דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מגמות בולטות בשוק הגלידה 

מאת    [ 26/11/2005 ]

מילים במאמר: 616   [ נצפה 6501 פעמים ]

מגמות בולטות בשוק הגלידה
שוק המזון זז לכיוון המרכז עם מוצרים שמציעים איזון תזונתי אמיתי. קינוחים קפואים לא יושארו מאחור, גלי המגמות החדשים של מוצרים "טובים בשבילך" כבר כאן.

מיכל איזנשטין, מידענית

בשנת 2004 בלטה מגמת גלידות "טובות יותר עבורך" בשוק הגלידות
מוצרים דלי שומן ודלי סוכר היסטוריה ארוכה על מדפי הגלידות. קינוחים קפואים חדשניים דלי קלוריות ומוצרים בעלי ייחוד תזונתי מצליחים ביותר בשנים האחרונות. למרות שהבאז בשנה האחרונה היה גלידות "טובות יותר עבורך", לא היצרנים לא הדגישו על האריזה שלגלידות הוספו 20% מהערך היומי של ויטמינים .A,D,B6,B12,C,E בלטו בשטח גלידות לייט בעלות טעם עשיר יותר כמו אלו של חברת Dreyer, ושני קווי גלידות better-for-you של בן וג'רי.

הופעת טרנד חדש של גלידות מועשרות לצד גלידות קיימות "טובות עבורך", מפנקות וכיפיות
מוצרים צפויים וכאלו שכבר מופיעים על המדפים מדגישים יותר את "הטוב יותר עבורך" ופחות את מה "שרע עבורך". כשמדובר בגלידה טובה עבורך, התותחים הגדולים עוסקים במוצרים בעלי אחוזי שומן, קלוריות, וסוכר נמוכים יותר. אך העתיד טומן בחובו מוצרים מועשרים יותר ואף גלידות פונקציונליות (בעלות יתרונות בריאותיים ייחודיים ומובהקים). אין לשכוח כמובן את הפינוק והכיף שעדיין מהווה חלק ניכר מקטגורית הגלידות.

גלידה מבית הרשי : חברת הרשי (Hershey) הראתה צמיחה בתחום הגלידות בעיקר בזכות רשת גלידריות עצמאיות שבבעלותה. התרחבות בתחום ההפצה והצגת טעמים חדשים תרמו רבות לצמיחת רווחים.

חברת Velvet Ice Cream: השיקה בהתאם למגמות צרכנים גלידות ממוצבות כחטיפים באריזת ביס בטעמים בראוניס, אגסים, שמנת, וסורבט. החברה תתמקד ביחידת הפודסרוויס ותפעל בלמעלה מ 80 מקומות הפצה. על מנת לבנות נאמנות מותג גבוהה ולהגביר את מודעות הצרכן, פרסום מסורתי אינו מספיק, על כן, תשלב החברה פרויקטים שיווקיים שיכללו חסות על תחרות מתכונים גדולה.

מותג יופלה - יצרנים גדולים מחליטים "לחזק" את ערכה התזונתי של הגלידה
לא רק יזמים קטנים מחליטים להגדיל את ערכם התזונתי של מעדני חלב קפואים. אשתקד הושק לראשונה תחת המותג יופלה, חטיף ארוחת בוקר קפוא. קו יוגורטים קפואים חדשני זה, מייצג קטגוריה חדשה בתחום ארוחות בוקר חלביות קפואות. חטיפים אלו מכילים 12 סוגי ויטמינים ומינרלים, סידן וברזל, והוכרו כפסגת החדשנות בתחום בשנת 2004. החטיפים אושרו על ידי ה USDA כמזינים, והושקו בבתי ספר ברחבי ארה"ב כחלק מתוכנית התזונה היומית של הילדים.

גוף מול נפש - קטגורית הסופר פרימיום
הצלחת קו מוצרי הלייט של חברת Dreyer היה בולט במיוחד. טכנולוגיה חדישה המשלבת טמפרטורות נמוכות, ממקסמת את הטעם בכל אחוזי השומן בגלידה, וקובעת מגמות וסטנדרטים חדשים בשוק גלידות הסופר פרימיום. האגן דאס לייט תכיל פחות קלוריות ושומן בקו הסופר פרימיום, אך תשמור על תדמיתה כמפנקת ומענגת.

בן אנד ג'ריס
שחקן נוסף בקטגורית הסופר פרימיום - בן אנד ג'ריס (יונילבר), הציג בסוף שנת 2004 ארבעה קווים מובחנים של יוגורטים קפואים וגלידות דלות פחמימות "טובים יותר עבורך". המוצרים הושקו תחת הסיסמה :"פחות גוף יותר נשמה". בשנת 2005 הושק לראשונה קו "גוף ונפש" המכיל פחות 25% שומן, סוכר, וקלוריות בהשוואה לקו הגלידה הרגיל. קו המוצרים של "גוף ונפש" יופיע בנוסחאות חדשות של ארבעה טעמים קלאסים: דובדבן גרסיה, שברי שוקולד, שוקולד פדג' בראוני, טעם מאפה.

מספר מוצרים מוכנים להשקה לא יהיו דיאטטים כלל!
הקו המקורי של חברת Ben & Jerry יועשר בטעמים חדשים: קסם להקת הבראוני- גלידת וניל פאדג' בראוני ותות מעורבל; מרשה - חזרה נוסטלגית לסדרה ההפופולית הברידי באנצ' של שנות ה -70 , מרשמלו וקרקרים מתוקים, חתיכות שוקולד ופאד'ג יאפיינו גלידה זו. חברת Blue Bell תשיק גלידות חדשות במהדורה מוגבלת עונתית, שטעמן מבוסס על קינוחים היספניים מסורתיים. החברה הוסיפה ארטיקים חדשניים המחולקים 50-50 שוקו וניל כשהציפוי מחולק גם הוא חצי וניל וחצי שוקולד.


מגמת השוק - סיכום
כשעוסקים בגלידות מתייחסים לשוק מבוגר עם אחוזי חדירה קיימים של 90% ( ארה"ב 2004), כך שלא מצפים לאחוזי צמיחה גבוהים במיוחד במכירות. קטגוריות חדשניות הראו נתוני מכירות שטוחים בקיץ 2004, למרות הצלחתם של המוצרים החדשניים בעיקר better-for-you במהלך חמש השנים האחרונות. מצב זה מחייב את יצרני הגלידה לעקוב באדיקות אחר מגמות צרכנים, על מנת למקסם ולשמור על אחוז השוק בו הם מחזיקים.

(מתוך מגאזין מזון ומשקה 2005)
איסוף וניתוח מידע ? איזנשטין מיכל שירותי מידענות ומחקר.
לפרטים נוספים, הצעות ותגובות mailto:str65@netvision.net.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב