דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השפעתן של מגמות העל על חדשנות מוצרים - שוק החלב 

מאת    [ 26/11/2005 ]

מילים במאמר: 634   [ נצפה 11519 פעמים ]

השפעתן של מגמות העל על חדשנות מוצרים - שוק החלב

נאסף ותורגם על ידי איזנשטין מיכל - מידענית.

צרכנים כיום הם בעלי צרכים מורכבים יותר ומהווים אתגר שיווקי ממשי. יצרנים מעניקים מענה לאתגר הצרכני, על ידי פיתוח מוצרי חלב חדשניים, המבוססים על ארבע מגמות שמעצבות את תעשיית המזון.

סגנון החיים העכשווי וערכיו הצמיחו ארבע מגמות על, המאיצות את הצורך בחדשנות:

נוחות: הצרכן זקוק למוצרי מזון המתאימים לסגנון חייו המהיר והלחוץ, נוחים לאכילה ושתייה, בדרך ומחוץ לבית.
בריאות: מודעות גבוהה לתזונה נכונה, ולחיים טובים יותר.
שיפור והרמת מצב רוח: אורח חיים לחוץ ומהיר מעודד את צריכתם של מוצרים, המציעים את ה"טיפול" הרצוי במצב הרוח לאורך היום.
פינוק ותענוג: בסופו של יום, הצרכן מחפש את התענוג והפינוק.

מוצרי מזון מצליחים רבים משלבים לפחות שניים מהצרכים או יותר, כגון: פתרונות ארוחה המבוססים על רכיבים טבעיים בלבד, או משקאות לדרך שגם "טובים עבורך". גם מוצרים משפרי מצב רוח למיניהם (אנרגיה, שחרור ממתח, וכד') משלבים שינוי מצב רוח עם תכונות בריאות, נוחות, או פינוק.

כיום המושג בריאות הוא הוליסטי וכולל שאיפה להרגשה טובה רוחנית ופיזית והשגת רמה משביעת רצון של רווחה ואושר. לקונים ציפיות גבוהות מעצמם ומסגנון החיים שבחרו, הם שואפים להרגיש טוב בכל סיטואציה שמציבים החיים המודרניים. צרכנים בוחרים מוצרים העומדים בקנה אחד עם הציפיות שלהם מעצמם. מוצרים המסוגלים לשפר את בריאותם, ולדאוג לכך שתזונתם תהיה נכונה בכל מצב וזמן.

הצרכן מייחס למוצרי חלב באופן אינטואיטיבי, תכונות העונות על ארבעה צרכים מרכזיים. אסוציאציות מרכזיות המיוחסות לאכילה ושתיית מוצרי חלב אצל הצרכן הינן: בריאות, הרגעה, נחמה, המרצה, פינוק וסיפוק. ישנה ירידה מתמדת בצריכת חלב רגיל. על מנת להפיק תועלת ממגמות צרכנים וגישתם לחלב, על החברות לחשוב "מעבר לחלב". תדמיתו הבריאה של החלב והתכונות הרוחניות המיוחסות לו, יכולות להיות בסיס למוצרי מזון ומשקה חדשניים, המתאימים לצרכיו ותשוקותיו המורכבים של הצרכן בן זמננו.

חשוב שהמסר החדשני והתיקשור השיווקי יהיו מדויקים ובהירים, על מנת שיעבירו היטב את יתרונותיו ותרומתו של המוצר לצרכן. חשוב מאוד, לא להציף את הצרכן בהרבה מוצרים חדשניים בו זמנית, או להציע מסר מורכב מידי. יש להתמקד ביתרון ובפתרון שמציע המוצר לאורח חייו של הצרכן.

כיוון שהצרכן לא מקבל מוצרים חדשניים במהירות, המפתח להצלחה היא גישת חדשנות של "צעד אחר צעד". יש להתחיל עם משהו מוכר לצרכן ולהוסיף לו טוויסט. לדוגמא: ארוחת בוקר המורכבת מחלב ומיץ מוכרת לצרכן, לכן השלב הבא יהיה ארוחת בוקר המשלבת מיץ וחלב במשקה אחד. חידוש זה לא יראה זר כל כך לצרכן בעיקר אם המשקה יתאים לסגנון חייו ולדרישה לנוחות. השלב השני יהיה הכנסת מרכיב חדש למשקה הבוקר כגון : סיבים תזונתיים, חיידקים פרוביוטים, או תוספת חלבונים. גישה זו מבטיחה שיווק מוצלח של מוצרים מתוחכמים, מבלי לאבד את הצרכן או להעמיס עליו פרטים רבים מדי.



ניצול הזדמנויות צריכה חדשות של מקום וזמן. חדשנות מוצרים מביאה לא רק מרכיבים חדשניים וטכנולוגיות חדשות, אלא גם הזדמנויות צריכה חדשות. כגון: משקה כתחליף לארוחת בוקר המציע יתרונות בריאותיים מובחנים. צרכן שהופך מודע יותר לענייני בריאות, מוכן לשלם יותר עבור נוחות ויתרונות בריאותיים.

דוגמאות למשקאות חלב מוכרים המציעים יתרון בריאותי מובחן: חלב מועשר בסידן, חלב פרוביוטי, משקה חלב בטעמים, חלב ללא לקטוז, משקה פירות על בסיס חלב או מי גבינה, "שוטים" פונקציונליים המציעים יתרונות בריאותיים שונים.

חיי מדף ואריזה משחקים תפקיד חשוב- סגנון חיים מודרני - "על הדרך", מדגיש את הצורך באריזה נוחה וקלה לשימוש. פיתוחי אריזות חדשניים נועדו לשמור על איכותו המקורית של המוצר, טעמו ותכונותיו לאורך זמן. גורם נוסף בעל ערך רב הינו התאמת גודל האריזה, כגון - צמיחה בביקוש לאריזות אישיות לצריכת מנה אישית.

אכילה בריאה אינה רק הימנעות ממזונות ומרכיבים שאינם בריאים, אלא יצירת איזון בין בחירות בריאות לבחירות פחות בריאות. משווקים בשוק החלב, נמצאים בנקודת מוצא טובה לעזור לצרכנים לאזן בין בריאות ופינוק, תזונה נכונה וכיף.

סגנון החיים המודרני מציב הזדמנות כבירה בפני אנשי השיווק. חברות מזון מתבקשות להתאים מוצריהם לצרכן אנין טעם, עסוק, בעל מודעות גבוהה לבריאותו, ומחפש פינוק וריגוש. אם יפעיל שוק החלב חדשנות מתונה והתייחס למגמות בשוק, יראה עתידו של שוק החלב בהיר מתמיד.

(מתוך מגאזין מוצרי חלב, ארה"ב נובמבר, 2004.)





(מתוך מגאזין מוצרי חלב, ארה"ב נובמבר, 2004.)

איסוף וניתוח מידע ? איזנשטין מיכל שירותי מידענות ומחקר.
לפרטים נוספים, הצעות ותגובות str65@netvision.net.il





מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב