דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רכישת דירה בברלין - האם זה משתלם יותר? 

מאת    [ 17/05/2014 ]

מילים במאמר: 376   [ נצפה 1857 פעמים ]

עובדה ידועה היא שדירות בברלין הן זולות משמעותית מדירות בישראל, הן גם זולות יותר מאשר ברוב הערים הגדולות האחרות באירופה. עובדה זו מושכת תשומת לב מצד משקיעים פוטנציאלים ממדינות שונות וישראל בכללן.
על פי הערכות של מומחים בתחום השקעות בנדל"ן בחו"ל בשנים האחרונות רוכשים ישראלים מאות דירות בברלין מדי שנה! מומחי נדל"ן בברלין עצמה מעידים כי באחת מכל 15 עסקאות רכישת דירה על ידי משקיעים זרים מעורבים ישראלים.
רבים שואלים את עצמם האם רכישת דירה בברלין היא אכן השקעה כה אטרקטיבית, מה הגורמים המובילים ישראלים להחליט לבצע השקעה כזו ומה צפויות להיות המגמות בעתיד הקרוב והרחוק יותר. על שאלות אלה ועוד נרחיב בפסקאות הבאות.

הביקוש לדירות קטנות בברלין צפוי רק לגדול
בעוד מדינות רבות באיחוד האירופי נפגעו ממשברים כלכליים גלובליים גרמניה הוכיחה עצמה כאי של יציבות. גרמניה ידועה כמדינה החזקה ביותר כלכלית בגוש האירו (ובעולם כולו) זאת בעיקר בזכות תעשיה מתקדמת ומוסר עבודה גבוה בקרב התושבים.
בשנת 2013 דווח על חוסר של למעלה ממאה אלף יחידות דיור להשכרה בברלין. עיר זו היא יעד להגירה לצעירים איכותיים מגרמניה עצמה וממדינות אחרות. הגירה זו, יחד עם הגידול הטבעי באוכלוסיית העיר מבטיחים כי הביקוש לדירות קטנות רק ימשיך ויעלה וכך תישמר ואף תטפס רמת מחירי השכירות.

 דמי השכירות בברלין נמוכים מעט יחסית לאלה בערים בישראל, ניתן לשכור דירת שלושה חדרים בשכונה טובה עבור כ1000 יורו לחודש ובמיקום טוב פחות גם עבור 700 יורו לחודש. אולם בהתחשב בכך שמחירי הנכסים הם כמחצית ממחירם של נכסים דומים בישראל הרי שברור כי מדובר בהשקעה בעלת פוטנציאל גבוה לרווח.

 

רכישה, בעלות וניהול נכס בחו"ל
השקעה בנדל"ן בחו"ל היא מטבע הדברים מורכבת יותר מביצוע עסקת נדל"ן בארץ.
בגרמניה מוסדר תחום הנדל"ן בחקיקה המחייבת מוכרי נכסים בגילוי נאות, כמו כן ביצוע העסקאות עצמן הוא פשוט יחסית. למרות כל אלה מומלץ מאוד למי שמתכוונים לרכוש דירה בברלין להיעזר במומחים החל משלב איתור הנכס, דרך ביצוע העסקה וכלה בניהול הנכס (השכרתו ועמידה בהתחייבויות בעלי הנכס מול השוכרים).

אמנם, סיוע של גורמים מקצועיים כרוך מן הסתם בתשלום עמלות אולם ניסיון לבצע הכול בעצמינו עלול בסופו של דבר לעלות יותר מה גם שיש ערך רב לשקט הנפשי שזוכים לו מי שבוחרים להשתמש בשירותיהן של חברות המתמחות ברכישה וניהול נכסי נדל"ן בברלין.



פורטל הבית הוא מגזין נדל"ן המרכז פרויקטים של דירות חדשות מקבלן, קרקעות חקלאיות והשקעות נדל"ן בחו"ל. אם אתם מתעניינים ברכישת דירה להשקעה בברלין או בהשקעות נדל"ן בברלין בואו לקרוא וללמוד את הנושא .


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב