דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יקב מוני ויקב בנימינה והדמיון הלא מחמיא : 

מאת    [ 05/05/2014 ]

מילים במאמר: 721   [ נצפה 4208 פעמים ]

יקב מוני ויקב בנימינה והדמיון הלא מחמיא :

מה יקב צריך על מנת להיות ולהיחשב יקב יציב, מוביל, עקבי, בעל אסטרטגיה ארוכת טווח עם יכולת ניתוח שוק וצרכי שוק מקומי ועולמי. זאת שאלה שאני מניח מעסיקה את רב בעלי היקבים הגדולים והקטנים, כאלו שמשקעים מיליונים בשנה וכאלה שמשקיעים עשרות אלפי ש"ח בשנה . התשובה דרך אגב מאוד פשוטה.

1: חומר גלם משובח וזמין לאורך שנים ( בין עם הסכמים עם כורמים או בים אם גידול עצמי )

2: יקב שממוקם באזור תיירותי ובו יש ציוד מתאים.

3: יינן טוב.

4: יחסי ציבור ומיתוג.

 

יקב מוני: שוכן באחד האזורים היפים בארץ על הגבעות מעל עמק שורק ובמבנה עתיק מדהים.

היקב מגדל את חומר הגלם שלו שנמצאים למרגלות היקב.

היקב נוסד בשנת 2002 ושיווק יינות באיכות בינונית ומטה ומחירים מאוד זולים. את רב היינות היה מאוד קשה לשתות ולקח לבעלי היקב המון שנים להבין כי הם צרכים יינן טוב שיעשה מהפכה ביינות שלהם ולא רק מהפכה תדמיתית בצורת החלפת תוויות כפי שהם עשו מספר פעמים. בשנת 2009 הצטרף למשפחת ערטול היינן סם סורקה מי ששימש כיינן של יקבי הבוטיק של כרמל ( קאיומי 2006 לדוגמה הוא יציר כפיו) סם סורקה לא רק הביא רוח חדשה, ידע וניסיון עשיר ,סם הביא גם חזון שליקב מוני היה חסר. החזון הוא לייצר יינות איכותיים כיאה ליקב עם חומרי גלם משובחים וציוד הכי מתקדם שקיים. מבחינת סם סורוקה היה זה אתגר לא פשוט, המטרה הייתה לקחת יקב שממותג בשוליים ולהפוך אותו ליקב טוב. זה כמובן תהליך שלוקח זמן ממושך, צריך לשנות דפוסי התנהגות של עובדים שנשארו ביקב , צריך להנחיל שיטות עבודה אצל הכורמים. סבלנות, מיקצועיות והמון נחישות צריך על מנת להצליח,  בשקט ובצניעות התחילו לצאת לשוק יינות חדשים שהראו כי היקב עובר שינוי. נכון בהתחלה היה צריך לגמור את מלאי החביות שהיה ביקב ואין זה סוד שלא מעט       " יקבים " רכשו את החביות הללו ובקבקו אותם כמותג שלהם. עד היום יקב מוני מייצר עבור כמה עשרות יקבים את היין " שלהם " והם רק שמים תווית בשמם.

בשלוש השנים האחרונות יקב מוני התחיל להפתיע ולייצר יינות טובים שאפשר היה להתחיל להתייחס אליהם. אפשר היה למצוא את היינות החדשים גם בחנויות היין ובסופרים ולא רק ביקב. והביקורת המחמיאות לכמה מהיינות עשו טוב ליקב והראו על הפוטנציאל והרצון של יקב מוני להמשיך במגמת ייצור יין טוב. המגמה הראתה כי יש מי שמוביל למטרה שעליה הוחלט לנו ככתבי יין נותר לחכות להפתעות הנעימות שהגיעו מהיקב. סדרת הרזרב, סדרת שמשון ודלילה ויינות לבנים עם זנים מאוד ייחודיים.

לפני כמה ימים התבשרנו כי היינן סם עוזב את יקב מוני באופן מפתיע ומידי ובמקומו נכנס היינן ששון בן אהרון שעד לפני כמה חודשים היה היינן הראשי ומנכ"ל יקב בנימינה. המינוי הפתיע ללא ספק, יקב מוני וסם סורקה לא סיפקו כל מידע מדוע  עזב סם את היקב . בדיוק כפי שיקב בנימינה וששון לא היו מוכנים לומר מדוע נפרדו דרכם. במקרה של בנימינה ראינו בשנים האחרונות את ההשקעות האדירות בציוד ובמקביל ראינו את התפוררות היקב והיינות שהגיעו לשוק היו כל פעם פחות ופחות טובים.

בדרך כלל לא נהוג  להחליף סוס מנצח ובטח לא סוס בעליה אבל במקרה של יקב מוני נעשו שני הדברים. והפעם לטובת יינן מעורך כדוגמת ששון אבל עם רקורד של יקב מאוד בעייתי בשנים האחרונות שחוץ מסדרה אחת או שתיים היינות שלו די בינוניים.

נשאלת השאלה מה מטרת היקב, האם היינן החדש ימשיך בקו העשייה שהיה , האם יתרחב או יצומצם היקב, הרבה שאלות ללא מענה נותרו ומלבד כמה שורות לקוניות ששיחרר סם סורקה לא נאמר דבר. וזה בדיוק מה שקרה ביקב בנימינה היינן ששון עזב לפני כחודשיים לפניו עזב היינן אסף פז ולבנימינה מונה יינן צעיר שצריך להתמודד עם מלאי עצום ויקב בעייתי. מזכיר קצת את מוני. מעניין. נהוג לאחל בהצלחה ליינן חדש וליינן עוזב וכמובן שאני מאחל, אבל הפעם לא בייננים עסקינן הפעם בשני יקבים בינוניים שלא מסוגלים להתמיד בקו אחד שעוברים תהפוכות כל כמה שנים ויקב צריך יציבות, יקב צריך אופק וראייה ארוכת טווח. לא יקרה דבר אם יהיו כמה פחות יקבים בין מאות היקבים שיש בארץ וזו האמת  דרך נוספת ליקבים אחרים להתאושש מכמות המלאי שיש לכולם במחסנים. אז באמת בהצלחה לייננים אבל תנו מנוחה שלוש ארבע חמש שנים עם מתקפת יחסי הציבור שמן הסתם תתחיל בעוד כמה חודשים שכמה שהשינוי מבורך והיינות מעולים וכולי הרי בעוד שנה שנתיים הגלגל שוב יחזור לשינוי הבא.

 

 

 

 

 

 

 

שף אלון גונן  קייטרינג אל בריו, מסעדת LA MIERER in Bastia  כתב ומבקר היין של אתר אכול ושאטו  ובאתר היין אדום או לבן ובעל טור  בהארץ  און ליין




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב