומנתי על ידי בית המשפט השלום בפתח תקווה בכדי לתת עדות והגנה על חוות דעתי כמומחה. - תחילת המעשה האמיתי הוא, לפני כשנה מר ספיר (שם בדוי) עמד ברמזור אדום בהמתנה עם רכבו מסוג ג'יפ קשקאיי חדש לחלוטין. - הרכב שבא מאחור לא הספיק לבלום ונכנס בעוצמה רבה ברכבו  של מר ספיר, מעוצמת הפגיעה הג'יפ עף קדימה ופגע ברכב שעמד מלפנים – למקרה זה אנו קוראים תאונת שרשרת.   הנזק בג'יפ של מר ספיר היה גדול, כריות אוויר נפתחו, חלקי המרכב מלפנים ומאחור ניזוקו קשה.  -   מר ספיר החליט הפעם לא למנות שמאי מטעם חברת הביטוח בשל העובדה כי חשב לעצמו שהרכב יתוקן על ידי חברת הביטוח, והוא מר ספיר יישאר עם הרכב שנפגע קשות כאשר בעתיד לא יצליח למכור את הרכב בשל ארוע תאונתי כרשום מעלה.  מר ספיר חיפש שמאי אובייקטיבי באינטרנט שאינו עובד ו/או פועל בשיתוף פעולה עם חברות הביטוח, התקשר לאחד מהם, קיבל הצעת מחיר גבוהה יחסית, ואת הטלפון השני עשה מר ספיר לחיים שריקי השמאי.    בבדיקתנו את הרכב עולה כי הרכב אינו בר תיקון, והוכרז אובדן כללי כאשר במקביל הרכב הועבר ישירות למגרש של חברת הביטוח אשר ביטחה את מר ספיר לצורך פירוק בלבד.

מכאן יודגש כי כל הפרוצדורה של הורדת הרכב מהכביש, הכנת חוות דעת מפורטת המגבשת את הנזקים מלפנים ומאחור תוך רישום כל החלפים הרלוונטיים, העברת הרכב למגרש פירוק, קבלת מס' יומן מהמגרש וקבלת הצהרת חתומה מהגרש שהרכב לפירוק בלבד תוך דיווח למשרד התחבורה, והחזרת רישיון הרכב למשרד הרישוי... כל אלו נקרא להם פרוצדורה ארוכה שאורכת זמן רב, ולכן בהתאם נקבע שכר טרחת שמאי בגין כל העבודות הנ"ל.    חוות דעתנו נמסרה למר ספיר אשר העביר אותה לחברת ביטוח, וזו חברת הביטוח התחילה במסע תלאות עם מר ספיר, תוך הפחתת תשלומים שונים מהמגיע לו ע"פ חוק וע"פ תנאי הפוליסה. מר ספיר לא וויתר ופנה בתביעה לבית המשפט בפתח תקווה לתביעות קטנות תוך דרישת הפרשי תשלום המגיעים לו. - טרם דיון בבית המשפט, ישבתי באולם ושמעתי דיונים שונים של השופטת, כאשר באחד הדיונים נראה מייצג מוכר מטעם חברת הביטוח הפניקס כנגד זוג זקנים אשר לא אשמים בתאונה.   -  עצוב לי היה מאוד לשמוע את המייצג "נכנס" בהם, משקר במצח נחושה ועושה ככל שביכולתו להטעות את השופטת וכל זאת לאור ניסיונו הרב ובילוי רוב זמנו בבית המשפט כאשר ע"פ חוק חל איסור מוחלט לייצג חברת ביטוח ע"י מייצג חיצוני בשכר. -   לאחר כשעה לערך, כשהגיע תורי להעיד, הופיע אותו מייצג של חברת ביטח הפניקס והפעם בקובע אחר של ייצוג חברת ביטוח שירביט תוך שהוא פותח בנאום נשיאותי ומציג בפני השופטת פסיקה רבה לעניין דחיית התביעה.

האמת, לא שמתי לב ולא עלה בדעתי באותו רגע כי אותו מייצג נוהג בניגוד לחוק, לאור העובדה כי מטעם חברות הביטוח הגיע שכיר חרב אשראינו עונה על דרישות החוק.    -  הייצוג המקצועי בניגוד לאותו אזרח תמים אשר מבקש בבית המשפט פעם אחת בחייו הביאה לחוסר איזון מוחלט בניהול ההליך, שכן המייצג הינו בעל מקצוע לכל דבר, המקבל תשלום עבור ייצוגו זה וייצוגו זה נעשה כבדרך קבע, במסגרת עסקיו וכמובן שבתמורה.

עוד יודגש כי חוסר האיזון הזה צרם לי מאוד ואולם בתחילה לא עלה בדעתי שאותו מייצג, מייצג את כל חברות הביטוח במקצועיות.    - שהגעתי למשרד ביצעתי עבודה יסודית שכן התובע בתיקנו תבע את חברת ביטוח שירביט, ותיכף נזכרתי כי באותו יום פחות משעה השופטת דנה בתיק של חברת ביטוח הפניקס בה הופיע המייצג, והפעם הוא מייצג את חברת ביטוח שירביט.    בביצוע עבודה מחקר יסודית במאגר פסקי הדין במשרדי נמצא כי ישנם מספר רב של פסקי דין אשר פסלו את אותו מייצג שהופיע בבית המשפט לתביעות קטנות אשר שמו שמור אצלנו במערכת תוך דחיית תביעתם של חברות הביטוח וקבלת פסקי דין לטובת המבוטחים בהעדר נוכחות של נציג חברת הביטוח.   מכאן נדגיש כי לאור פסיקה של בית המשפט העליון השנה 2/2014 הודגש בפירוש כי נכון להיום מוגשות מיידי יום ביומו מאות רבות תביעות על ידי אזרחים וגורמים פרטיים לבתי המשפט לתביעות קטנות ברחבי הארץ. בעטיין נאלצות חברות הביטוח להתמודד עם סילוקן ו/או ניהולן של מאגר שלם של התביעות הפרטיות המוגשות נגדה וזאת בין על ידי עובדיה ובין אם על ידי נציגים מטעמה.

טענה זו של חברות הביטוח אינה אלא מחזקת את הטענות על היעדר האיזון שכן, אותו נציג משמש כעו"ד לכל דבר ועניין ומקצועי מאוד בתחום, ומנגד עומד האזרח שזו אך הופעתו הראשונה בבית המשפט..   האומנם ? מדוע השופטת מתעלמת לחלוטין מהוראות החוק? מדוע השופטת נותנת את ידה ומתעלמת מפסק דין של העליון .  - מכאן אני חייב לסיים ולהגיד בפה מלא כי אם אנו לא נסמוך על השופטים במדינת ישראל אז על יש לנו לסמוך.    -    עד כמה שזה כואב, אך זו המציאות העגומה.  

שמאי נזקי רכוש ורכב חיים שריקי מייצג קבוצת שמאים מומחים בכדי לתת לכם מענה לכל נזקי הרכוש, מטלטלין ורכב מכל סוג. כמו כן המשרד אינו עובד ו/או פועל בשת"פ עם חברות רכב ו/או חברות ביטוח ולכן קל לנו להעניק טיפול מקצועי והערכת נזקים ללא מורה ו/או משוא פנים. חיים שריקי מומחה מטעם בית המשפט השלום והמחוזי - רשום במאגר בתי המשפט ברחבי הארץ  הניסיון שלנו בתחם רק 41 שנות וותק. נשמח לעמוד לרשותכם בכל עת ! חיים שריקי שמאוי נזקי רכוש  054-6800905




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב