10 טעויות של קונים מתחילים ב-ebay ו-AliExpress
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

10 טעויות של קונים מתחילים ב-ebay ו-AliExpress 

מאת    [ 09/05/2014 ]
מילים במאמר: 815   [ נצפה 2993 פעמים ]

 
 

 

הלוואי שיכולתי להגיד שכל מה שתקרא כאן הוא בסך הכל היגיון בריא. אבל אלפי קונים חדשים ב-ebay מבצעים את הטעויות אלה מדי יום. והחדשות המבאסות באמת:  יש מוכרים שמנצלים את הטעויות האלו. אם אתה חייזר חדש ביקום ה-eBay, התייחס לטעויות האלו כסממני אזהרה.

 

1 . להשתתף ב"מלחמות הצעות" במכירות הפומביות

הטעות הגדולה ביותר של טירוני ebay! : להתחרות שוב ושוב על אותו הפריט בטירוף כדי להיות מעל המתחרים האחרים בכמה אגורות ולזכות בפריט . אמנם ייתכן שבחיים אמיתיים מכרזים עובדים ככה, אבל ממש לא ב-ebay. בחיים אמיתיים מכרזים מסתיימים לאחר זמן קצר, ולא לאחר כמה חודשים (בהנחה שאנחנו מדברים על רולרבליידס ולא על קרקע ממנהל מקרקעי ישראל, כמובן).  מדובר בבזבוז זמן משווע, שבסופו – תשיג את המוצר במחיר נמוך בקצת ממכירה ישירה, כשאתה כבר יודע את המחיר. הסיבה לכך נעוצה בביקוש: אם הביקוש כל-כך גדול במכירה הפומבית, אנשים ימשיכו להציע כל עוד זה יהיה זול יותר מהמחיר המקורי – והמחיר יגיע קרוב מאד אליו.

 

2. לקרוא את "האותיות הקטנות"

אתה לא יכול לחתום על חוזה לפני שקראת ביסודיות ולהבין את כל הפרטים שלו. זאת התפיסה שחייבת להנחות אותך ב-ebay: לפני שאתה יודע מה מחיר המשלוח, אל תקנה וממש אל תשתתף במכירה פומבית. ג'ינס ב-5 דולר יהיה הרבה פחות זול כשתגלה שהמשלוח עולה 20 דולר. בעוד שרוב המוכרים הם אנשים ישרים המציעים עסקות טובות, תמיד יהיו טורפים ואופורטוניסטים שייקחו אותך בשמחה לסיבוב על קרוסלת השקרים. אתה תהנה מהסיבוב עליה, ורק כשתרד – מבולבל ומסוחרר, תגלה שגנבו לך את הארנק. ה"פריטים האשמים" ביותר הם עלויות המשלוח והטיפול בו המוכרים יכולים לקחת סכומים דמיוניים עבור מדבקות הלו קיטי ב-3 דולר.

 

3 . לא לבדוק את סעיפי הטיפול והמשלוח

משלוח - הוא העלות של הובלת חבילה. טיפול -  הוא כל עלות שהמוכר יכול לבחור כמו "לבדוק את המוצר לפני המשלוח" ". אמנם דיברתי על האותיות הקטנות באופן כללי בסעיף הקודם – אבל תחום המשלוח – חוץ מהעלות שלו, יכול להכיל בחובו עוד עניינים: יכול להיות שאין משלוח לישראל, או שהוא ארוך כמו תיאור מנה של אייל שני. אל תקנה לפני שתבדוק את הנושא.
 

4 . לקפוץ מעל הפופיק עם מחיר ענק

טעות נפוצה זו תעלה לך יותר מכפי שאתה חושב . היה כן עם עצמך. תמיד בחר מגבלת מחיר אישית לפני שאתה מעלה הצעה. דאג להישאר עם משמעת עצמית. גם אם מדובר בהצעה התחלתית זולה. בסופו של דבר – אתה תמיד עלול להגיע ל"מלחמת הצעות" שכבר פורטה בסעיף הראשון.

 

5 . לא לבדוק את המשובים על המוכר

רוב המוכרים ב-eBay הם בסדר, עממיים וכנים.  אבל פעם בכמה זמן אתה עלול לזחול לתוך תפוח רקוב. במיוחד אם מדובר על מוכר חדש שאחרי פחות מ-200 מכירות אין לו 100% פידבקים טובים, ובמשובים כתוב על זמן הגעה ארוך. קריאת המשוב של המוכר היא אינדיקטור טוב. אישית, אני מעדיף לקנות ממוכרים שיש להם יותר מ-98% משוב חיובי, אבל אני תמיד סורק את דפי המשוב כדי לקבל תחושה של ההיסטוריה שירות הלקוחות שלהם .

 

6 . שימוש במיומנויות חיפוש גרועות

ככל שתהיה יותר ספציפי במאפיינים שתבחר – תגיע למוצר שיותר קרוב למה שתרצה. חשוב על זה ככה: אדם נכנס לחנות נעליים ומבקש "נעליים אדומות" , מה הסיכוי שיביאו לו את הדגם שירצה? אם יש לו ניסיון רע עם אדידס, והמוכר יביא לו אדידס – הוא סתם יבזבז את זמנו. אם רק היה אומר את המידה וחברה עדיפה – הוא היה משיג בדיוק את הנעליים שהיה רוצה. בדיוק ככה זה ב-ebay. היה סבלני , השתמש בכמה מילות מפתח, סנן מאפיינים וכך תגיע לדגם שתרצה – ואפילו תוכל להשוות בין מוכרים על אותו פריט.

 

7 . לא להכיר את הפריט עד הסוף ולהגיש הצעות

קונה חובב לפעמים קונה פריט ב-eBay כשבקלות ניתן לרכוש בחנות כלבו מקומית או במקום אחר באינטרנט בפחות. הדוגמה הכי קלה היא לקנות מוצרי קוסמטיקה של ים המלח ב-ebay ולשלם עליהם יותר – רק מחוסר ידיעה שמדובר במוצרים מים המלח. eBay מוכר כמעט כל דבר, אבל כדאי לעשות שיעורי בית בגיגול פשוט.

 

8 . ליפול לאיש "פישינג"

יש אנשים שיציעו הצעות מפתות ממש כדי לקבל פרטי כרטיס אשראי או פרטים אישיים. הפתרון היחידי הוא לקנות בעזרת חשבון paypal

 

9. לבקש הצעות "מתחת לשולחן"

ליצור קשר עם מוכר כדי להציע לו שתשלם קצת פחות, והוא יביא לך את המוצר זה רעיון נורא: הוא יכול לדווח על השאלה ל-ebay ואז הפרופיל שלך יימחק. חבל.

 

10. להשאיר משוב רע – בלי ליצור קשר עם המוכר.

 

זה משגה גדול לצעוק לפני שאתה מנסה לפתור אי הבנה בידידות. למרבה הצער, קוני eBay טירונים נסחפים במערבולת הרגשות שלהם וכותבים פידבק מזעזע לפני שיצרו קשר עם המוכר. זכור : תמיד ליצור קשר עם המוכר ולתת לו את ההזדמנות לתקן את זה – יכול להיות טוב יותר. הרי תוכל לשלוח הודעה ל-ebay שלא קיבלת את המוצר גם מחר וגם עוד שבוע. מצד שני, אם תגיד למוכר עכשיו שלא קיבלת – הוא עלול לתת לך פיצוי, לשלוח לך את המוצר בשנית והשמיים הם הגבול. 

העולם השתנה - ומתקשה לעמוד בקצב? לא יודע להשתמש באימייל? רוצה להקליד נתונים למחשב - שיחשב בעצמו נתונים, אך לא יודע להשתמש בנוסחאות באקסל? רוצה ללמוד להשיג מידע באינטרנט? לא יודע לעשות מצגת ב-powerPoint? רוצה לדעת איך לקנות מוצר איכותי וזול ב-ebay אך לא יודע אפילו איך מזמינים?אני כאן בשבילך: 


אייל סגל 050-7577128 - שעת שיעור אישית בביתך ב-79 שקל; שעתיים - ב-148

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב